Lugt gener
Fra : 0h-paradis

Dato : 25-03-06 15:43

Fra vores opvaskemaskine kommer der en dårlig lugt (sur lidt rådden).
Lugten kommer når vi skal til at starte maskinen (kører normal mindst
hver 2. dag, som regel ofter).
Lugten kan også være der, lige efter den er færdig med at vaske.
Der er kørt den varmeste program, for at dræbe evt. bakterie.
Der er brugt en rense middel for at fjerne lugten. men den kommer forsat
ret så hurtig.
Det lugter ikke fra køkken vasken, så der er vand i vandlåsen.
hvem har et kvalificeret bud på at komme problemet til livs

fra jørgen

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 25-03-06 18:27

> Det lugter ikke fra køkken vasken, så der er vand i vandlåsen.
> hvem har et kvalificeret bud på at komme problemet til livs

Er der vandlås efter opvaskemaskinen og før afløbet? Normalt står der en
smule vand tilbage, som fungerer som vandlås, men ellers må du bruge
slangen.

Mvh Maria

Fra : 0h-paradis

Dato : 25-03-06 22:17

Maria Frederiksen skrev:

> Er der vandlås efter opvaskemaskinen og før afløbet? Normalt står der en
> smule vand tilbage, som fungerer som vandlås, men ellers må du bruge
> slangen.
>
> Mvh Maria

slangen går fra maskinen op under bordet og derefter en lille knæk ned igen,
det vil sige at vandet i slangen kan tømmes 90% ned i maskinen og resten
ned i vasken afløb (før vandlås, men der er dand i vandlåsen, for her
er der ikke nogen lugt, hverken fra kloak eller maskinen,hvilket kunne
tyde på, at der står vand i slangen trods alt

fra
Jørgen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 25-03-06 23:57

0h-paradis wrote:
> Fra vores opvaskemaskine kommer der en dårlig lugt (sur lidt rådden).
> Lugten kommer når vi skal til at starte maskinen (kører normal mindst
> hver 2. dag, som regel ofter).

Har du prøvet at tjekke, om maskinens filter før udløbet trænger til at
blive renset?

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : 0h-paradis

Dato : 26-03-06 12:14

> Har du prøvet at tjekke, om maskinens filter før udløbet trænger til at
> blive renset?

jeg har renset den filter der sidder i bunden af maskinen, er det den du
mener

fra
Jørgen

Fra : Bjørn S

Dato : 26-03-06 14:04

0h-paradis wrote:

> jeg har renset den filter der sidder i bunden af maskinen, er det den du
> mener

Jeg har en Bosch SGU et eller andet til indbygning som også lugtet.
Jeg gjorde følgende som tog det meste ;

1. Stillede en skål med 2 dl. eddike i nederste kurv og kørte et
hurtigprogram, så skulle det meste af kalken være fjernet.

2. Vasket alle gummilister, samt siderne af lågen udenfor (og også
under) gummilisterne,da madræster, mælk, sovs, hvad nu som kan dryppe
fra det du stiller ind kan løbe på indersiden af døren og ned under
lågens kant hvis ikke døren bliver lukket med det samme, hver gang.

Især det sidste tror jeg gjorde udslaget med at fjærne den "dårlige ånde" .

--
/Bjørn

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 26-03-06 23:21

0h-paradis wrote:

> jeg har renset den filter der sidder i bunden af maskinen, er det den
> du mener

Ja. Du ved altså, det er der, men desværre er det ikke alle
opvaskemaskineejere, der ved det.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : 0h-paradis

Dato : 27-03-06 08:23

Erik Ginnerskov skrev:

> Ja. Du ved altså, det er der, men desværre er det ikke alle
> opvaskemaskineejere, der ved det.

Vi er begyndt at lade lågen stå på klem, så gammel madrester ikke bliver
lukket inde, ser ud til at hjælpe, nu må vi så prøve at huske det.

fra
Jørgen