Info på Peugeot Zenith, Buxy, Speedake?
Fra : Ukendt

Dato : 27-03-06 11:01

Hej,

Jeg søger noget info om en Peugeot Zenith, også kendt so Buxy og Speedake.
Jeg fandt en gang en manual til Speedfight på en, tilsyneladende, officiel
hjemmeside (hed vidst noget med mypeugeot.com)
Har nogen et link til sådan en manual på nettet? Eller evt. noget tekniske
information, reparationsguide som http://hekto.dk/speedfight/

Lige nu mangler jeg størrelsen på standard dysen(?)

På forhånd tak for hjælpen!

Fra : Hekto

Dato : 27-03-06 23:35

> Lige nu mangler jeg størrelsen på standard dysen(?)

Jeg er lige ved at tro den er #72???

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-06 22:03

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse

> Jeg er lige ved at tro den er #72???

Det har du sikkert ret i - det er en 72'er som sidder i den.
Kender du også målet på cylinderen (AC)?
Jeg måler den nemlig til 40.05mm, den har gået lige knap 15kkm. Stemplet
måler, ved skørtet / bunden af stemplet, 39.90mm og i toppen lidt mindre
(husker det ikke præcist) - det er så målt efter at stemplet har "sat sig".
Jeg har købt et uoriginalt (ikke THansen!) men det er 40,00mm, målt samme
sted, og det kan selvsagt ikke gå i. Så jeg må en tur forbi Peugeot i
morgen...

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-06 22:31

"Brian Axelgaard" <brianaxelgaardATgmail.com> skrev i en meddelelse
> Kender du også målet på cylinderen (AC)?

Jeg har selv fundet ud af at standard stemplet fås som 39.90, 39.92, 39.94
eller 39.96. I toppen af mit står der A1, hvilket passer meget godt med at
jeg måler det til 39.90mm.

Fra : Hekto

Dato : 29-03-06 11:34

Brian Axelgaard pretended :
> [...]
> eller 39.96. I toppen af mit står der A1, hvilket passer meget godt med at

Du skal bare tage højde for at det er en støbejernscylinder, og det
kræver lidt større tolerance end alu.

- men det er der jo styr på nu.