Norton 2006
Fra : Peter Jensen

Dato : 28-03-06 16:17

Norton 2006 påstår også at kunne blokere for Spyware. Har nogen erfaring med
dette eller kender til en test?

--
Venlig hilsen
Peter Jensen

Fra : John

Dato : 28-03-06 16:51

"Peter Jensen" skrev i en meddelelse

> Norton 2006 påstår også at kunne blokere for Spyware. Har nogen erfaring
> med dette eller kender til en test?

Norton har generelt ry for at bruge mange resurser.

Fandt lidt om NIS 2005. Bruger kommentarer:
http://www.download.com/Norton-Internet-Security/3640-2092_4-10321107.html?tag=tab_ur

Passiv beskyttelse mod spyware, bruger ingen resurser, freeware:
http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html

- samt:
http://spywarefri.dk/vaerktoj.htm#iespyad

Mvh John

Fra : Peter Jensen

Dato : 28-03-06 17:58

> [...]
>
> Passiv beskyttelse mod spyware, bruger ingen resurser, freeware:

Tak for info.

Jeg kan se at der ret blandede meninger om Norton 2005. Jeg har prøvet
CounterSpy, men når det kører så kan Pc'en ikke lukke ned fordi programmet
"moniterer executables" og i følge leverandørens support skal jeg bare slå
denne facilitet fra. Jeg mener at det netop er en fordel at der holdes øje
med exe-filer. Jeg prøver Spywareblaster.

Peter Jensen

Fra : John

Dato : 28-03-06 18:27

"Peter Jensen" <fup@snyd.dk> skrev i en meddelelse

> når det kører så kan Pc'en ikke lukke ned fordi programmet "moniterer
> executables"

Det er jo netop blandt 'ulykkerne' med mange sikkerheds-programmer, der
'kører i baggrunden'. Vi kan putte så meget aktiv beskyttelse i computeren,
at det bliver en noget blandet fornøjelse at arbejde med den.

Vi har valgt følgende gratis sikkerheds-software til vore to 'putere:

Aktive (kører i baggrunden): AVG antivirus, Sygate firewall
Passive (install and forget): SpywareBlaster, IE-Spyad
On-demand scannere: Ad-Aware, Ewido, SUPERAntiSpyware, A-Squared
Anti-phishing: CallingID (kun IE)
Hærdning (install and forget): Harden-It

Tilsammen give de god beskyttelse, og resurce-forbruget er beskedent.

> Jeg prøver Spywareblaster

Godt valg.

Mvh John