Hjælp, er det her?
Fra : Anita Olmütz Hansen

Dato : 27-03-06 21:27

Jeg vælter rundt i de forskellige grupper for at finde ud af hvor mit
spørgsmål hører hjemme, så jeg prøver lykken her. Jeg har en lidt ældre
computer som skal bruges til at spille gamle spil, men... nogle af spillene
kræver en skærmopløsning på 256 farver, og på min kan jeg kun vælge med 16
og 2 farver. Nogen idéer om hvad jeg kan gøre?

Tak

olmutz@get2net.dk

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-03-06 21:35

"Anita Olmütz Hansen" <olmutz@get2net.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> af spillene kræver en skærmopløsning på 256 farver, og på min kan jeg
> kun vælge med 16 og 2 farver. Nogen idéer om hvad jeg kan gøre?

Enten kører du med et rigtig rigtig rigtig og jeg mener meget rigtig
gammelt grafikkort eller så har du ikke installeret driveren til det.

Så find ud af hvilket grafikkort det er og hent en driver til det.

--
Bjarke Andersen

Fra : Anita Olmütz Hansen

Dato : 27-03-06 21:55

Tak for det, men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg finder ud af hvilket
grafikkort det er. Der står noget med ASUS, men jeg kan ikke bruge den ene
oplysning til noget.
256 farver, er det ikke fra gammel tid?

Fra : Henrik - 3400

Dato : 27-03-06 23:44

Hvis du kan finde modelnavn og andre "numre" på PCen og smide dem i gruppen,
skal jeg prøve at støve specifikationerne frem til dig

Mvh Henrik

Fra : Anita Olmütz Hansen

Dato : 28-03-06 20:49

Ok, her er de oplysninger jeg har fundet. På kortet står der ASUS og et
andet sted på kortet står der;CCM1K4609.
Skærmen er4 af mærker Amitech.

Fra : Bo Olesen

Dato : 30-03-06 02:49

> Ok, her er de oplysninger jeg har fundet. På kortet står der ASUS og et
> andet sted på kortet står der;CCM1K4609.
> Skærmen er4 af mærker Amitech.

Er der ikke flere nummerbetegnelser eller navne på kortet?

Nogle billeder vil også hjælpe (begge sider) - hvornår er computeren fra?

Hvis du højreklikker på genvejen/ikonet og går ind under egenskaber, kan du
vælge kompatibilitet og herunder 256 farver.

Flemming

Fra : Bo Olesen

Dato : 30-03-06 02:51

> Hvis du højreklikker på genvejen/ikonet og går ind under egenskaber, kan
> du vælge kompatibilitet og herunder 256 farver.
>
> Flemming
PS. genvejen til spillet

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 28-03-06 00:29

½øjs@

Hent dette lille program... Det er kanon til at vise, hvad din maskine
indeholder, og i visse tilfælde hvor du henter drivere til det... Kan kun
anbefales.
Det ligger her:
http://www.sofotex.com/AIDA32-download_L9326.html

/Ole