Forsikring: hvor lang tid skal jeg vente?
Fra : Brian Tingholm [7900~

Dato : 24-03-06 14:30

Hej gruppe

2. oktober 2003 købte jeg en sony receiver str-db 790 i Fona.
Jeg blev af ekspedienten overtalt til at tegne en såkaldt
"serviceforsikring" på den som dækker endnu...

Nu er min receiver så sendt til reperation og jeg har fået svar, at der vil
gå ca 3 måneder før jeg vil få mit apparat tilbage... er denne (meget lange)
ventetid i orden??

Ligger der nogle lovkarv om hvor lang tid man må vente på sådannoget... der
står intet om hvor lang tid det må tage i min police, men hvis det var et tv
ville jeg få en "låner" mens min egen blev repareret!

Meget gerne §§ så jeg kan oplyse butikken.

--
Mvh Brian Tingholm
mail: "fornavn" @menu-kort.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-03-06 14:41

Brian Tingholm [7900] skrev:

> [...]

> Nu er min receiver så sendt til reperation og jeg har fået svar, at der vil
> gå ca 3 måneder før jeg vil få mit apparat tilbage...

Hvad var der galt med den? Spørgsmålet er om det er en almindelig
mangel (dækket af købeloven), eller om det er noget selvforskyldt
som kun forsikringen dækker.

Uanset vil jeg dog mene at tre måneder er helt uacceptabelt. Ved
en fejl dækket af reklamationsretten vil 3 uger være på grænsen
af det acceptable. Hvis det er sådan en fejl, vil jeg råde dig
til at kræve et nyt apparat eller at hæve handelen (= *alle*
penge tilbage inklusive forsikringsprisen).

--
Bertel

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 24-03-06 15:52

Bertel Lund Hansen skriblede:

> [...]

> til at kræve et nyt apparat eller at hæve handelen (= *alle*
> penge tilbage inklusive forsikringsprisen).

2. okt. 03 til 2. okt. 05 = 24 mdr. + næsten
6 mdr. Så er reklamationsretten vel godt og
vel overstået, eller er det noget jeg har overset.

--
Lars Fragstrup

Fra : Brian Tingholm [7900~

Dato : 25-03-06 09:18

"Lars Fragstrup" <not@dk.invalid> skrev i en meddelelse
> 2. okt. 03 til 2. okt. 05 = 24 mdr. + næsten
> 6 mdr. Så er reklamationsretten vel godt og
> vel overstået, eller er det noget jeg har overset.

du har helt ret... det er IKKE reklamationsretten jeg benytter mig af, men
den forsikring som skal dække... spørgsmålet er hvor lang tid det må tage
hvis ikke policen foreskriver noget om det...

hvis der ikke står noget, kan en bilforsikring så lade mig vente 3 måneder
på at kunne køre bil igen? eller tv ??

er der sat nogen grænse for hvor dårlig service et forsikringsselskab må yde
sine kunder (= hvor lang tid de må vente) ?

--
Mvh Brian Tingholm
mail: "fornavn" @menu-kort.dk