Mozilla Calendar
Fra : Finn

Dato : 28-03-06 19:20

Jeg bruger Thunderbird 1.5 og har lige installeret Calendar.

Findes der en udvidelse der viser teksten på dansk og meget gerne med
danske helligdage?

Mvh
Finn

Fra : Morten Bowman

Dato : 28-03-06 23:22

On Tue, 28 Mar 2006 20:20:07 +0200, Finn <post@min.dk> wrote:

>Jeg bruger Thunderbird 1.5 og har lige installeret Calendar.
>
>Findes der en udvidelse der viser teksten på dansk og meget gerne med
>danske helligdage?

check din mail, forudsat den er legit

Fra : Finn

Dato : 29-03-06 06:08

Morten Bowman skrev:
> check din mail, forudsat den er legit

Hej

Min mail er mere i retning af
kon snabela minemail punkt dk

pft
Finn

Fra : Morten Bowman

Dato : 29-03-06 10:48

On Wed, 29 Mar 2006 07:08:13 +0200, Finn <post@min.dk> wrote:

>Hej
>
>Min mail er mere i retning af
>kon snabela minemail punkt dk

Tænkte jeg nok, men nu har du fået et link

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-03-06 23:22

Den 28-03-06 20.20 skrev Finn følgende:

> Jeg bruger Thunderbird 1.5 og har lige installeret Calendar.
>
> Findes der en udvidelse der viser teksten på dansk og meget gerne med
> danske helligdage?

Calendar er oversat til dansk, men vist ikke i en version der kan bruges
til Thunderbird 1.5. Jeg går ud fra, at der laves en dansk oversættelse,
når den næste "rigtige" version af Calendar udsendes.

Der arbejdes for øvrigt på en speciel udgave af Calendar til
Thunderbird. Den hedder Lightning, og er netop udsendt i version 0.1.
Der advares dog mod at bruge den til andet end test - og først efter at
man har taget backup af alle data i Thunderbirdprofilen. Lightning vil
sikkert også blive oversat til dansk, når den bliver mere stabil.

Du kan læse om Lightning her:
http://www.mozilla.org/projects/calendar/lightning.html

Mht. til helligdage, så kan Calendar arbejde med fjernkalendere, du kan
læse mere her, hvor du også finder adressen til en fjernkalender med
helligdage:
http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-sunbird-trin.html
Tjek især afsnittet: Kalender på internettet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå stegt lever: Sunbird hjælper dig med at huske bryllupsdagen.

Fra : Finn

Dato : 29-03-06 06:26

Kim Ludvigsen skrev:
> [...]
> helligdage:
> http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-sunbird-trin.html
> Tjek især afsnittet: Kalender på internettet.

Jeg havde faktisk været på din side men overset det
Jeg kan ikke rigtigt få det til at virke men jeg prøver mig frem

Mvh
Finn

Fra : Lars HT

Dato : 29-03-06 11:06

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message

> [...]
> helligdage:
> http://kimludvigsen.dk/programmer-tools-sunbird-trin.html
> Tjek især afsnittet: Kalender på internettet.

Jeg har brug for en kalender til at styre hele familiens aftaler - f.eks.
Peter skal til fodbold og Kurt i biografen og hele familien skal til middag.
Alles aftaler må kunne ses i samme kalender.
Spørgsmål: Kan man tilføje en (1) begivenhed (f.eks. den med middagen) og
angive, at den gælder for alle 4 personer i familien - eller må den oprettes
(og dermed vises) 4 gange?

Lars

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-03-06 15:41

Den 29-03-06 12.05 skrev Lars HT følgende:

> Spørgsmål: Kan man tilføje en (1) begivenhed (f.eks. den med middagen) og
> angive, at den gælder for alle 4 personer i familien - eller må den oprettes
> (og dermed vises) 4 gange?

Man kan oprette forskellige kalendere, fx en for hver bruger og en
fælles kalender. Når man opretter en begivenhed vælger man blot, hvilken
kalender, den skal skrives i. Begivenhederne kan farves, alt efter
hvilken kalender de hører til. Det smarte er, at man kan se flere
kalendere, der samles til én kalender i oversigten.

