åbent brev til en veninde :
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 26-03-06 01:17

Nå så er jeg så småt ved at være i bedring - blev udskrevet for en ½
snes dage siden og er nu på genopbygning ved min mor - jeg har tænkt
over en sag med det her Thomas & dig som jeg kom til at nævne for min
ven Bukhave da han var på besøg at du havde en kærste som du havde et
opbrud med hver ca 4 dag hvorpå du hendvente dig for at tale ud om det
her definitive brud jeg forklarede vi havde vædet fordi du var sikker
i din sag - der så viste sig ikke at holde - men du agtede så ikke at
ære dit væde mål - guds fred med det - men hvor om alting var så fandt
jeg det lidt belastene at høre på den samme historie igen & igen uden
den synes at have nogen konklusion - det kan måske lyde hårdt men
Mikale sagde i sin alsidige visdom så sig det til hende - hvilket
måske nok konflikter med min almindelige høflighed og gode opdragelse
- men på den anden side så har han sikkert ret i at man ikke støtter
dig ved at lade dig træde vande i den samme situation eller med andre
ord - det må være din egen sag - hvorfor jeg forslår at ved det næste
brud så ringer du til mig og vi taler ud om det du snakker jeg lytter
og komentere også vil jeg simpelthend ikke høre om flere brud i 3
måneder.

Problemet med at du bliver ved med at henvende dig til folk om den
samme tilbagevenende situation er du sætter din troværdighed over styr
en søndag kommer du til et endeligt brud og onsdag eftermiddag ligger
du i kassen ved ham i vanløse eller hvor fan det nu er han bor også
starter det forfra - det er i sig selv ikke en synd det er bare en
måde som 2 mennesker kan have det med hinanden på men det kræver for
en go ordens skyld at man definere situationerne korekt og ser
forskellen på at have en krise også have et brud - der er kriser i
stort set alle forhold - men de færeste forhold kommer til mere ind
nogen få eller et enkelt brud.

Du bliver så lidt muggen på Mette over at hun ikke vil have ham med
til jeres fælles fest - men tænk dig nu om har du angiveligtvis ikke
brugt timer på at tale brude med hende ? kan man så fortænke hende i
at drage den slutning at han er dårligt selskab ?

at han til en evt fest vil frembringe en atmosfære der vil give en
50:50 chanse for at der vil opstå en krise der vil kunne medføre et
"permanent 4 dags brud" hvor fedt er det ?

Det her er en saglig og velment kretik som du kan tage til dig eller
lade være - men jeg synes aligevel du skal tænke over det for humlen
af det hele er at du har solgt ud af din troværdighed med din megen
tale om de mange "brud".

bedste hilsner

Bo

----------------slut---------------------

er det for groft ???
--

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Blinkhinde

Dato : 26-03-06 08:58

Bo M Mogensen skrev:

> [...]
> lade være - men jeg synes aligevel du skal tænke over det for humlen
> af det hele er at du har solgt ud af din troværdighed med din megen

Mener du brevet eller det faktum, at du lægger det ud på usenet?

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 26-03-06 13:18

On 25 Mar 2006 22:57:38 -0800, "Blinkhinde" <blinkhinde@hotmail.com>
wrote:

>Mener du brevet eller det faktum, at du lægger det ud på usenet?

Øhh .... helt eksakt stillede jeg well efter en komentar til indholdet
af det jeg havde skrevet f.eks var det godt eller dårligt skrevet -
var det groft - eller endnu bedre en mening om hvad der stod i brevet
da jeg har tænkt en del over det inden jeg sendte det og jeg synes det
passer meget godt til - hvad_den_her gruppe nu en gang handler om sex
og samlivs situationer.

Fra : ThomasB

Dato : 26-03-06 13:54

"Bo M Mogensen" <svar@i-gruppen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lade være - men jeg synes aligevel du skal tænke over det for humlen
> af det hele er at du har solgt ud af din troværdighed med din megen

Du er off topic igen.

Fra : Ulvir

Dato : 26-03-06 14:15

ThomasB wrote:
> "Bo M Mogensen" <svar@i-gruppen.dk> skrev i en meddelelse
>
> Du er off topic igen.

Det er han ikke. Smut du nede i kælderen igen.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 06-04-06 19:33

Hej Bo.

