Manglende Film på DVD?
Fra : Anders

Dato : 28-03-06 02:24

Kan nogen fortælle mig årsagen til at flg. film ikke findes på DVD? :

1)
"De frigjorte" - imo Erik Clausen´s bedste film. ALLE hans andre film er
udkommet. Hvorfor f.... er denne ikke????

2)
"Den forsvundne fuldmægtig" (m. Ove Sprogø)
- Næsten alle andre danske middelmådige film er udgivet. Hvorfor i alverden
ikke denne? Det er jo netop én af de bedste danske film overhovedet?

3)
"Jerusalem" (Bille August)
- Igen : hvorfor i alverden findes den ikke på DVD?

4)
"Åndernes hus" (Bille August)
- hvorfor finden DÉN ikke?
- jeg ved at den findes i diverse mystiske udgaver UDEN danske
undertekster...

Kan nogen helt eller delvist forklare ovenstående?

Mvh,
Anders

Fra : Tue Sørensen

Dato : 28-03-06 14:30

Anders skrev:
> [...]
> undertekster...
>
> Kan nogen helt eller delvist forklare ovenstående?

Næh, men der kan være mange redigerings-relaterede forklaringer.
Tekniske problemer, etc. Det kan vist være et ret kostbart projekt at
overføre en film til DVD-formatet, hvis den er lavet med en ældre
teknik. Der kan også være problemer med rettighederne.

Men bare rolig, alle ovennævnte film skal nok udkomme før eller
senere.

- Tue

Fra : Jesper

Dato : 28-03-06 14:41

Anders <no@no.no> wrote:

> [...]
> "De frigjorte" - imo Erik Clausen´s bedste film. ALLE hans andre film er
> udkommet. Hvorfor f.... er denne ikke????

Ja, den føler jeg mig frigjort fra at se. Er ikke fan af E. Clausen &
Co.

> [...]
> - Næsten alle andre danske middelmådige film er udgivet. Hvorfor i alverden
> ikke denne? Det er jo netop én af de bedste danske film overhovedet?

Glimrende film som glimter ved sit fravær. Kommer nok snart.

> 3)
> "Jerusalem" (Bille August)
> - Igen : hvorfor i alverden findes den ikke på DVD?

Jeg kommer ikke til at se Jerusalem om jeg så bliver en methusalem.

> 4)
> "Åndernes hus" (Bille August)
> - hvorfor finden DÉN ikke?
> - jeg ved at den findes i diverse mystiske udgaver UDEN danske
> undertekster...

Gabenes hus!
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Morten Bowman

Dato : 28-03-06 16:49

>Jeg kommer ikke til at se Jerusalem om jeg så bliver en methusalem.

Det er ellers en af de mere vellykkede film fra Billes hånd. Om man så kan
lide den slags film er en anden sag

Fra : Kent

Dato : 03-04-06 19:22

"Anders" <no@no.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> undertekster...
>
> Kan nogen helt eller delvist forklare ovenstående?

Jeg fatter heller ikke, hvorfor "Alene i byen"
http://www.blockbuster.dk/Default.asp?ID=101&mode=movie&ShopProductID=2647&m=Cust_Hitlist&PID=81

... ikke findes på DVD!!!! Det er en af de sjoveste film,
jeg har set i hele mit 29-årige liv. Kigger jævnligt på nettet
for at finde den på DVD.

Kent.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 03-04-06 20:00

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> .. ikke findes på DVD!!!! Det er en af de sjoveste film,
> jeg har set i hele mit 29-årige liv. Kigger jævnligt på nettet

Hvis du søger efter Baby's day out, så vil du finde ud af at den rent
faktisk findes på DVD
Laserdisken har den i en sampak med Dunston Checks In til 149,-
Dog er den uden danske undertekster.

http://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=11386317291183134

Den fås også uden Dunston Checks In til 99,- men den er ikke på lager.

Mvh
Benjamin

Fra : Kent

Dato : 05-04-06 10:05

"Laziter [9440]" <laziterNO@THANKSgmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> http://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=11386317291183134
>
> Den fås også uden Dunston Checks In til 99,- men den er ikke på lager.

Mange tak for info'en . Bare ærgeligt den ikke findes med
danske undertekster! Det vil jeg stadig kigge efter.

Vh
Kent.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 04-04-06 07:31

Kent wrote:

> Jeg fatter heller ikke, hvorfor "Alene i byen"
> http://www.blockbuster.dk/Default.asp?ID=101&mode=movie&ShopProductID=2647&m=Cust_Hitlist&PID=81

Nu har jeg godt nok ikke haft TV3 i et par år eller tre efterhånden, men
plejer den ikke at komme jævnligt der?

Fra : Kent

Dato : 05-04-06 10:01

"Robert Eriksen" <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> skrev i en meddelelse

http://www.blockbuster.dk/Default.asp?ID=101&mode=movie&ShopProductID=2647&m=Cust_Hitlist&PID=81

> Nu har jeg godt nok ikke haft TV3 i et par år eller tre efterhånden, men
> plejer den ikke at komme jævnligt der?

Jeg har ikke TV3.

Kent.