Albufeira - Portugal
Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 24-03-06 19:53

Hej Alle !
Skal med Århus Charter til subj. Har aldrig væretr der før - er der
noget man skal se i det område og hvordan er feriestedet - rejser d.
15/4 - er der OK vejr på det tidspunkt ? Kom bare med nogen
kommentarer - tak !
Mogens

Fra : Peter Loumann

Dato : 24-03-06 20:48

On Fri, 24 Mar 2006 19:53:20 +0100, mogens.amd64@gmail.com wrote:

> er der noget man skal se i det område

Det er svært at vide når du ikke skriver noget om hvad der interesserer dig

> og hvordan er feriestedet

Det gamle Abufeira er hyggeligt og kønt og absorberer de mange turister
rimeligt. Hvis alt er gået efter planen, sku' fiskerbådene nu være flyttet
fra den gamle mole og stranden ud til en ny havn hvilket måske ta'r lidt af
charmen. Turistghettoerne i beton mod øst og nordøst er mindre charmerende,
men dog tålelige.

Standen i selve byen er overraskende god, omkringliggende strande og
badebugter er fremragende.

> - rejser d. 15/4 - er der OK vejr på det tidspunkt ?

Lidt usikkert. Da jeg var der på samme årstid var det glimrende. Sådan ser
det også ud lige nu. Følg selv med:

http://www.dmi.dk/dmi/index/verden/verdensvejr_europa.htm?city=150351103&name=Faro,+Algarve

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 25-03-06 09:45

On Fri, 24 Mar 2006 20:48:23 +0100, Peter Loumann <me@privacy.net>
wrote:

>Det er svært at vide når du ikke skriver noget om hvad der interesserer dig

Ja det kan jeg godt se Men vi vil leje bil i 3 dage og så køre
rundt i området. Så det jeg mener er om der måske er specielt flotte
landskaber i et bestemt område eller det bare ser ens ud uanset i
hvilken retning, man kører. Vi elsker også små landsbyer, hvor man kan
gå rundt og snuse atmosfæren ind. Noget i den retning er det vi søger.
Mogens

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 25-03-06 09:53

mogens.amd64@gmail.com skrev:
>On Fri, 24 Mar 2006 20:48:23 +0100,
> [...]

Du vil få stor glæde af Politikkens bog, "turen går til
Portugal".
"Allways look at the bright side of life"

Fra : Peter Loumann

Dato : 25-03-06 11:35

On 25 Mar 2006 08:52:38 GMT, Thomas Peter Bitsch wrote:

> Du vil få stor glæde af Politikkens bog, "turen går til
> Portugal".

Hvis Mogens læser engelsk, er bindet Algarve i i guide-serien Marco Polo
godt og billigt.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 25-03-06 12:20

On Sat, 25 Mar 2006 11:34:53 +0100, Peter Loumann <me@privacy.net>
wrote:

>Hvis Mogens læser engelsk, er bindet Algarve i i guide-serien Marco Polo
>godt og billigt.
Ingen problemer der - så tak for tippet.
Mogens

