dvd forsendelser
Fra : dan

Dato : 28-03-06 09:03

har prøvet et par gange at dvd-forsendelser fra udlandet ikke dukker
op. man kan åbenbart ikke gøre en skid hvis filmen er sendt som brev.
en dvd er jo nem at spotte for en langfingret postarbejder. kan man
gardere sig på nogen måder forsendelsesmæssigt?

dan

Fra : HC

Dato : 28-03-06 09:37

"dan" <kaffebord@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Du kan altid sende en forsendelse rekkomanderet?

Ved ikke om din dvd-shop tilbyder denne service.. Men ellers er der jo intet
andet for dem at gøre end at sende dig en erstatning eller give dig pengene
tilbage - den service yder de fleste shop's der vil beholde deres kunder.

Har også selv været ude for det tit og ofte... Så ja, postvæsenet har nogle
brådne kar imellem. Sidst har jeg fået nakket en boks med de tre ringenes
herre film - i extended edition... Fik en erstatning af firmaet...

HC

Fra : Jesper

Dato : 28-03-06 17:09

dan <kaffebord@hotmail.com> wrote:

> [...]
> en dvd er jo nem at spotte for en langfingret postarbejder. kan man
> gardere sig på nogen måder forsendelsesmæssigt?

Nu har jeg kun mistet én forsendelse: Den var fra CDON.COM og filmen
var Lord of the Rings: The Two Towers 4-disk version til 318 kr og de
sendte en ny vederlagsfrit.

Jeg rapporterede en forsendelse fra Play.com tabt i posten da den ikke
var nået frem efter mere end 3 uger. Den kom efter en måned, men også
Play sendte en vederlagsfri erstatning, som jeg returnerede af filmen
Azumi.

Flere DVD-forhandlere sender rekommanderet, dddhouse.com i Hong-Kong gør
det altid og flere andre som DVD Pacific og Choices UK sender enten
rekommanderet eller med kurerfirma forsendelser af større værdi.

Hvis du mister flere forsendelser, så er det nok en langfinger på dit
lokale posthus/postsorteringscenter, fordi jeg har fået enorme mængde af
DVDer sendt fra udlandet og kun én er nogensinde gået tabt.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 30-03-06 12:28

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev:

> Var postDK ikke så langfingrede på et tidspunkt at www.play.com slet
> ikke sendte til Danmark?

Det var vist mere et spørgsmål om told og moms.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Jesper

Dato : 30-03-06 15:21

Morten Bjergstrøm <nospam01@miljokemi.dk> wrote:

> Det var vist mere et spørgsmål om told og moms.

Jamen hvis du køber DVDere fra Play gør du det for egen regning og
risiko mht told, sådan har det hele tiden været. Jeg har købt rigtigt
meget fra Play og er kun 2 gange blevet præsenteret for en toldregning.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Ole Kofoed

Dato : 31-03-06 04:30

> Jamen hvis du køber DVDere fra Play gør du det for egen regning og
> risiko mht told, sådan har det hele tiden været. Jeg har købt rigtigt
> meget fra Play og er kun 2 gange blevet præsenteret for en toldregning.

Jeg tvivler på de danske postbude stjæler specielt mere end postbude i andre
lande. Sammen med Danmark ville Play247 heller ikke sende til Portugal der
har strenge toldregler og en ekstrem stram kontrol.

Det er korrekt at meget slipper igennem fra Play nu, men for 5-6 år siden
kom der en bølge hvor næsten alt blev snuppet. Play247 _havde_ dengang
garanti for told/moms:

"Due to the value of this item, customers in certain countries may be
charged import duties. If this should happen please contact us on 0845 800
1020 and we will refund any additional charges in full."

Jeg gætter på at Play blev trætte af kunder der ville have penge tilbage.

Mvh.

Ole

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 31-03-06 08:56

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) skrev:

> Jamen hvis du køber DVDere fra Play gør du det for egen regning og
> risiko mht told, sådan har det hele tiden været.

Ja men en overgang var der for mange danskere der brokkede sig over, at
forsendelserne fra Play blev pålagt told og moms.
Det blev Play naturligvis godt og grundigt trætte af.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Henrik Madsen

Dato : 29-03-06 08:14

Jeg havde en gang 7 DVD'er, som var sent samme dag, men kun 3 dukket
op og de var alle åbnet. Ret tydeligt at en lige har kigget hvad der
var i pakkerne og taget dem der kunne bruges.

--
Højt Skum
Henrik Madsen

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 29-03-06 10:41

Henrik Madsen wrote:
> Jeg havde en gang 7 DVD'er, som var sent samme dag, men kun 3 dukket
> op og de var alle åbnet. Ret tydeligt at en lige har kigget hvad der
> var i pakkerne og taget dem der kunne bruges.

De er godt nok langfingrede hos postDK. Herenede i Spanien har jeg
købt over 500 DVD film via nettet og kun en enkelt gang har jeg været
ude for at en af filmene ikke kom frem.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Henrik Madsen

Dato : 29-03-06 11:14

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> writes:

> De er godt nok langfingrede hos postDK. Herenede i Spanien har jeg
> købt over 500 DVD film via nettet og kun en enkelt gang har jeg været
> ude for at en af filmene ikke kom frem.

Nej. Korruption og tyveri det har vi ikke i Danmark. Det er kun nede
i de varme lande.

--
Højt Skum
Henrik Madsen

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 29-03-06 11:19

Henrik Madsen wrote:

> Nej. Korruption og tyveri det har vi ikke i Danmark. Det er kun nede
> i de varme lande.

Ja det er jo det

Fra : Henrik Madsen

Dato : 29-03-06 13:16

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> writes:

> Var postDK ikke så langfingrede på et tidspunkt at www.play.com slet
> ikke sendte til Danmark?

Jeg kan ikke huske om det var dem. Men nogle var det.

--
Højt Skum
Henrik Madsen

Fra : Henrik Madsen

Dato : 30-03-06 13:25

> De er godt nok langfingrede hos postDK. Herenede i Spanien har jeg
> købt over 500 DVD film via nettet og kun en enkelt gang har jeg været
> ude for at en af filmene ikke kom frem.

Antallet er post der bliver leveret forkert til mig taget i betragtning
er det måske også almindelig udueligheder, der er årssagen til de
manglende DVD'er. Jeg tror mange vil beholde en DVD, de fik med posten
selvom de ikke havde bestilt den. Brevet fra banken skal man nok
aflevere igen.

--
Højt Skum
Henrik Madsen