Debatører Efterlyses
Fra : Sune Jorgensen

Dato : 24-03-06 12:10

Det kan undre en lidt at det er et relativt lille antal personer som er
aktive på listen, da jeg tror den har mange lyttere. Jeg kunne nævne mange
navne, som jeg godt kunne savne nogle indlæg fra bare engang imellem. Jeg er
sikker på at det vil højne kvaliteten og være mere interessant for alle, end
det er de sammen 4-5 personer som "diskuterer" hver gang.

Eller er jeg helt galt på den... ?

/Sune

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 24-03-06 12:36

Sune Jorgensen wrote:
> [...]
> sikker på at det vil højne kvaliteten og være mere interessant for alle, end
> det er de sammen 4-5 personer som "diskuterer" hver gang.

Jeg tror det kommer meget an på hvad det er der lige er oppe for tiden.
Pt. er det jo tydeligvis DIR på den ene eller anden form der bliver
diskuteret, og her er der måske ikke så voldsom stor lyst til at
debattere, personligt gider jeg ikke begynde at bevæge mig ind på et
område som jeg ikke har så voldsom meget viden om, ej heller pt. lyst
til at sætte mig ind i.

Der er givetvis mange 'lyttere' i forhold til 'forfattere' men sådan vil
det altid være i newsgroups.

Mange gange når der opstår nogle interessante debatter, så er det i bund
og grund pga. nogle meget konkrete holdningsforskelle, fx. DIR eller
non-DIR (det kan man vel ikke sige, alting er vel rigtigt for hver
enkelt person), PADI kontra CMAS, klub kontra center osv. Problemet med
dette syntes jeg er at mange gange er det ikke holdninger (holdninger
kan påvirkes med fornuftige argumenter) men istedet religion (som typisk
er forholdsvis urokkelig og knap så modtagelig for argumenter og/eller
kritik).

Thomas
Der ikke dykker DIR, men det DUR alligevel

Fra : Sune Jorgensen

Dato : 24-03-06 12:58

Du har da helt ret i det du siger, men jeg kender til flere meget kompetente
dykkere som læser denne gruppe og som Aldrig kommer men nogle indlæg af
nogen art; det synes jeg bare er synd og skam.
Jeg tænker også på nogle som tjener penge på dykning, men så længe de ikke
reklamerer for egne produkter, kan jeg ikke se noget galt i, at de også
sparker et indlæg ind engang imellem. Men de er nok (med rette?) "bange" for
at nogle hurtigt vil misforstå deres hensigter og få ondt et hvis sted.
Jeg kunne også savne nogle indlæg fra DSF's side, der har været flere tråde,
hvor deres input kunne være interessant.
/Sune

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 24-03-06 13:12

Sune Jorgensen wrote:
> [...]
> Jeg kunne også savne nogle indlæg fra DSF's side, der har været flere tråde,
> hvor deres input kunne være interessant.

Helt enig. Men jeg tror også der er mange der 'frygter' at få smæk over
snuden af nogle som måtte føle sig stødt over at personer med
kommercielle interesser i dykning skriver heri, for meget ofte vil de jo
skrive om de erfaringer de har fra deres erhverv og sandsynligvis derfor
sælger i deres butik eller måske argumentere mod navngivne produkter
fordi de ikke sælger det (pga. andre erfaringer med produktet/servicen).

Men det kunne da være meget godt hvis det kunne lade sig gøre at køre en
aktiv debat uden at komme ud i mudderkastning eller beskyldninger for at
drive kommerciel forretning i newsgroupen.

Thomas