Skærme
Fijala 3554
IBM 21" P275 Hvilken opløsning?
Fra : Klaus Johansen

Dato : 25-03-06 08:59

Hej jeg har købt en IBM 21" P275 CRT skærm.

Mit problem er at jeg ved ikke hvilken opløsning den skal køre med.
Den gamel 17" var stillet til 1024x768 px.
Hvad er "Den samme" opløsning på 21" skærmen?

Hilsen Klaus Johansen

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 25-03-06 09:06

Klaus Johansen wrote:
> Hej jeg har købt en IBM 21" P275 CRT skærm.
>
> Mit problem er at jeg ved ikke hvilken opløsning den skal køre med.
> Den gamel 17" var stillet til 1024x768 px.
> Hvad er "Den samme" opløsning på 21" skærmen?

Google er godt:
1920 x 1440 @ 75 Hz Max Resolution

Ellers prøv 1600*1200, det virker passende på min 21", og med lidt held
giver det sikkert også en højere billedefrekvens (afhænger af
skærmkortets muligheder).

--
Kurt

Fra : Klaus Johansen

Dato : 25-03-06 10:13

Hej Kurt

Jeg takker mange gange.

Hilsen Klaus Johansen

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 25-03-06 20:21

Kurt Kjær Jensen skrev:

> [...]
>
> Ellers prøv 1600*1200, det virker passende på min 21", og med lidt held
> giver det sikkert også en højere billedefrekvens (afhænger af

Det samme vil jeg foreslå, jeg havde forgængeren (P201) i lang tid og
1600*1200 ved 90-100Hz ved bare guf....

Jesper \
København

Fjern UD fra min mail ved direkte svar

Fra : Thomas Antonsen

Dato : 25-03-06 18:44

Hvis du skal sidde længe ved din skærm, så vælg en opløsning hvor du kan
indstille til en refreshrate på 85 Hz. Mindre vil give dig tørre øjne,
hovedpine og andet djævelskab.

VH Thomas