Lærervold=bagatel: "Drømmen" lyver for gro~
Fra : Bo Warming

Dato : 24-03-06 17:00

Alfred Hitchkock forfinede gyser-genren til noget psykologisk
raffineret, og så overbød man med splatterfilm, og de danske
dogme-middelmådigheder skal nu propaganderere, om "de onde gamle dage"
De ved at journalisterne er betalt for at anmelde positivt, uanset vor
fjoget filmen er.
"Døde poeters klub" var også hamrende urealistisk om supergod helt og
superskurket dinosaur-rektor, og denne danske film overgår vedr dette
sadist-følelsesporno-aspekt.
Hvis ikke vi købte os Hollywood-sympati ved at kæmpe i Irak, ville der
ikke være Berlinbjørnepriser til vore film - denne film er rekord i
pinlighed og overgår det værste fra DDR og USSR mht propaganda og
skingerhed.Tyske prisuddelere er selvhadere der dansker efter
Hollywoods pibe.

Groft lyvende påstår man, at der er tilknytning til noget virkelig
sket.
Jeg kan godt huske, at en lærer hev i øret på en elev og noget
skadestue-bagatel gav aviserne noget at skrive om.
Trailers har kørt i månedsvis om dette øre-sadisme, så jeg har spurgt
et par læger og ingen mener at en rektor kan forrette stor skade på et
øre ved at hive i det. En arbejdsmand med barkede næver og extrem
finger-muskulatur kan måske.
Brusken i øret kan ikke læderes på denne måde, men huden kan rives
over - hvad nok aldrig er sket i menneskehedens historie undtagen i
vilde slagsmål og krigssituationer hvor våben ikke var ved hånden..

Lussinger er alt for sjældne i vor tid. Spanskrøret afskaffedes, da 60
årige mig gik i underskolen. Siden da er nok stukket nogle få hundrede
lussinger i dato, især berettigede, og de har typisk efterladt 5 røde
fingre på kinden et par minutter, og en sær lærer har måske givet
næseblod i et par tilfælde. Skadestue-læger er ikke sandhedsvidner, så
vi så da Jonni Hansen skulle fængsles udfra overdrivelser, som læger
af ideologiske grunde opfandt. Der kan være karrierefordele for lægen
i at fodre journalister med overdrivelser -og idealisme fx antinazi.
Hvis ørerivning skal skabe blod, skal der nok lige før eller lige
efter slås hårdt og eller - især - rives med skarpe negle.

Per Vadmand har beskrevet lærersadisme og voldelighed, som jeg ikke
tror på. Jeg har bedt ham uddybe, men det vil han ikke (angst for at
vikle sig ud i selvmodsigelser, som afrikanerinden gjorde i byretten i
forgårs vedr min blottersag?) - der er meget psykologi og hysteri i
sådanne barndomserindringer.

Idag er den værste vold fra barn til voksen, både i hjem og skoler,
tror jeg - hvad tror du? Selvfølgelig skal nødværge være tilladt, og
det er det ikke altid idag. Nogle børn ville man kunne få til at lære
meget mere, hvis stilhed i timerne effektueredes via lidt flere
lussinger end der falder idag. Skader på elever, psykisk eller fysisk
er et bagatelproblem idag, sammenlignet med uro, der smadrer alt for
flertallet af eleverne.
Jeg kender mange, der har gået i gymnasiet i 60erne. Ingen har
oplevet noget der ligner filmens makabre splat-spekulation.

"A whipping never hurts so much as the thought that you are being
whipped". Edgar Watson Howe

"Whipping and abuse are like laudanum: you have to double the dose as
the sensibilities decline" . Harriet Beecher Stowe (og fra
arbejderkvarterer i 1800-tallet har der nok været nogle elever, der
hærdedes - ikke i 1900-tallet.)

Fra : Bo Warming

Dato : 25-03-06 02:15

PER VADMAND:Kunne du ikke blot lade være med at spilde din tid på at
prøve at overbevis
mig om velsignelserne ved "den sorte skole" med tæsk og
disciplinering?

BO WARMING: Den sorte skole med ris og ferle afskaffedes af Morten
Borup og Hans Tavsen i forbindelse med Chr3s reformation i Danmark.
Faktisk tror jeg også at munkene var gode idealistiske lærere og kun
brugte minimal vold, men en fjer bliver til fem høns.

