Hvad er galt med min nye speedfight 2 LC
Fra : K.H.

Dato : 23-03-06 19:51

Har fået en nyere Speedfight fra 2006 - Marts. Som jeg kan forstå på
forhandleren, så har man smidt en 25-kilo's fjeder i bagved, og så kørt med
8 gr ruller foran.
Jeg har fået fjernet skiven foran, og smidt 9 gram ruller ruller istedet for
8, i håb om at den ville accelere noget hurtigere og være mere stabil på
lige skrækninger.
Men den går total død ved 60 km/t og hvis det bare går 5% op ad bakke går
den ned i fart, og gearer først ned ved 50 km/t.

Hvad kan jeg gøre for at få den til at køre som den tidligere jeg havde. Den
gik 80-90 km/t både opadgående og i modvind. Skal jeg have anden kobling i
bagved ?

mvh
Kenneth

Fra : Pdr\(2770\)

Dato : 23-03-06 20:28

Vil umiddelbart tro det er koblingen det er galt med
havde en standart speedfight I kun ring fjernet og plomb i udstødning
fjernet den gik næsten 90 med std ruller og std kobling

Fra : K.H.

Dato : 23-03-06 20:49

Hvilken kobling brugte du så? Denne nye trækker vildt mange omdrejninger i
forhold til min gamle, men fjederen var også kun en 20-kilos i den gamle.

Fra : Pdr\(2770\)

Dato : 25-03-06 14:14

> Hvilken kobling brugte du så? Denne nye trækker vildt mange omdrejninger i
> forhold til min gamle, men fjederen var også kun en 20-kilos i den gamle.

Jeg brugte standard koblingen
PH

Fra : Sace

Dato : 27-03-06 20:44

Altså er 9g ikke lige lovligt tunge ruller? Min katana kører med 5-6g
og den kører variatoren helt ud med dem...

Skal der i øvrigt ikke lettere ruller i hvis det er acc du vil opnå?

Fra : K.H.

Dato : 28-03-06 17:56

I følge min mekaniker skal tungere give bedre optræk men mere følsom overfor
bakker, og lette ruller langsom optræk men mere stabil, da den kører høje
omdrejninger.

Du kan ikke sammenligne Katana (hvem laver den model) med en Speedfight.
Ligesom Aprilia kører langt højere omdrejninger.
9gram var standart på min tidligere scooter, men med den nye her ved jeg
ikke helt.