links til tests af forskellige 6600GT kort~
Fra : Martin & Sara

Dato : 24-03-06 21:56

Hej

Er der nogen der kan give mig nogle gode links til tests af forskellige
6600GT-kort? Kan ikke finde ud af hvilken fabrikant jeg skal vælge at købe
fra.

Nogen der ellers kan anbefale en bestemt fabrikant? Går ud fra at ram og gpu
er stort set ens for alle kortene, så det er vel kølerens egenskaber samt
medfølgende spil/software som er interessant.

Gode råd samt links ønskes

på forhånd tak

mvh
Martin

Fra : Sune Storgaard

Dato : 25-03-06 10:47

Martin & Sara wrote:
> [...]
> skal vælge at købe fra.
> Nogen der ellers kan anbefale en bestemt fabrikant?

Hælder til asus og leadtek, de lidt billigere mærker som club3d,sapphire har
som regel ikke just verdens bedste blæser.

>Går ud fra at ram og gpu er stort set ens for alle kortene,

I store træk ja, de kan dog være clocket lidt forskelligt, men forskellen er
som regel minimal.

> så det er vel kølerens
> egenskaber samt medfølgende spil/software som er interessant.
>
> Gode råd samt links ønskes

Her er en test som viser både ydelse (overclocket),varme og støj for 11
kort, det må være sådan noget du er på jagt efter.

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2295&p=1

Testen er dog ikke helt ny, så der er måske kommet andre modeller i
mellemtiden. Et 6800 vanilla kort koster omkring det samme, og har større
potientiale, værd at overveje istedet.

Fra : Jimmy L

Dato : 25-03-06 12:20

Nu kan jeg selvfølgelig ikke lige finde testen, men jeg læste for nyligt en
test hvor både MSI og Asus fik ros for deres blæsere. Det gjode mange af
testens andre 6600GT-kort ikke. Jeg har selv lige købt et MSI 6600GT og er
godt tilfreds. Det er ikke lydløst, men blæserhastigheden kan skrues ret
meget ned pga. den store kobberkøler der sidder derpå.

Fra : Jimmy L

Dato : 26-03-06 08:03

Men jeg fandt en anden artikel der siger det samme: MSI klarer sig bedst
hvad angår støj.

http://www.firingsquad.com/hardware/nvidia_geforce_6600_gt_agp_roundup/

Fra : Martin & Sara

Dato : 25-03-06 21:42

"Sune Storgaard" <nospam@strueradsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Testen er dog ikke helt ny, så der er måske kommet andre modeller i
> mellemtiden. Et 6800 vanilla kort koster omkring det samme, og har større

Leadtekkortet lyder som en god løsning. Nu skriver du at et 6800 vanilla
kort er et godt supplement. Hvad menes der men "vanilla"? Kan se at alle
6800 kort på edbpriser ligger nogle hundrede over f.eks. leadtek 6600GT
kortet. (Det skal vel og mærket være et AGPx8 da mit mobo ikke understøtter
PCI-express :-/
Vil helst ikke op og give meget mere end 1100 kr som leadtekkortet f.eks.
koster.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 25-03-06 21:53

"Martin & Sara" <martinsara@snaps.dk> crashed Echelon writing

> Hvad menes der men "vanilla"?

6800 non GT

--
Bjarke Andersen

Fra : Martin & Sara

Dato : 25-03-06 22:12

> "Martin & Sara" <martinsara@snaps.dk> crashed Echelon writing

> 6800 non GT
>
> --
> Bjarke Andersen

aha

Så er spørgsmålet bare hvilken type 6800 kort jeg skal vælge hvis det er.

Kan se at der f.eks er et Asus N6800/TD til 1318 kr men så er der også nogle
Asus XT kort som er lidt billigere. Hvad er forskellen og hvad skal jeg
holde mig til?

Vil jeg f.eks. få mere ud af et Asus XT kort ift f.eks. et Leadtek 6600GT
kort? De ligger i samme prisleje.

mit sys er som følgende
Soltek SL-75FRN2
512 mb kingston ram
Athlon XP 2500+

Fra : ttoet

Dato : 25-03-06 22:23

Hej Martin,
"Martin & Sara" <martinsara@snaps.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gpu er stort set ens for alle kortene, så det er vel kølerens egenskaber
> samt medfølgende spil/software som er interessant.

Links kan jeg ikke rigtig give dig, men ihvertfald oplyse at Point of View
kortene bestemt ikke er lydsvage. Der sidder en lille hurtig blæser, som kan
vække selv en død hund til live . Til gengæld er det let at montere
f.eks. en Zalman VF700 Cu køler (ca. kr. 180) på kortet, og så er det stort
set lydløst. Kvaliteten på kortet er til gengæld glimrende, så det kan måske
betale sig at købe sådan et kort, selv om man efterfølgende skal skifte
køleren.

Thoeger

Fra : Martin & Sara

Dato : 26-03-06 18:28

"ttoet" <ttoet@invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan måske betale sig at købe sådan et kort, selv om man efterfølgende skal

Jeg kan se på Zalmans hjemmeside at det kan være problematisk at montere en
zalman vf700 cu køler på et AGP 6600GT grafikkort. (mit mobo understøtter
ikke PCI-express)

http://www.zalman.co.kr/product/cooler/VF700_6600GT_eng.html

Har du prøvet at montere køleren på et 6600GT AGP kort?

Fra : ttoet

Dato : 26-03-06 23:01

> [...]
>
> http://www.zalman.co.kr/product/cooler/VF700_6600GT_eng.html
>
> Har du prøvet at montere køleren på et 6600GT AGP kort?

Køleren er monteret på et PCI-e kort. Desværre har jeg ingen erfaringer med
montage på et AGP kort. Imidlertid mener jeg at jeg for nogen tid siden her
i gruppen, læste om en anden Zalman køler, der kunne bruges som alternativ.
Jeg kan bare ikke huske hvilken. (Alzheimer light you know ). Så vidt jeg
husker var det omkring november/december sidste år, så prøv at kigge tilbage
i gruppen.
Thoeger