Parkeringsafgift
Fra : JL

Dato : 24-03-06 01:18

Hej

Jeg har modtaget en parkeringsafgift af Parkering København for at have
holdt for længe i en tidsbegrænset 2-timers zone. Jeg indrømmer med det
samme, jeg var nede og stille på skiven. Men jeg holdt da øje med om der var
en parkeringsvagt at se, da jeg gjorde det. Det var der ikke, og det
tidspunkt afgiften er udskrevet på var heller ikke det tidspunkt jeg var
nede og stille på skiven.

Mit spørgsmål går i al sin enkelthed ud på:

Kunne jeg i teorien ikke have rundet blokken, eller simpelthen KØRT ned i
kiosken, parkeret min bil på samme plads som før og tiden ville starte
forfra? Eller skulle det have været på den anden side af vejen, eller bare
en anden plads jeg skulle have parkeret på?

Datoen på kvitteringen står til 23-02-06 kl 11:01 til 23-02-06 kl 14:01. Men
manden har vel ikke ligget med en kikkert oppe på et tag og observeret min
bil i 3 timer?

Jeg har været inde og læst på Parkering Københavns hjemmeside. Der står en
masse, men ikke lige noget der kan afklare dette.

Ja ja, jeg ved det kommer. Jeg skal nok betale, men vil I ikke godt hjælpe
med at afklare ovenstående?

Fra : Gamle

Dato : 24-03-06 02:49

"JL" <news@net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forfra? Eller skulle det have været på den anden side af vejen, eller bare
> en anden plads jeg skulle have parkeret på?

Jo det kunne du da godt. Men ventilerne på dine hjul ville have stået
anderledes.
Derfor ved p-vagterne at bilen ikke har været flyttet.
De laver krydser af, hvordan ventilkeglerne sidder.

Mvh.
Torben

Fra : blue

Dato : 24-03-06 11:09

> [...]

> Kunne jeg i teorien ikke have rundet blokken, eller simpelthen KØRT ned i
> kiosken, parkeret min bil på samme plads som før og tiden ville starte

Nej.

> Eller skulle det have været på den anden side af vejen, eller bare en
> anden plads jeg skulle have parkeret på?

Nej, du skal parkere et helt andet sted for at en ny tidsperiode går i gang.
Hvor langt væk det skal være, kan jeg ikke sige.

> Datoen på kvitteringen står til 23-02-06 kl 11:01 til 23-02-06 kl 14:01.
> Men manden har vel ikke ligget med en kikkert oppe på et tag og observeret
> min bil i 3 timer?

Nej, men som Torben også skriver, har de lavet ventilkontrol.

Fra : Be Ka

Dato : 24-03-06 13:17

blue wrote:
> "JL" <news@net.dk> skrev i en meddelelse

> Nej.

> Nej, du skal parkere et helt andet sted for at en ny tidsperiode går
> i gang. Hvor langt væk det skal være, kan jeg ikke sige.

100 m, 1 km, 132m? Hvordan skal de finde ud af afstanden? Har de målebånd
med sig? Er det i lige linie eller...
Det ville være fint med dokumentation for dette.

--
Two catastrophes are threatening the world,
the order and the disorder"

Fra : Henning

Dato : 24-03-06 15:07

>100 m, 1 km, 132m? Hvordan skal de finde ud af afstanden? Har de målebånd
>med sig? Er det i lige linie eller...
>Det ville være fint med dokumentation for dette.
Udenfor området - er det en gade, må det være udenfor gaden. Eller er
det hele ex. Østerbro - tja, den er svær?

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-03-06 17:12

> Udenfor området - er det en gade, må det være udenfor gaden. Eller er
> det hele ex. Østerbro - tja, den er svær?

Jeg har hørt at man skal være kørt væk fra gaden.

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-06 21:21

Det lyder ikke rigtigt.
Der er jo ingen der kan se om du har kørt 3 meter eller 300 km.
Det må være op til Parkering KBH. at dokumentere/bevise at bilen ikke har
været flyttet, evt. med ventilmærker, foto el. lign.

Mvh. Per Olsen.

Fra : Henning

Dato : 25-03-06 17:08

On Fri, 24 Mar 2006 21:21:12 +0100, "Per Olsen" <per.olsen snabel-a
post3.tele.dk> wrote:

> [...]
>Det må være op til Parkering KBH. at dokumentere/bevise at bilen ikke har
>været flyttet, evt. med ventilmærker, foto el. lign.

Ikke desto mindre står der på girokortet, at bilen har været
observeret fra et givent klokkeslet til et givent klokkeslet. JL
skriver han "snød" med parkeringen, fordi han ikke kunne se p-vagten.
Det må derfor være op til JL at dokumentere, at bilen har været
fjernet fra pladsen og er parkeret samme sted igen.