Køb af pci-e gfx kort og sli?
Fra : Kim E.

Dato : 24-03-06 11:12

Hejsa

Har besluttet mig for at skrifte hele mit system ud fra S478 P4 og AGP
til Socket939 og PCI-E.
Men hvad er bedste gfxkort til ca. 2000.- og kan alle PCI-E kort køre
SLI? Hvad er forskellen på PCI-16 og PCI-32? Har kigget lidt på 7800GT.

Hvis der er en der også har et godt bud på et bundkort, ville det være
guld! :)

/ Kim E.

Fra : Bruno

Dato : 26-03-06 15:13

Kim E. wrote:
> Hejsa
>
> Har besluttet mig for at skrifte hele mit system ud fra S478 P4 og AGP
> til Socket939 og PCI-E.
> Men hvad er bedste gfxkort til ca. 2000.-

Kig på hvad du kan få for de 2000 og læs så nogle test, svaret afhænger
af hvad du vil spille.

og kan alle PCI-E kort køre
> SLI?

Nej. SLI er Nvidia's 2 korts løsning. ATI har en tilsvarende som hedder
Crossfire, hos ATI kan du blande kort og hos Nvidia kan man vist ikke(svjv).

Hvad er forskellen på PCI-16 og PCI-32? Har kigget lidt på 7800GT.

Hastigheden som PCI-Express bussen max arbejder med.

> Hvis der er en der også har et godt bud på et bundkort, ville det være
> guld! :)

Læs lidt her i gruppen og i bundkort gruppen, det er sjovere for os
andre og besvare mere konkrete spørgsmål og sjovere for dig og selv
havde været med i beslutningsprocessen.

Mvh

Bruno

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-06 23:00

Køb et Asus bundkort med Nforce4 chipset i SLI version - Der er et til salg
i dk.marked.priat.edb.intern lige nu

Og køb så et Geforce 7800GT der senere kan køre SLI hvis du køber et mere...

Alle ATI grafik kort kan IKKE køre SLI og det kan Nvidias billige kort
heller ikke

---
MBJ