Undersøgelse: Hvor mange dykker overhovede~
Fra : Henning

Dato : 26-03-06 16:34

.... og hvor mange har mere travlt med "netdyk" Kom nu i vandet i
stedet for jeres teoretisk undersøgelser, isen er ved at være smeltet

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 26-03-06 16:49

http://gallery.fjelsten.dk/v/peter/dykning/06-03_DIR-DK/

--
Peter Fjelsten (DIR-DK, EKPP) Om DIR <http://www.dir-dk.org/>
MSN "fjelsten@yahoo.com" Huledykning <http://www.ekpp.org/>

Fra : Søren Arnvig

Dato : 26-03-06 17:19

"Peter Fjelsten" <fjelsten@despammed.com> wrote in message
> Henning skrev i Message-ID:

> http://gallery.fjelsten.dk/v/peter/dykning/06-03_DIR-DK/

Du har da taget lidt på, Peter.
Eller er det "underdragten" ?

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 26-03-06 19:10

Søren Arnvig skrev i Message-ID:
<4426be77$0$923$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>:

> Du har da taget lidt på, Peter.

Tak for din interesse i min personlige statur.

> Eller er det "underdragten"?

Joew, en Weezle er jo ret tyk, men jeg har også taget på. Jeg vil tro,
jeg er omkring 5 kg overvægtig (jeg har tidligere være 10 kg
undervægtig).

En placering i yderkanten af et vidvinkelobjektivs billede er heller
ikke direkte slankende.

Fra : Henrik Manley

Dato : 26-03-06 17:41

> http://gallery.fjelsten.dk/v/peter/dykning/06-03_DIR-DK/

Jeg kan anbefale:
http://www.frv.dk/ifm/oceanografi/oceanografi.htm

Man kan altid svømme med strømmen.....

--
Henrik Manley
email m@nley.dk http://bends.dk

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 26-03-06 19:05

Henrik Manley skrev i Message-ID: <JlI7GQPUGHA.5384@gud.bends.dk>:

> Jeg kan anbefale: http://www.frv.dk/ifm/oceanografi/oceanografi.htm

Min erfaring efter 10 års dykning i Lillebælt er at det er meget svært
at forudsige strømmen der og at den kan ændre sig fra intet til kraftig
på en time.

Fra : Søren Arnvig

Dato : 26-03-06 17:10

"Henning" <no.mail@all.invalid> wrote in message
> ... og hvor mange har mere travlt med "netdyk" Kom nu i vandet i
> stedet for jeres teoretisk undersøgelser, isen er ved at være
> smeltet

http://www.r-f.dk/cms2/index.php?id=56,57,0,0,1,0

Søren Arnvig

Fra : Henrik Manley

Dato : 26-03-06 17:44

> http://www.r-f.dk/cms2/index.php?id=56,57,0,0,1,0

12/3 var rigtig kold:
http://www.havbasserne.dk/Blade/2006/060312-robe/060312-robe.html

Der skulle bankes is på dragtene da vi kom frem.

--
Henrik Manley
email m@nley.dk http://bends.dk

Fra : Johnny Christensen

Dato : 26-03-06 18:45

"Henrik Manley" <m@nley.dk> skrev i en meddelelse
> 12/3 var rigtig kold:
> http://www.havbasserne.dk/Blade/2006/060312-robe/060312-robe.html
>
> Der skulle bankes is på dragtene da vi kom frem.

LOL..."det var slet ikke så koldt som frygtet, det var _meget_ koldere"
Så hold da op med at sprøjte underafkølet havvand i hovedet på de stakkels
turdeltagere

mvh
Johnny

Fra : Henrik Manley

Dato : 26-03-06 19:04

> LOL..."det var slet ikke så koldt som frygtet, det var _meget_ koldere"
> Så hold da op med at sprøjte underafkølet havvand i hovedet på de stakkels
> turdeltagere

De skal hærdes! Men ellers var jeg helt uskyldig og sad foran og endte med
ca. 1 cm is på hue/hals og dragt.

--
Henrik Manley
email m@nley.dk http://bends.dk

Fra : Nicolai Hanssing

Dato : 26-03-06 22:19

| LOL..."det var slet ikke så koldt som frygtet, det var _meget_ koldere"
| Så hold da op med at sprøjte underafkølet havvand i hovedet på de stakkels
| turdeltagere

Det var en fed tur, og næste gang husker man jo nok, at tage tør-handsker på
inden de bliver fyldt med is indeni....
Og den tur indikerede at biopren til trods, skal man nok have lidt mere uld
indenunder.

Nicolai

Fra : KC

Dato : 26-03-06 19:13

At sidde i en lille gummibåd og gøre honnør er jo ikke at dykke

--
KC

www.kcdk.com
PADI OWSI, CMAS***, GUE Fundamentals

Fra : Søren Arnvig

Dato : 26-03-06 19:28

"KC" <kc@kcdk.com> wrote in message
> At sidde i en lille gummibåd og gøre honnør er jo ikke at dykke

nææ, men jeg var i vandet 3 x 20 minutter med elever
og sidste tur var lidt småkold, selv med en Flec underdragt.

Søren Arnvig

Fra : anders

Dato : 27-03-06 07:42
Fra : Poul Olesen

Dato : 27-03-06 10:09

Det blæste for meget denne weekend, så der var tid til "netdyk"

Sådan en smule vinter som vi har haft kan da ikke stoppe rigtige dykkere

For mig er det dog kun blevet til 5 kutterture og 9 dyk i alt i år. Den
11/3 var det godt nok ved at være lige lovligt friskt, det var jo
omkring -5 grader midt på dagen.

Selvfølgelig skal der nu dykkes noget mere, nu bliver det jo snart
forår. Rigtig påklædning, så betyder vejret ikke så meget. I denne uge
er der planlagt 2 teoriaftener i klubben og så skulle jeg gerne ud og
dykke fredag, lørdag og søndag.

Man kan jo også godt "netdykke" lidt, mens man er på "arbejde".

Med venlig hilsen
Poul

Fra : Nicholas

Dato : 28-03-06 15:10

Dykkede 21 dyk i sidste uge..., - dybder fra 14-45 meter...

Vandet var rare 22 grader, - sigten over 20 meter, - og Rødehavet fladt som
en pandekage

Nick - som om under 2 uger tager til Norge og dykker igen :)

Fra : Fredrik G

Dato : 28-03-06 20:14

Ja ja... det er ok at triumfere en gang i mellem

men som et motto lyder: "Det er ikke koldt at dykke, det er koldt at
fryse" og tro mig, jeg taler af erfaring...

Så kulden skal da ikke hindre folk i at tage ud at dykke nu, hvis man
har det rigtige udstyr

så i vandet med jer!!!

der er masser aktiviteter rund omkring i klubber og dykkercentre

Fra : AK

Dato : 28-03-06 20:57

vandet var 1 grad i lørdags, det er sq lige koldt nok at ligge og lave
øvelser i.
især det der med at tage masken af, smide regulatoren og så svømme
18 m, er vildt koldt.

Men jeg var da i vandet

mvh

Anders Knudsen