Hans Scherfigs "Det forsømte forår" er en fremragende bog om vi
spilder ungdommens tid, men ved debat på Virum Statsskole fik jeg den
fremragende kommunistiske forfatter til at uddybe, og han
erklærede oldtidskundskabsundervisningen var fremragende i hans tid i
30erne på Metropolitanskolen - hvor jeg har gået og talt med
øjenvidner til "Lektor Blomme" en fremragende lærer, trods lussinger.
"Det man ikke dør af, bliver man stærkere af." Nietzsche
Selvfølgelig kan gode lærere idag klare sig uden "tæsk og
disciplinering" som jeg aldrig har velsignet, men som er et mindre
onde end den uro der er i timerne idag.

Jeg har aldrig påstået at Vadmands martyrium om lussinger i hans
skoletid er bevidst løgn. Jeg har bedt om uddybning, og håber stadig
at få den.Alle på ng ønsker at komme nærmere sandheden og det opnås
ved åben debat og ingen tabuer.

-----------------------

Emne: Lærervold=bagatel: "Drømmen" lyver for groft

Fra : Bo Warming

Dato : 25-03-06 07:11

Vadmands og APJs skam bør de ryste af sig.

Per Vadmand og Anders Peter Johnsen har på diverse ng pralet af den
onde skæbne der uforskyldt har ramt dem - Per har fået lussinger i
skolen og Johnsen har hallucineret at han var Jesus og har fået piller
fra psykiater til at komme ud af unoderne.

Selv har jeg aldrig været til gene for mit undervisningsforløbs
fremragende institutioniers lærere, så de har behøvet at bruge vold,
og mit nas på psykiatrien har sigtet mod at påføre en ond stat
udgifter for at nedbringe muslimimporten. Det har bestået i
interessante og afslørende samtaler med tosse-overlæger men intet
andet.

Det har givet mig forskningsindsigt i behandlervæsenets skavanker.

I 1900-tallet har næppe mere end en håndfuld lærere dasket til elever
andet end hvad var påkrævet for at skaffe ro for de
undervisningsinteresserede elever. Da Per formodentlig må have været
asocial og derved fremprovokeret minimal-vold fra lektor-side, er jeg
nysgerrig efter detaljer. Det samme med APJ. Her på usenet er vi en
klub og bør aldrig have hemmeligheder for hinanden. Ingen behøver at
skamme sig over at have været asocial i fjern fortid på en måde der
ikke ser ud til at gøre til gentagelses-onder, svingdørspatient-status
eller lignende. Vi er resultat af arv og miljø og vil vi gøre noget
for at bedre samfundet, så kan det være åbenhed, så andre kan lære af
ærlig rapportering af erfaringer.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 25-03-06 11:12

"Bo Warming" skrev blandt andet:

> [...]

> klub og bør aldrig have hemmeligheder for hinanden. Ingen behøver at
> skamme sig over at have været asocial i fjern fortid (...)

Nå ja, det var selvfølgelig asociale vi var - åbenbart - dengang på
Østrigsgades Skole:
http://www.grandts.dk/Skolen/klask.htm

--
Jørgen Grandt

Fra : Bo Warming

Dato : 25-03-06 11:43

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> wrote in message
> "Bo Warming" skrev blandt andet:
> Nå ja, det var selvfølgelig asociale vi var - åbenbart - dengang på
> Østrigsgades Skole:
> http://www.grandts.dk/Skolen/klask.htm

Det da et lystigt link - men er det sandt? - sejrherrerne skriver
historien.
Læs nogle af de mange bøger om vandrehistorier som ofte er på højde
med 1fjer -> 5høns

Erfarne veluddannede ikke-arbejdsløse akademikere, jeg har talt med,
og som har gået på Øster Borgerdyd, Frederiksberg Gymnasium,
Metropolitanskolen og Holte Gymnasium i 60erne er enige om at der blev
givet et par lussinger om året og kun hvor eleven havde været extremt
asocial gentagne gange.
Men historier florerer og bliver bedre og bedre, fx linkets.

Er der en politirapport eller et troværdigt øjenvidne?

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 25-03-06 12:57

> Det da et lystigt link - men er det sandt?

Ville du tro mig hvis jeg sagde ja? Eller kun hvis jeg sagde nej?

> Men historier florerer og bliver bedre og bedre, fx linkets.
>
> Er der en politirapport eller et troværdigt øjenvidne?

Ville det kunne gøre det? Nok ikke. Vel? Tro hvad du vil.

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk - www.ingerslevsgaard.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 26-03-06 04:26

> Ville det kunne gøre det? Nok ikke. Vel? Tro hvad du vil.

