Skærme
Fijala 3554
99 % Sort skærm
Fra : Barney Gumble

Dato : 26-03-06 11:44

For et par dage siden begyndte min skærm at opføre sig underligt.

Når jeg tænder for den, er der normalt billede i et ½ sek. hvorefter skærmen
går i sort (den lille grønne lampe er stadig tændt). Hvis jeg tager en lampe
og lyser direkte ind på skærmen, kan jeg meget svagt skimte et billede.
Slukker og tænder jeg forskærmen igen, er der igen billede et ½ sek.,
hvorefter den går i sort.

Det hjælper intet at justere manuelt på indstillingerne (brightness etc.).

Jeg benytter nu tv-out funktionen, og billedet på tv-et er der således ingen
problemer med. Et par gange er det lykkedes mig at få midlertidigt permanent
billede tilbage ved at geninstallere grafikdrivere, men nu har jeg i dag
forsøgt dette 5 gange (både fra cd og nyeste fra nvidias hjemmeside), og
skærmen går stadig i sort et ½ sek. efter man tænder den.

Jeg købte sågar et nyt grafikkort den anden dag, da jeg troede dette var
problemet, men det var det altså ikke. Ligeledes opstår problemet også, hvis
jeg benytter computerens onboard grafikkort.

Skærmen er en "Fujitsu-Siemens 19 TFT C19-6" og er mindre end 5 måneder
gammel.

Nogen der ved hvad der kan være galt?

På forhånd tak
BG

Fra : Barney Gumble

Dato : 26-03-06 12:26

Barney Gumble wrote:
> For et par dage siden begyndte min skærm at opføre sig underligt.

Nu har jeg så endelig fået billedet permanent tilbage på computerskærmen.
Dette fik jeg ved at blive ved med at bytte om på hvilken skærm der er
primær (tv/computerskærm). På denne måde går begge skærme kort i sort
hvorefter billede kommer frem på begge skærme og den der boks der tæller ned
fra 15 sek. De første 30 gange jeg gjorde dette, skiftede billedet på
computerskærmen til det beskrevne 99% sort efter et ½ sek., men 31. gang
blev billedet altså "hængende". Ved ikke om det kan sige noget om problemet,
at den så og sige kan tweakes på denne måde for at få permanent billede på
computerskærmen...

Kan baggrundsbelysningen være defekt, selvom den godt kan virke engang i
mellem?

BG

Fra : Flemming Joensson (8~

Dato : 27-03-06 23:02

"Barney Gumble" <BG@duffbeer(remove).com> wrote in

> Kan baggrundsbelysningen være defekt, selvom den godt kan virke engang i
> mellem?

Jep - har lige fået skiftet skærmen på min laptop på garantien. Fejlen var
der ikke hele tiden - og man kunne godt lave et workaround så fejlen gik
væk.

På min skulle man bare slukke og tænde skærmen ved at holde den pind der
registerer når låget på laptoppen lukkes, så virkede baggrundsbelysningen
igen.

/flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Fra : Barney Gumble

Dato : 28-03-06 17:39

Flemming Joensson (8520) wrote:
> [...]
>
> På min skulle man bare slukke og tænde skærmen ved at holde den pind
> der registerer når låget på laptoppen lukkes, så virkede

Okay, mange tak for dit svar. Det tyder på samme fejl i min skærm.

Husker du om du kunne se et svagt billede i den sorte skærm (det er kun
muligt, hvis man lyser kraftigt ind på skærmen med en lampe)?

Under alle omstændigheder må den jo en tur til reparation. Desværre skal jeg
så ud og låne en erstatningsskærm i mellemtiden, da jeg arbejdsmæssigt er
100% afhængig af en skærm/pc'er

BG

Fra : Flemming Joensson (8~

Dato : 18-04-06 19:40

> Husker du om du kunne se et svagt billede i den sorte skærm (det er
> kun muligt, hvis man lyser kraftigt ind på skærmen med en lampe)?

Beklager det sene svar. Det kunne jeg godt. Dog var det ikke nødvendigt at
lyse ind på skærmen for at jeg kunne ane at der var billede på. Men hvis
jeg skulle kunne se hvad der blev vist tydeligt var det nødvendigt at lyse
på det.

> Under alle omstændigheder må den jo en tur til reparation. Desværre
> skal jeg så ud og låne en erstatningsskærm i mellemtiden, da jeg
> arbejdsmæssigt er 100% afhængig af en skærm/pc'er

Ja, min laptop havde heldigvis on-site service så der kom en tekniker hjem
til mig dagen efter jeg fejlmeldte den og skiftede skærmen, eller panelet i
skærmen - jeg var ikke selv hjemme mens han var der. Under alle
omstændigheder var det lækkert :)

/flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'