Erfaringer med Starwood Vacation Ownership
Fra : Hansen

Dato : 28-03-06 09:26

Hejsa

Vi var på en ferie i Florida og blev introduceret til subj. Syntes egentlig
det lød spændende i første omgang, men vil ikke stå med skægget i en
Timeshare-postkasse.
Er der nogen der kender noget til Starwood Vacation Ownership?

/Hansen

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 28-03-06 16:36

Hansen <bluesboys@-remove-this-hotmail.com> skrev:
>Hejsa

> [...]

Så i aftes en udsendels på svensk tv 2, hvor de fleste var
blevet 100.000.-kr. fattigere, uden at få noget for deres penge.
Jo, den er god nok, det er plat og svindel.
"Allways look at the bright side of life"

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 28-03-06 18:32

Den 28 Mar 2006 15:35:32 GMT, skrev Thomas Peter Bitsch :

> Så i aftes en udsendels på svensk tv 2

Jeg synes ikke jeg kan finde noget i deres tv program. Hvilken
udsendelse var det?

--
Kent Oldhøj

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 29-03-06 05:14

Kent Oldhøj <oldhoj@gmail.com> skrev:

>Jeg synes ikke jeg kan finde noget i deres tv program. Hvilken
>udsendelse var det?
>
>--
>Kent Oldhøj

Jeg sad og zappede og kom så lige til et eller andet
forbrugermagasin ved 21 tiden 1 eller 2, jeg bliver lidt i
tvivl, men der var også noget om et opvaskemiddel, og så en
masse om "vidunder" firmaet. Men firmaet må da have en
hjemmeside?
"Allways look at the bright side of life"

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 29-03-06 08:02

Den 29 Mar 2006 04:13:52 GMT, skrev Thomas Peter Bitsch :

> Jeg sad og zappede og kom så lige til et eller andet
> forbrugermagasin ved 21 tiden 1 eller 2, jeg bliver lidt i
> tvivl, men der var også noget om et opvaskemiddel,

Så har det været "Plus" på SVT1.
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=7856&a=562602&lid=puff_562603&lpos=lasMer

> og så en masse om "vidunder" firmaet.

Nu bitscher du igen. Det er slet ikke det firma der her spørges til men
et andet kaldet "Design Vacations".

Hvornår lærer du ikke at lukke mundlort ud eller løbe med halve
sandheder? Undersøg sagerne inden du svarer eller undlad at svare.

Så vidt jeg har kunnet finde ud af er Starwood Vacation Ownership(SVO)
netop en af de mere seriøse på TimeShare markedet, som ellers i årevis
har været domineret af mere lyssky foretagender som "Design Vacations".

Man kan få et indtryk af et Timeshare firma ved at søge på andres
uheldige oplevelser med firmaet f.eks. på http://www.crimeshare.net. Her
får man ingen hits med "Starwood", mens "Design Vacations" direkte er
blacklistet.

http://www.starwoodvo.com

--
Kent Oldhøj

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 29-03-06 14:09

> [...]
>
>Så har det været "Plus" på SVT1.
>http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=7
>856&a=562602&lid=puff_562603&lpos=lasMe r

Da du jo er så dygtig og har hele dagen til at beskæftige dig
med mig og en masse andre ting, så skal jeg nok fremover spørge
dig til råds, hvis jeg er i tvivl om noget her i tilværelsen,
undtaget det danske sprog. Endnu engang undskyld, beklager meget.
Desværre ville jeg ikke gøre forsøget, for at få at vide at lige
dette produkt ud af mange er seriøst.
Kilfilter Kent Oldhøj
"Allways look at the bright side of life"

Fra : Niels Rasmussen

Dato : 29-03-06 14:13

"Thomas Peter Bitsch (slet Y0072)" <vitsbreaks@Y0072sol.dk> wrote in message

> [...]
> dette produkt ud af mange er seriøst.
> Kilfilter Kent Oldhøj
> "Allways look at the bright side of life"

Trist lille mand du må være - han havde jo ret - prøv evt. med et undskyld
og tænk dig om før du udtaler dig fremover.

