det gule sygesikringskort
Fra : Søren

Dato : 26-03-06 20:15

Hej

har lige et hurtigt spørgsmål, vi har naturligvis det gule sygesik. og har
som tillæg tegnet europæ., var i sidste uge på gran canarie - og den lille
skulle til læge - lægen blev anbefalet af bravo tours (og hotellet) men
lægen sagde vi skulle betale og vi naturligvis ville få pengene refunderet i
dk. Hmm guiderne anede ikke hvorfor vi havde betalt - men de ref. medicin
omk. men ikke lægen. De sagde også at det skulle vi når vi kom hjem - mere
ville de ikke gøre.
Nu sidder jeg og kigger på kommunens side og kan ikke finde nogle blanketter
mht. det - er der noen der ved om det overhovedet kan lade sig gøre - det er
trods alt ?88 vi kom af med

takker

-Søren

Fra : alexbo

Dato : 26-03-06 20:58

"Søren" skrev

> Nu sidder jeg og kigger på kommunens side og kan ikke finde nogle
> blanketter mht. det - er der noen der ved om det overhovedet kan lade sig
> gøre - det er trods alt ?88 vi kom af med

Fra www.sundhedsguiden.dk

Efter du er kommet hjem
Bruger du den offentlige rejsesygesikring på din rejse, skal du altid
udfylde en skadesanmeldelsesblanket, efter du er kommet hjem, hvis du er
kommet til skade eller blevet syg under din rejse. Den kan hentes på alle
social- og sundhedsforvaltninger samt hos Europæiske. Skadesanmeldelsen skal
sendes ind til Europæiske inden 6 måneder efter skaden eller sygdommen er
sket og derefter sendes videre til den offentlige rejsesygesikring.

http://www.europaeiske.dk

mvh
Alex Christensen

Fra : Hanne

Dato : 27-03-06 17:15

> [...]
> blanketter mht. det - er der noen der ved om det overhovedet kan lade sig
> gøre - det er trods alt ?88 vi kom af med

Jah, det hjælper jo selvfølgelig ikke dig nu, men vil lige fortælle hvordan
det også kan foregå. For et par år siden måtte vi have læge på Kreta. Lægen
kom, og vi udfyldte en eller to blanketter på stedet. Derefter hentede vi
medicinen på apoteket, udgiften til dette refunderede guiden med det samme,
og derudover har vi ikke betalt noget. Dejligt nemt og billigt!!

mvh
Hanne

Fra : Gunnar007

Dato : 27-03-06 19:19

"Søren" <duppe@NOSPAMedb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lægen sagde vi skulle betale og vi naturligvis ville få pengene refunderet

Velkommen i klubben, i nov. på samme ø fik junior skoldkopper.
Godt vi har rejseforsikring, så vi begge kunne blive hos ham,
den uge ekstra vi måtte blive, pga af flyveforbud.
Tilgengæld var ugen så med ALT betalt af rejseforsikringen.

http://www.europaeiske.dk/templates/ER/Default.aspx?id=41
Anmeld skaden til sygesikringen her.

Det virker. Vi fik også penge retur for de opkald vi havde haft til dem, og
omvendt.
Men husk alt skal kunne dokumenteres.
Originale kvitteringer skal med. Husk selv at tage kopi af dem inden du
sender.

Hilsen G

Fra : Søren

Dato : 27-03-06 20:24

"Gunnar007" <007g@teamsos.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og omvendt.
> Men husk alt skal kunne dokumenteres.
> Originale kvitteringer skal med. Husk selv at tage kopi af dem inden du

tusind tak for hjælpen alle

-SØren