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 25-03-06 09:44

> [...]
rejser d.
>15/4 - er der OK vejr på det tidspunkt ? Kom bare med nogen

Nu skriver du ikke hvor du skal bo, og om det er en uge.
Århus Charter er bare så godt, og du kan forvente rigtig dejligt
vejr, med god mulighed for at blive brun.
Hvis det er en uge vil jeg anbefale ÅC store rundtur bl.a
til "verdens ende", og er i til marked, gammel kirke og en
vidunderlig kylling piri-piri så er markedsturen god.
Jeep safari er noget opreklameret gøjl. Nu håber jeg at bymidten
ikke længere er gravet op, men sidegaderne er stadig charmerende.
Man får en udmærket let frokost ved strandpromenade, og byens
bedste oksekød fåes på rest. Fabio, ÅC ved hvor det er.
Afhængig af hvor i bor findes et indkøbs center, med et
fantastisk supermarked "Modelo" ligger tæt ved Alagoa Mar,
Perola og Almar.
Glæd jer til en skøn ferie, på et dejligt sted.
Prøv at gå ind på albufeira.com, her er bykort, henvisninger til
alle seværdigheder, og et link til wondergroun, hvor du kan se
hvordan vejret var sidste år på samme tid.
Påske 05 fald tidligere sidste år, og da var det godt, ja det
var det også i februar.
Tager selv derned for 4. gang i juli.
Svar gerne hvis du vil vide hvor i skal bo i forhold til det
hele.
Go tur.
PS. Hvis i ryger så kan man ikke købe danske cigaretter i
lufthavnen, men billigt i byen.
"Allways look at the bright side of life"

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 25-03-06 11:01

On 25 Mar 2006 08:44:18 GMT, Thomas Peter Bitsch
<vitsbreaks@2Z03Ksol.dk> (slet 2Z03K) wrote:

>der
>rejser d.
>
>Nu skriver du ikke hvor du skal bo, og om det er en uge.
>Århus Charter er bare så godt, og du kan forvente rigtig dejligt
Vi skal være der en uge og bo på Perola - det lyder godt hvad du
skriver. Vi har hørt fra naboer, at ÅC er et rigtigt godt, så vi
forventer en dejlig uge.
Mogens

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 25-03-06 13:19

> [...]
>Vi skal være der en uge og bo på Perola - det lyder godt hvad du
>skriver. Vi har hørt fra naboer, at ÅC er et rigtigt godt, så vi

En god ting er at i kommer til Perola ca. kl. 18.00 lokal tid og
Modelo supermarked har åbent til 22, så der er rig mulighed for
at handle ind.Der er også åben søndag formiddag.
"Allways look at the bright side of life"

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 25-03-06 14:21

>En god ting er at i kommer til Perola ca. kl. 18.00 lokal tid og
>Modelo supermarked har åbent til 22, så der er rig mulighed for
>at handle ind.Der er også åben søndag formiddag.
>"Allways look at the bright side of life"
Kender du Perola så du kan give mig lidt idé om hvordan der på selve
komplekset. Når jeg læser anmeldelser på engelske sider, for det
næsten udelukkende god kritik. Det er i hver fald lækkert, at man kan
handle lige i nærheden.
Mogens

Fra : Thomas Peter Bitsch

Dato : 26-03-06 11:26

> [...]
>komplekset. Når jeg læser anmeldelser på engelske sider, for det
>næsten udelukkende god kritik. Det er i hver fald lækkert, at

Vi var lige nede at se stedet og det var lækkert, boede selv på
alagoa mar, men du kan være sikker på at ÅC kun har gode steder,
og det er i gå afstand fra byen, ellers holder det lille "tog"
kun få meter fra supermarkedet, her kan man få en tur rundt i
byen, dvs at toget kører ud gennem det nye kvarter og ender i
centrum, man kan også køre fra byen og tilbage. En billet til
hele dagen, for 2, koster 6 eur. mens en enkelt tur koster 4,
for 2 personer.
I har også fordelen af indendørs pool-ja jeg sidder og får lyst
til at tage afsted igen, men det må vente til juli, hvor Almar
venter.
Nyd turen, den gode mad i Portugal samt det skønne klima og ÅC
service.
"Allways look at the bright side of life"

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 30-03-06 12:54

"Thomas Peter Bitsch (slet HTHDU)" <vitsbreaks@HTHDUsol.dk> skrev i en
meddelelse news:11433689890.264889630299255@dtext.news.tele.dk...
> mogens.amd64@gmail.com s

Algarvekysten der er bare så skønt især fra Faro ud mod verdens
ende(vestspidsen) med strande
en sød og rar befolkning mange gode spisesteder og prøv senere området
nord for Lissabon
Sintra og længere nord for dette.