Skærme
Fijala 3554
Tredobbelt skærm???
Fra : DK-Musplheim-NFO´s

Dato : 27-03-06 12:44

Hejsa
Min fars skærm (Acer AL1716) har lige pludselig delt skærmen op i 3
billedet lodret. Først en meget bred, så en meget smal, og tilsidst
en midt imellem. Det starter allerede når man får opstartsbilledet
(altså inden windows startes). Har prøvet at tage et skærmprint, men
det viser så kun et normalt billede?? Nogen der har et forslag - er
det skærmen, pc´en eller??? Skal lige siges at ingen af os er
særligt gode til det med "putere" i hvert fald kun til at benytte
programmerne, så al hjælp bedes beskrevet så et 4-års barn kan
forstå det.

pfh tak

Lotte

Fra : Rado

Dato : 01-04-06 06:32

On 27 Mar 2006 03:44:08 -0800, "DK-Musplheim-NFO´s"
<musplheim@yahoo.com> wrote:

> [...]
>særligt gode til det med "putere" i hvert fald kun til at benytte
>programmerne, så al hjælp bedes beskrevet så et 4-års barn kan

Prøv at test tingene på følgende måde, i nævnte rækkefølge:

1. Prøv at sætte skærmen til en anden PC og se om den gør det samme -
gør den det er det den det er galt med. Enten kablet eller - nok mest
sandsynligt - elektronikken i skærmen.

2. Er skærmen derimod OK på den anden PC, så prøv at sætte en anden,
velfungerende skærm på den første PC. Er problemet det samme her, er
det i PCen problemet ligger. Det kan enten være defekt grafikkort,
eller drivere til skærm eller grafikkort der er problemet. Prøv at
afinstaller driverne og geninstaller dem. Hjælper det ikke, er det
sandsynligvis grafikkortet der er defekt.

--
Rado

"The obvious is that which is never seen
until someone expresses it simply."
- Christian Morgenstern