Min første tanke var, hvor meget veninde hun er, hvis du føler dig nødsaget
til at henvende dig til hende i et åbent brev på internettet.
Det er muligt, jeg tager fejl, men jeg formoder, et venskab indebærer et
personligt forhold med en form for private relationer.

Dernæst tænker jeg på, om hendes troværdighed egentlig er dit problem.
Samtidig tænker jeg på, om det, du egentlig er utilfreds med, er, at hun
ofte gentager den samme historie, og ikke alene slipper godt fra det, men
endda synes at få medlidenhed, der fører til sex. I så fald ved jeg desværre
ikke, hvad du bør gøre ved det. Det ligner jo nemt misundelse at kritisere
andre for en adfærd, der åbenbart giver dem væsentlige fordele.

Med venlig hilsen
Børge
som lige vendte tilbage med denne kommentar

P.S: Jeg beklager, at jeg kom til at sende meddelelsen til din private
e-mail adresse. Det er vist for længe siden, jeg har skrevet i
nyhedsgrupper.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 06-04-06 22:55

On Thu, 6 Apr 2006 20:33:23 +0200, "Boerge Rahbech Jensen"
<asdf@asdf.asd> wrote:

>Hej Bo.

Hej Børge længe siden ....

>Min første tanke var, hvor meget veninde hun er, hvis du føler dig nødsaget
>til at henvende dig til hende i et åbent brev på internettet.

Nahh jeg havde nu sendt det privat men jeg ville gerne have gruppens
mening om indhldet ...

>Det er muligt, jeg tager fejl, men jeg formoder, et venskab indebærer et
>personligt forhold med en form for private relationer.

ja det må man sige - det er en gammel bolle veninde ...

>Dernæst tænker jeg på, om hendes troværdighed egentlig er dit problem.

den er ihvertilfælled belastene ..

>Samtidig tænker jeg på, om det, du egentlig er utilfreds med, er, at hun
>ofte gentager den samme historie

nej for helved det er en pestilens ...

> [...]
>ikke, hvad du bør gøre ved det. Det ligner jo nemt misundelse at kritisere
>andre for en adfærd, der åbenbart giver dem væsentlige fordele.

jow men det er bare det når man går ind i en ring sammen med et andet
menneske så ender de jo ofte også med at blive selvprofiterende i
stedet for at gøre noget ved problemet - så bliver livet i livet at
være den lidene i stedet for at få fingeren ud af røwen og gør noget
ved det ...

>P.S: Jeg beklager, at jeg kom til at sende meddelelsen til din private
>e-mail adresse. Det er vist for længe siden, jeg har skrevet i
>nyhedsgrupper.

den dur ikke afligevel så det gør ikke noget ...
--
MvH
Bo M Mogensen

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 07-04-06 06:48

"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcopp.net> skrev i en meddelelse

> jow men det er bare det når man går ind i en ring sammen med et andet
> menneske så ender de jo ofte også med at blive selvprofiterende

I de tilfælde er min normale reaktion simpelthen at minimere samværet med
vedkommende, når jeg ikke længere ønsker at medvirke til denne
selvprofilering.

> i stedet for at gøre noget ved problemet - så bliver livet i livet at
> være den lidene i stedet for at få fingeren ud af røwen og gør noget
> ved det ...

Men det er vel grundlæggende den lidendes problem?

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 07-04-06 08:32

Jeg glemte lige at nævne, at det modsatte også gælder for mit vedkommende.
Jeg afskriver nemlig også dem, der tilkendegiver, at de ikke kan lide min
måde at være på. Hvis konklusionen alligevel bliver, at jeg kun kan snakke
med professionelle terapeuter, tjener samvær intet formål i mine øjne.
Psykoterapi tjener jo intet formål, hvis den alligevel ikke forbedrer
klientens sociale kompetencer.

Et andet spørgsmål er, hvad alternativet kan være til denne selvprofilering,
hvor man gerne fortæller de historier, som man oplever, kan fange andre
menneskers interesse. Det er ikke min oplevelse, at det giver bedre respons
at prøve at undgå at snakke om noget, som andre ikke kan forventes at ville
høre om. Tværtimod kan det også opfattes som uønsket selvprofilering, som
der skal gøres noget ved.

Med venlig hilsen
Børge