Skal man indføre en begivenhed, der gælder for alle fire, skrives den i
fælleskalenderen, mens Peters fodbold skrives i Peters kalender.

Man kan så vælge, om man kun vil se sin egen kalender og
fælleskalenderen, eller om man vil kunne se alles kalendere.
Farvemarkeringerne gør det nemt at se, hvem en begivenhed gælder for. Og
ellers kan man nemt slå de andres kalendere fra ved at fjerne flueben,
så man får et hurtigere overblik over sin egen kalender uden
forstyrrende elementer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lav flotte fotomosaikbilleder med Centarsia.

Fra : Lars HT

Dato : 29-03-06 16:14

> [...]
> kalendere fra ved at fjerne flueben, så man får et hurtigere overblik over
> sin egen kalender uden forstyrrende elementer.

Tak for din flotte guide-ning!
Der er ingen problemer med at benytte din metode med et antal personlige
kalendre og en fælleskalender - hvis alle begivenheder er for enten 1 eller
alle. Problemet opstår hvis en familie består af 4 personer, som min gør:
Her er det klart at forskellige kombinationer af personer kan deltage i en
fælles begivenhed (2 voksne i biffen/ barn og voksen til fodboldkamp osv.).
Dette vil vel i sunbird kræve et større antal kalendre for at kunne dække
disse kombinationer - kunne her have været dejligt, hvis man kunne vælge, at
begivenheden gælder flere personer.
En anden dum ting er, at man tilsyneladende ikke kan ændre kalender for en
begivenhed, hvis man har valgt en forkert kalender, må begivenheden slettes
og oprettes igen???

Lars

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-03-06 17:06

Den 29-03-06 17.13 skrev Lars HT følgende:

> Dette vil vel i sunbird kræve et større antal kalendre for at kunne dække
> disse kombinationer - kunne her have været dejligt, hvis man kunne vælge, at
> begivenheden gælder flere personer.

Ja, det kunne have været ønskeligt, hvis man kunne vælge personer. Måske
det kommer i en senenere udgave, vi er trods alt stadig kun på version
0.3 (sådan cirka).

> En anden dum ting er, at man tilsyneladende ikke kan ændre kalender for en
> begivenhed, hvis man har valgt en forkert kalender, må begivenheden slettes
> og oprettes igen???

Ja, desværre. Det ville have været rart med et højreklik og et overfør
til. Måske næste version...

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sæt de små grå hjerneceller i sving i en gratis udgave af

Fra : Bruno Christensen

Dato : 02-04-06 22:09

On Wed, 29 Mar 2006 17:13:59 +0200, Lars HT wrote:

> Dette vil vel i sunbird kræve et større antal kalendre for at kunne dække
> disse kombinationer - kunne her have været dejligt, hvis man kunne vælge, at
> begivenheden gælder flere personer.

Alle

Far
Mor
Peter
Sussi

Far og Mor
Far og Per
Far og Sussi

Mor og Per
Mor og Sussi

Per og Sussi

Så vidt jeg kan se kani I klare alle kombinationer med disse 11 kalendere
(så kan du glæde dig over at I ikke er 6 i familien).

Det er jo kun at oprette disse kalendere een gang for alle og derefter vælge
den rigtige.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Lars Klintholm

Dato : 03-04-06 17:07

Den 02 apr 2006 skrev Bruno Christensen i
dk.edb.internet.software.mail+news:

Far og Mor og Per
Far og Mor og Sussi
Far og Per og Sussi
Mor og Per og Sussi

Ialt 15

Lars Klintholm

Fra : Bruno Christensen

Dato : 02-04-06 22:14

> [...]

> disse kombinationer - kunne her have været dejligt, hvis man kunne vælge, at

UPS, Tænkte en gang mere over det. I skal bruge 24 kalendere for at dække
alle muligheder.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen