/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Oplyst pris, men nu + moms
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 25-03-06 09:14

Hejsa...

Jeg henvendte mig for et stykke tid siden til en erhversdrivende indenfor
det jeg vil kalde service fag. Jeg fik et overslag på, hvad ydelsen ville
koste.
Nu har jeg fået regningen, men de 7-8000 kr., som oplyst er blevet til 8.000
kr. + moms = 10.000 kr.

Når man som privat person får oplyst en pris, kan man da formode at denne
pris er inkl. moms - omvendt - SKAL den erhvervsdrivende oplyse prisen inkl.
moms?

--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler



 
 
jan@stevns.net (25-03-2006)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 25-03-06 09:20

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev :

>Når man som privat person får oplyst en pris, kan man da formode at denne
>pris er inkl. moms - omvendt - SKAL den erhvervsdrivende oplyse prisen inkl.
>moms?

en tilbagevendende klassiker -

http://www.forbrug.dk/fs/omfs/00/mop/fakta-til-pressen/1/

(De fleste er nu ret flinke til at huske ordene "plus moms")



--
jan@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ? Find selv svaret på
dk.fritid.bil's hjemmeside


Morten Fruergaard (25-03-2006)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 25-03-06 11:04

jan@stevns.net wrote:
> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev :
>
>> Når man som privat person får oplyst en pris, kan man da formode at
>> denne pris er inkl. moms - omvendt - SKAL den erhvervsdrivende
>> oplyse prisen inkl. moms?
>
> en tilbagevendende klassiker -
>
> http://www.forbrug.dk/fs/omfs/00/mop/fakta-til-pressen/1/
>
> (De fleste er nu ret flinke til at huske ordene "plus moms")

Jeg kan ikke se, at der står noget med mit tilfælde...
Der står en masse om butikker...

Jeg kan jo lige så godt fortælle, hvad den erhvervsdrivende laver...

Det er et advokatkontor...


--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler



Martin Jørgensen (25-03-2006)
Kommentar
Fra : Martin Jørgensen


Dato : 25-03-06 13:47

Morten Fruergaard wrote:
> jan@stevns.net wrote:
>
>>"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev :
>>
>>
>>>Når man som privat person får oplyst en pris, kan man da formode at
>>>denne pris er inkl. moms - omvendt - SKAL den erhvervsdrivende
>>>oplyse prisen inkl. moms?
>>
>>en tilbagevendende klassiker -
>>
>>http://www.forbrug.dk/fs/omfs/00/mop/fakta-til-pressen/1/
>>
>>(De fleste er nu ret flinke til at huske ordene "plus moms")
>
>
> Jeg kan ikke se, at der står noget med mit tilfælde...
> Der står en masse om butikker...
>
> Jeg kan jo lige så godt fortælle, hvad den erhvervsdrivende laver...
>
> Det er et advokatkontor...

Ja, det er jo typisk. Deres erklærede formål er jo helt klart at presse
citronen alt det de kan og lade deres kunder gå fallit

Spøg til side, men når du skriver at det var et overslag, så er det jo
ikke det samme som et fast tilbud... Derfor kunne han godt have ment den
pris du fik oplyst som inkl. moms, men hvor overslaget ikke holdt.


Best regards / Med venlig hilsen
Martin Jørgensen

--
---------------------------------------------------------------------------
Home of Martin Jørgensen - http://www.martinjoergensen.dk

Morten Fruergaard (26-03-2006)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 26-03-06 17:04

Martin Jørgensen wrote:
> Spøg til side, men når du skriver at det var et overslag, så er det jo
> ikke det samme som et fast tilbud... Derfor kunne han godt have ment
> den pris du fik oplyst som inkl. moms, men hvor overslaget ikke holdt.


Ja, men nu er det sådan, at jeg har på skrift fra ham, at prisen på de.
7-8.000 kr., som altid, skal tillæges moms.

Overslaget holdt.

--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler



Peter Makholm (25-03-2006)
Kommentar
Fra : Peter Makholm


Dato : 25-03-06 11:13

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> writes:

> Jeg kan jo lige så godt fortælle, hvad den erhvervsdrivende laver...
>
> Det er et advokatkontor...

Jeg mener ikke at et advokatkontor falder ind under detailhandel og
den gældende prismærkningslovs bestemmelser om at priser skal oplyses
med moms gælder vidt netop for detailhandel.

--
Peter Makholm | Vi smider blade allesammen - hele tiden
peter@makholm.net | som et konstant spirende efterår
http://hacking.dk | Og hele tiden vokser nye frugter frem
| og vi finder nogen til at plukke dem
| -- Tilt, Perkussive popler

BJ (25-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 25-03-06 11:18


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:4424fbd8$0$15789$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Nu har jeg fået regningen, men de 7-8000 kr., som oplyst er blevet til
> 8.000 kr. + moms = 10.000 kr.

Du fik vel et overslag og skulle bruge advokaten ifbm. dit erhverv..?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Morten Fruergaard (25-03-2006)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 25-03-06 11:31

BJ wrote:
> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
> meddelelse news:4424fbd8$0$15789$14726298@news.sunsite.dk...
>
> KLIP
>
>> Nu har jeg fået regningen, men de 7-8000 kr., som oplyst er blevet
>> til 8.000 kr. + moms = 10.000 kr.
>
> Du fik vel et overslag og skulle bruge advokaten ifbm. dit erhverv..?

Næ, hvis det var erhverv, så er jeg jo ikke privat person...

Det var i fbm. hushandel.


--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler



BJ (25-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 25-03-06 11:35


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:44251bc5$0$15794$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Næ, hvis det var erhverv, så er jeg jo ikke privat person...

Jeg har før oplevet, det kan være svært at skelne for både sælger og køber.

> Det var i fbm. hushandel.

O.k.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Morten Fruergaard (25-03-2006)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 25-03-06 11:40

BJ wrote:
>> Næ, hvis det var erhverv, så er jeg jo ikke privat person...
>
> Jeg har før oplevet, det kan være svært at skelne for både sælger og
> køber.

Ja, men når det nu er hushandel, så er det vel 99% sikkert, at det er
privat...


--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler



BJ (25-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 25-03-06 11:42


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:44251e11$0$15786$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Ja, men når det nu er hushandel, så er det vel 99% sikkert, at det er
> privat...

Det er før set, en ejendom indeholder en virksomhedsdel og en privatdel.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Maria Frederiksen (25-03-2006)
Kommentar
Fra : Maria Frederiksen


Dato : 25-03-06 18:54

> Ja, men når det nu er hushandel, så er det vel 99% sikkert, at det er
> privat...

Nej, slet ikke. Især ikke i disse tider, hvor gud og hver mand er begyndt at
spekulere i fast ejendom. Men var det et overslag? Så holder det sige jo
inden for de 20%

Mvh Maria



Morten Fruergaard (26-03-2006)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 26-03-06 17:05

Maria Frederiksen wrote:
>> Ja, men når det nu er hushandel, så er det vel 99% sikkert, at det
>> er privat...
>
> Nej, slet ikke. Især ikke i disse tider, hvor gud og hver mand er
> begyndt at spekulere i fast ejendom. Men var det et overslag? Så
> holder det sige jo inden for de 20%

Ja, det var et overslag, som holdt sig 100 % indenfor beløbet.
Overslaget var på 7-8.000 kr.; dog glemte de at fortælle, at det var + moms.

--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler



sn (25-03-2006)
Kommentar
Fra : sn


Dato : 25-03-06 15:54

Morten Fruergaard wrote:
> Hejsa...
>
> Jeg henvendte mig for et stykke tid siden til en erhversdrivende
> indenfor det jeg vil kalde service fag. Jeg fik et overslag på, hvad
> ydelsen ville koste.
> Nu har jeg fået regningen, men de 7-8000 kr., som oplyst er blevet
> til 8.000 kr. + moms = 10.000 kr.
>
> Når man som privat person får oplyst en pris, kan man da formode at
> denne pris er inkl. moms - omvendt - SKAL den erhvervsdrivende oplyse
> prisen inkl. moms?

Jeg har været i præcis samme situation som dig (advokat/hushandel)
Jeg fik også oplyst en pris, spurgte endda til den flere gange, - hver gang
fik jeg samme beløb oplyst. I deres informationsmateriale om advokatydelser
ved hushandel, stod tillige, at den oplyste pris altid var incl. moms.
Brokkede mig naturligvis, da regningen dukkede op, og var 25% dyrere end
forventet.

For advokaten var der ingen tvivl, - den tidligere oplyste pris _skulle_
være incl. moms!
Problemet var bare, at advokaten absolut mente, at det _havde_ han sagt, da
vi aftalte pris, - og så var jeg jo lige vidt.
Har du ikke det oprindelige prisoverslag på skrift, tror jeg ikke der er så
meget at gøre, - men klag da over regningen, og hør hvad de siger til deres
forsvar.


--
Med venlig hilsen

Susanne Nielsen.



Morten Fruergaard (26-03-2006)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 26-03-06 17:06

sn wrote:
> For advokaten var der ingen tvivl, - den tidligere oplyste pris
> _skulle_ være incl. moms!
> Problemet var bare, at advokaten absolut mente, at det _havde_ han
> sagt, da vi aftalte pris, - og så var jeg jo lige vidt.
> Har du ikke det oprindelige prisoverslag på skrift, tror jeg ikke der
> er så meget at gøre, - men klag da over regningen, og hør hvad de
> siger til deres forsvar.

Har skrevet til dem og fået svar, at prisen, som altid, skal tillægges moms,
hvilket jo tyder på, at det er normalt for dem, at de oplyser prisen uden
moms - altid.


--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste