Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
6800Gt til agp - findes det ikke?
Fra : Peter T.

Dato : 24-03-06 10:50

Jeg sidder stadig og vipper mellem 6600GT og 6800GT. Men det skal altså
være til AGP.

Findes der slet ikke mere 6800GT til AGP?

--
Mvh. Peter T.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-03-06 11:09

Peter T. wrote:
> Jeg sidder stadig og vipper mellem 6600GT og 6800GT. Men det skal
> altså være til AGP.
>
> Findes der slet ikke mere 6800GT til AGP?

http://edbpriser.dk/listprices.asp?ID=93509

Men 3000 er da ret dyrt i forhold til fx 7800GS?
Også set i forhold hvad et nyt PCI-e MB samt PCI-e GFX koster

- Peter
--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Peter T.

Dato : 24-03-06 11:26

Peter Lykkegaard udviste en rettidig omhu og skrev:

> http://edbpriser.dk/listprices.asp?ID=93509

Sært. Det dukkede ikke op i mine søgninger derinde. Men tak. :)

> Men 3000 er da ret dyrt i forhold til fx 7800GS?
> Også set i forhold hvad et nyt PCI-e MB samt PCI-e GFX koster

Det er alt for dyrt.

--
Mvh. Peter T.

Fra : Peter T.

Dato : 24-03-06 11:28

Peter Lykkegaard udviste en rettidig omhu og skrev:

> http://edbpriser.dk/listprices.asp?ID=93509

Jeg har kig på et brugt 6800GT kort med 128 MB ram til 1000 kr - 1½ måned
gammelt og ikke rigtig brugt. Det er vel billigt så?

Whatever. Jeg prøver at kontakte sælger. :)

--
Mvh. Peter T.

Fra : Peter T.

Dato : 24-03-06 12:04

Peter T. udviste en rettidig omhu og skrev:

> Whatever. Jeg prøver at kontakte sælger. :)

Sælger er ikke til at få kontakt med.

Men et 6800GT 128MB ram og til AGP. Jeg kan slet ikke finde sådan et kort
med de data - ej heller performancechart (har kigget på toms, anandtech og
russiske ixbt via hardwaretidende). Hvis sælger ikke har angivet forkerte
data, hvad kan jeg så forvente af ydelse på sådan en fætter i forhold til
andre kort?

--
Mvh. Peter T.

Fra : Lasse Hoelgaard

Dato : 24-03-06 14:07

> Men et 6800GT 128MB ram og til AGP. Jeg kan slet ikke finde sådan et

ASUS har lavet sådan et neddroslet kort. Hvordan den yde ift 256MB udgaven
ved jeg ikke. Bed ham om at teste kortet med fx 3Dmark, og sammenlig
resultatet med det som diverse hardware sider tester andre kort til.

-Lasse

Fra : Peter T.

Dato : 24-03-06 14:28

Lasse Hoelgaard udviste en rettidig omhu og skrev:

> [...]
> udgaven ved jeg ikke. Bed ham om at teste kortet med fx 3Dmark, og
> sammenlig resultatet med det som diverse hardware sider tester andre

Jeg har fundet lidt på
<http://www.digit-life.com/articles2/gffx/nv40-11.html> efter jeg langt om
længe fandt ud af hvilken model det er (håber jeg). Men samtidig skulle
denne model støje temmeligt meget ifølge andre sider, så jeg tror jeg har
droppet det.

--
Mvh. Peter T.

Fra : skibber

Dato : 24-03-06 15:17

On 24-03-2006 14:27:44, "Peter T." wrote:

> [...]
>længe fandt ud af hvilken model det er (håber jeg). Men samtidig skulle
>denne model støje temmeligt meget ifølge andre sider, så jeg tror jeg har

Har selv lige købt et brugt Aopen 6800gt 256MB
den er næsten lydløs den blæser der er på den udgave.
kører også helt fint.

--
E-mail Replay please remove nomail
Skibber

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-06 23:03

Hvorfor køber du ikke et Geforce 7800 GS - De fåes til AGP og er kun en
smule langsommere end den udgave der hedder GT og som kun fåes til PCI
Express - og det koster vist ikke mere end ca 2100kr

Fra : Peter T.

Dato : 28-03-06 09:09

Morten Bo Jensen udviste en rettidig omhu og skrev:

> Hvorfor køber du ikke et Geforce 7800 GS - De fåes til AGP og er kun en
> smule langsommere end den udgave der hedder GT og som kun fåes til PCI
> Express - og det koster vist ikke mere end ca 2100kr

Tak for tippet. Godt nok er den absolutte smertegrænse på 1500 kr, men jeg
tager det med i overvejelserne, da jeg muligvis får befriet en god pose
penge fra noget andet. :)

--
Mvh. Peter T.