BF2 og systemkrav
Fra : Jakob

Dato : 26-03-06 11:44

Jeg har en ældre pc som ikke kan klare specs til bf2. Nu har jeg set en
spændende test der viste at cpu ikke var så afgørende og at sempronen
faktisk klarer sig godt til prisen.

Derfor vil jeg lige høre om jeg ville kunne få rimelig ydelse i bf2 med
en sempron 3100 processor, 1 gb ram og et radeon 9800 pro og et skod
billigt bundkort.

Jeg spiller for det meste i 1024 gange 768.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : FedeDorit

Dato : 26-03-06 13:07

"Jakob" <nomail@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> billigt bundkort.
>
> Jeg spiller for det meste i 1024 gange 768.

Hmmm det bliver nok mest på LOW settings du kan køre...Jeg kørte på Medium
settings med en XP2600+,1 Gb PC2700,Abit NF7-S V2.0 bundkort(Nforce2) og et
MSI6600GT AGP kørt.Det var helt sikkert GT kortet der hev min performance op
,men BF2 kører bedre med 2 gb ram,da det ellers bruger hd´en temmeligt tit
som "ram" og derved hakker det..

Fra : Brian Lund

Dato : 26-03-06 19:08

> [...]
op
> ,men BF2 kører bedre med 2 gb ram,da det ellers bruger hd´en temmeligt tit

Arh, nu er jeg ikke helt stiv i Sempron, men er den ikke ca. det samme som
en "rigtig" 2400-2600+?

Jeg kører 800*600 med alle settings i medium, undtaget anti-aliasing som
står på 4x, og view-distance på 100%.

Mit setup er:
Asus A7N8X-X
768 MB DDR RAM
XP-M 2400+ - overclocked til 2083 MHz (FSB 166 MHz)
Radeon 9700 Pro

Så jeg tror somend nok at han kan køre 1024*768, også med en del settings på
medium, men det bliver nok helt uden AA, og måske med lidt lavere
view-distance!

Brian

Fra : Jakob

Dato : 26-03-06 19:27

In article <879cb$4426d804$55da9c33$21068@news.galnet.dk>, geronimo@-
FORKERT-mobilixnet.dk says...

> Så jeg tror somend nok at han kan køre 1024*768, også med en del settings på
> medium, men det bliver nok helt uden AA, og måske med lidt lavere
> view-distance!

Når den bliver clocket så yder den processor faktisk chokerende godt i
spil har set op til amd 3.6 eller noget i den stil men om jeg kan finde
ud af at oc ved jeg ikke :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jakob

Dato : 26-03-06 19:26

In article <RtvVf.71$JQ.61@news.get2net.dk>, nogen@microsoft.dk says...

> [...]
> MSI6600GT AGP kørt.Det var helt sikkert GT kortet der hev min performance op

OK så er det nok bare ikke aktuelt. Jeg spiller dog til tider på
boomtown og det er ok og de har så vidt jeg ved radeon 9800 pro og en 3
gigahest pentium så det gav mig lidt håb :0)

Men gider ikke alt på low det er for skrabet.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : BuFFerz

Dato : 26-03-06 20:16

> Hmmm det bliver nok mest på LOW settings du kan køre...

OT: men ville lige vise en sammenligning af settings jeg lavede for
noget tid siden

http://yoo.dk/bf2_display_settings/
(vent til alle billeder er loadet)

Åben et billede og klik på 1-2-3 i toppen

1-low
2-medium
3-high

prøv at zappe mellem fx 1 og 3

Fra : Jakob

Dato : 26-03-06 23:07

In article <4426e858$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
nospam@tomesdfsdfs.dfsklh says...

> prøv at zappe mellem fx 1 og 3

He he ja jeg gider ikke low det er helt sikkert :0)

Det jeg bare ikke forstår er at jeg har spillet på en 3 gh maskine med
samme grafikkort i 1024 i noget der ligner rimelig kvalitet så det ville
jeg mene skulle være muligt med en sempron også men ok.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Brian Lund

Dato : 27-03-06 12:36

> http://yoo.dk/bf2_display_settings/
> (vent til alle billeder er loadet)
>
> Åben et billede og klik på 1-2-3 i toppen

> [...]

Jeg kan faktisk ikke umiddelbart se forskellen... Men det er måske det du
vil påpege? - Ellers må du altså lave dem af samme motiv... Ja så godt du nu
kan ;)

Men jeg kan tydeligt se at det er noget grimmere kanter, end hvis du kører
med anti-aliasing! :)

Brian

Fra : Lars Jensen

Dato : 27-03-06 12:49

Brian Lund wrote:

> [...]
> kan ;)
>
> Men jeg kan tydeligt se at det er noget grimmere kanter, end hvis du kører

Det er 3 eksempler, men 3 motiver i hver - der skulle gerne dukker
tallene 1,2 og 3 op, når du klikker på det enkelte billede :)

> Brian

Lars B

Fra : Brian Lund

Dato : 27-03-06 15:37

> Det er 3 eksempler, men 3 motiver i hver - der skulle gerne dukker
> tallene 1,2 og 3 op, når du klikker på det enkelte billede :)

A-ha, han skrev jo "prøv at se forskellen på 1 og 3" - Og linksene hed 1,2
og 3! - Så jeg gik ud fra det var Low-Medium-High!
Så skulle han nok have gennemtænkt det lidt mere ;) - De tre små tal var nu
ikke særligt iøjnefaldende imo...

Brian

Fra : Jakob

Dato : 27-03-06 16:06

In article <f035a$4427f7d6$55da9c33$11505@news.galnet.dk>, geronimo@-
FORKERT-mobilixnet.dk says...

> [...]
> og 3! - Så jeg gik ud fra det var Low-Medium-High!
> Så skulle han nok have gennemtænkt det lidt mere ;) - De tre små tal var nu

:0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jakob

Dato : 27-03-06 14:50

In article <e08im6$gem$1@news.net.uni-c.dk>, geronimo@-ABCDE-
mobilixnet.dk says...

> Jeg kan faktisk ikke umiddelbart se forskellen... Men det er måske det du
> vil påpege? - Ellers må du altså lave dem af samme motiv... Ja så godt du nu
> kan ;)

ØHHHH kan ikke se forskel ? Ikke nok med at der er STORE forskelle på
textures er der hele elementer der ryger væk såsom tønder etc på den
laveste :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Silver

Dato : 27-03-06 21:30

> [...]
> billigt bundkort.
>
> Jeg spiller for det meste i 1024 gange 768.

Spiller det med disse specs:

AMD 2400+ cpu
1 gb Ram
9700 Pro 128mb

Og det kører fint i 1280x1024 med details sat lidt over medium og ingen AA.

Mvh
Silver.