MVH Niels

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 29-03-06 14:22

Niels Rasmussen <the.hunter@get2net.dk> skrev:

> [...]
>>

>Trist lille mand du må være - han
>havde jo ret - prøv evt. med et undskyld
>og tænk dig om før du udtaler dig fremover.

Nu ved jeg ikke hvem af os du hentyder til, men jeg er 194 cm.
høj, og absolut hverken trist eller arbejdsløs.Kender du også
firmaet?
"Allways look at the bright side of life"

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 28-03-06 18:46

Den Tue, 28 Mar 2006 10:26:00 +0200, skrev Hansen :

> Er der nogen der kender noget til Starwood Vacation Ownership?

Ikke specielt. Tilsyneladende er det en af de store seriøse selskaber.
Måske kan du have glæde af at læse denne artikel om TimeShare generelt:

http://www.militarymoney.com/columns/1/293

--
Kent Oldhøj

Fra : Hansen

Dato : 29-03-06 14:41

> Ikke specielt. Tilsyneladende er det en af de store seriøse selskaber.
> Måske kan du have glæde af at læse denne artikel om TimeShare generelt:
>
> http://www.militarymoney.com/columns/1/293

Takker - det lyder meget som det vi fik fortalt. Også at det er fremtidige
rejser man køber nu, og ikke så meget en investering. Men det er noget med
at man kun kan købe den derovre, så i så fald må det jo vente til næste gang

Men hvis der er nogen der kender noget til det så sig endelig til.

/Hansen

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 30-03-06 18:07

>Takker - det lyder meget som det vi
> [...]

Uanset hvad andre skriver, så betaler du for rejser ud i
fremtiden, alle tillæg kommer senere oveni, så du betaler for
en "grundpakke". Der findes danske udbydere, hvor du kun betaler
for det du køber her og nu, så du var nok den klogeste.
>Deres hjemmeside, ja sådan en kan enhver lave.
Knoldhøj ved nok bedre, men har du en gang prøvet denne type
firmaer, så har du ikke råd til flere forsøg.
"Allways look at the bright side of life"

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 30-03-06 19:44

Den 30 Mar 2006 17:06:47 GMT, skrev Thomas Peter Bitsch :

> Uanset hvad andre skriver, så betaler du for rejser ud i
> fremtiden,

Timeshare er ikke rejser. Timeshare er en feriebolig man deler med
andre, så man ikke står med hele investeringen selv.

Istedet for at investere 1 mill i et sommerhus der står ubenyttet det
meste af året, så investerer man en brøkdel for retten til at benytte
sommerhuset f.eks. 3 uger om året.

> men har du en gang prøvet denne type
> firmaer, så har du ikke råd til flere forsøg.

Der er intet bondefangeri, snyd eller plat forbundet med Timeshare
princippet. Det er en ferieform der passer til nogen mennesker, og ikke
til andre.

Desværre har Timeshare branchen været præget af plat- og svindel firmaer
i mange år og det er en udsendelse om et af disse, du har set.

Timeshare kan være uoverskueligt at sætte sig ind i. Mulighederne er
mange, så det kan være svært at gennemskue hvad der er rigtigst for den
enkelte.

Hos verdens største(og første) timeshare udbyder RCI, kan man læse mere:

http://www.rci.com/RCIW/RCIW_index?body=RCIW_AboutUs

--
Kent Oldhøj

Fra : Johnt

Dato : 30-03-06 23:19

Starwood Vacation Ownership er drevet og ejet af Starwood. De samme som
driver Sheraton hotellerne.
Du kan se mere her: http://www.starwoodvo.com/
Mange af timeshare lejlighederne ligger sammen med Sheraton hotellerne, hvor
man så kan bruge hotellernes faciliteter. Nogle af dem har ret fede
beliggenheder.
Jeg får jævnligt et brev med tilbud om et gratis prøve ophold af deres time
share lejligheder.
Jeg vil vurdere Starwood til at være lidt mere luksus end RCI.
Den eneste ulempe er, at man umiddelbart er bundet til det samme sted,
medmindre man bytter med en anden lejlighed.
Hilsen
Johnt