Sødt af dig at tillade mig at tro, hvad jeg vil. Det gør alle.

Der har aldrig eksisteret en holocaust-benægter, men revisionister,
der sætter meget , meget lav SANDSYNLIGHED ved gaskamre og ret lav
sandsynlighed ved 6 mio tallet, og som vedr fortsæt til
jødefolkemordet under WW2 mener som Hannah Arendt at skylden er smurt
tyndt ud på mange andre end nazitoppen, og at det renlivede
ondskabsfulde fortsæt findes kun i propagandafilm som "Drømmen"

I virkelighedens verden er folk forpinte og gør grimme - og gode -
ting udfra selvbedrag og vildledt idealisme. Usikre mennesker har brug
for fjendebilleder, at stive sig af med i fantasiens kongerige, og
drømmeindustrien fodrer os med dæmoniserende hatespeech a la koranen
og lektor-Blomme-der-revser-så-ører-rives-af.

Kvindesagen gør mænd til alfonser og børnehandlere og
børnemisbrugere - klogt? Vil du være en af de dæmoniserede mænd - de
fleste af os mænd er kassable. De behøver os ikke. Eller ønsker du
ærlighed, analyse af virkeligheden, sandhed?

Fra : Søren Schimkat

Dato : 27-03-06 11:50

Så har Bo W. tabt igen jf. Godwins lov.

Fra : Per Vadmand

Dato : 27-03-06 13:33

Søren Schimkat wrote:
> Så har Bo W. tabt igen jf. Godwins lov.

Læs kronik om mobning i dagens Information og ignorer Bo W's faktaresistens.

Per V.

--
"I think the muslims love their children too" (næsten) Sting

Fra : Bo Warming

Dato : 28-03-06 11:37

"Søren Schimkat" <schimkat@noemail.hum.aau.dk> wrote in message
> Så har Bo W. tabt igen jf. Godwins lov.

Hvadenten din bodega-lov er i versionen om nazisme eller om
KejserensNyKlær, så har du totalt misforstået.
At kalde sin modpart for nazi er plat - og derom var Godwin-vitsen
ret sjov - første gang.

Men jeg diskuterer noget helt andet, nemlig den videnskabelige
usikkerhed om antal. metode og fortsæt vedr det uomtvistelige
folkedrab på jøder under WW2.

Hvor holocaust-vanetænkningn opererer med een årsag, een virkning og
dæmoniserer det tyske folk, så populariserer jeg Hannah Arents
epokegørende tese , om at vi alle er skyldige i den slags onde,
multifaktorielle hændelser.

Du kan bebrejde jøder i Israel, at de bryder Godwins lov og blander
overgreb på 0,01 af Israels befolkning for tres år siden ind i deres
bosættelsers eksistensberettigelse, hvilket netop er i DR1 TV netop nu
(Horizont).
Men også her rammer din bodaga-lov helt ved siden af, for de ved godt,
at jøderne opnåede palæstinensisk mandatområde som krigsbytte, ved at
de havde støttet WW1-sejrherrerne og Muhamedanien havde støttet
WW1-taberne

Fra : Per Vadmand

Dato : 25-03-06 11:57

Jørgen Grandt wrote:

> Nå ja, det var selvfølgelig asociale vi var - åbenbart - dengang på
> Østrigsgades Skole:
> http://www.grandts.dk/Skolen/klask.htm

Flot hjemmeside - men hvis Bo følger sin sædvanlige taktik, vil han beskylde
dine erindringer for at være løgnagtige fordrejninger.

Per V.

--
"I think the muslims love their children too" (næsten) Sting

Fra : Bo Warming

Dato : 25-03-06 16:18

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message

> Flot hjemmeside - men hvis Bo følger sin sædvanlige taktik, vil han
> beskylde dine erindringer for at være løgnagtige fordrejninger.

Jeg har hørt mange vandrehistorier og andre overdrivelser, og "Skepsis
er vigtig i et demokrati" skrev Viggo Hørup.

Når Jørgen Grandt , BA , du og andre fortæller detaljer, så måske jeg
justerer på min SANDSYNLIGHEDSVURDERING.

Jeg mener at fjer blir ofte 5 høns, også uden bevidst fordrejning.

Det billede jeg gav i min trådstart, formoder jeg er har sandsynlighed
ca 60% for at være dækkende.

