Anbefalet brev
Fra : lars bo

Dato : 26-03-06 15:23

Jeg skal tilbagekalde noget udlånt værktøj fra en tidligere medarbejder.
Vi har prøvet via tlf. og personligt møde samt adskillige breve uden
resultat, og vil nu give et sidste forsøg før advokat.
Derfor vil vi sende et anbefalet brev.
Jeg mener dog at huske noget med at der samtidigt skal sendes et enslydende
almindeligt brev, dog tilføjet at dette samtidigt er sendt som anbefalet,
eller også er det omvendt at det er i det anbefalede at der skal stå at det
er sendt som almindeligt.
Er der noget om dette, og hvis ja hvorfor?
hilsen
lars bo

Fra : Simpzon

Dato : 26-03-06 15:42

Det er ikke nødvendigt, men eftersom man jo kan nægte at modtage et
anbefalet brev, er det smart. Desuden vil der ingen tvivl være, om
modtageren har modtaget det, hvis det er sendt både rekommanderet og
almindeligt - går jeg ud fra en dommer vil mene :)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-03-06 16:12

lars bo skrev:

> Jeg skal tilbagekalde noget udlånt værktøj fra en tidligere medarbejder.
> Vi har prøvet via tlf. og personligt møde samt adskillige breve uden
> resultat

Så er personen underrettet. Et almindeligt brev anses for at være
kommet frem. Et nyt brev er kun nødvendigt hvis det indeholder
oplysninger som ikke tidligere er meddelt via brev.

> [...]
> er sendt som almindeligt.
> Er der noget om dette, og hvis ja hvorfor?

Nej, der er ikke noget om det. Der er dog en del der gerne vil gå
med livrem og seler og derfor sender på begge måder, men det er
ikke nødvendigt.

Hvis modtager har valgt ikke at læse brevet, er det hans egen
fejl at han ikke har fået væsentlige oplysninger. Det er ikke
anderledes end hvis du rendte på ham på gaden og gav dig til at
forklare og han så bare sagde "bladderladderladderladder..." med
fingrene i ørerne.

--
Bertel

Fra : Joebbe

Dato : 27-03-06 19:31

"lars bo" <lbh@postkasse.com> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> er sendt som almindeligt.
> Er der noget om dette, og hvis ja hvorfor?

Det du muligvis forveksler det med, er at der i nogle overenskomster, i
forbindelse med afskedigelse, er beskrevet ovennævnte metode.

mvh. Joebbe

Fra : lars bo

Dato : 28-03-06 14:04

Tak for jeres svar.