Grandts link er gentagelser af de gamle historier og jeg kan ikke
udelukke at der er sandhed i det, men jeg tror ikke det giver grund
til at tage spørgsmålet rigtig alvorligt.

De få forældre hvis børn rammes af lærervold, må tage affære. Det er
nok ti om året. Og oftest er der god grund til at læreren sætter sig i
respekt med denne minimalvold, som ikke efterlader varig skade. Det
gør filmen "Drømmens" blodige øre heller ikke - og så voldsom hændelse
er nok aldrig sket.

Har du viden så skriv her eller ring mig 35861000

Nogle må have set traileren til filmen eller filmen og må have en
mening om det virker realistisk. De fleste anmeldere virker skeptiske

Fra : Lyrik

Dato : 31-03-06 00:35

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i en meddelelse

> Nå ja, det var selvfølgelig asociale vi var - åbenbart - dengang på
> Østrigsgades Skole:
> http://www.grandts.dk/Skolen/klask.htm
>
> --
> Jørgen Grandt
+++++++++++++++++++++++++++++++++++
Jørgen Grandt

De børn som var dine
klasse-kammerater
Og den lærer som var deres
og samtidig din
Du favned dem alle,
Jeg synes du var nobel
ja udsøgt og slet og ret-fin.

Du har samlet dem alle
som blomster på snor
Du har været dem alle
som den kærligste mor
Når du står hos sankt Peter
jeg ser du står ret
-så ræk ham i rankhed
din fine buket.

Tak for synet af din hjemmeside
Lyrik

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 31-03-06 09:55

"Lyrik" skrev blandt andet:

> +++++++++++++++++++++++++++++++++++
> [...]

Velbekomme - og tak for de smukke ord. Måske vil jeg bruge dit digt på
websiden om Øretæver i Østrigsgade.

Fra : Lyrik

Dato : 31-03-06 13:19

> Velbekomme - og tak for de smukke ord. Måske vil jeg bruge dit digt på
> [...]
+++++++
Det skal du være velkommen til.

Hilsen og god dag fra
Jens

Fra : BA

Dato : 25-03-06 13:51

Hej.

Jeg startede i skolen i 1960, og jeg har fået den del lussinger m.m og været
vidne til endnu mere. Den skole jeg gik på, (Nordre Banevejensskole i
Hillerød) havde kun til 7.kl, da jeg kom i realen på en anden skole, så jeg
det ikke.

Eks:

I skolegården måtte man ikke løbe, ikke have slik med , ikke slås o.s.v..
Dette kunne straffes på flere måder:

Gårdvagen (Jørn Jensen) kunne lade som om han ville give én en "kokosnød"-
et slag over panden med kyttet hånd, og mens man mentalt forberedte sig på
dette fik man i stedet en mavepuster - eller omvendt.

Man kunne sættes på gangen, som jeg syntes var det værste. Når klokken
ringede fra frikvarter samledes alle klasser på række foran indgangspartiet.
Hvis man på en eller anden måde havde gjort noget galt, kunne man blive "sat
på gangen" dvs ved væggen, hvor alle eleverne kunne se og høre en, når de
stod på række.
Jeg har været sat på gangen flere gange. Det værste var, hvis man var en af
de sidst ankomne ud af fx 12. Så startede læreren med nr.1 og spurgte hvad
vedkommende havde gjort galt, derpå fik eleven en syngende lussing. Da jeg
jo stod som nummer sidst og ventede på straffen, var jeg allerede begyndt at
tudbrøle inden han nåede mig.

Denne lærer tog sig også af eftersidninger: Man blev sat ved et bord, og
læreren satte et X på tavlen, og dette fik man besked på at se på hele timen
igennem - og ve den arme stakkel, der kom til at kigge til siden.

I formning blev jeg bedt om at hente en pind i keramikrummet - den skulle
beuges til at afstraffe Bjarne med. Jeg gemte pinden, og sagde jeg ikke
kunne finde den. Så fik jeg én på hovedet.

Der er selvfølgelig flere episoder, men dette foregik på en almindelig
folkeskole i begyndelsen af 60-erne
--
Venlig hilsen
Birgitte A.

OBS: Fjern dyret fra min emailadresse ved direkte henvendelse

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 25-03-06 15:36

"BA" skrev blandt andet:

> Hej.
>
> Jeg startede i skolen i 1960, og jeg har fået den del lussinger m.m og
> været vidne til endnu mere. (...)

Tak for erindringerne. Som nogen ganske givet ikke vil tro på; jeg vil
godt.