|
| Fortrydelse af nethandel Fra : Sune |
Dato : 23-03-06 19:35 |
|
Hej
Kl. 07.55 i morges bestilte jeg en vare via nettet.
Kl. 08.00 ringer jeg og fortryder bestillingen.
Kl. 09.00 kan jeg online se at varen er pakket og afsendt kl. 09.00.
Bestillingen er sikkert blevet sat i kø i et fuldautomatisk system der gør at varen ikke uden videre
kan blive afbestilt kl. 08.00.
Er vi enige om at jeg ikke hæfter for hverken fragten eller returfragten på
varen?
Og at jeg blot skal nægte at modtage pakken?
På forhånd tak
Sune
| |
HKJ (23-03-2006)
| Kommentar Fra : HKJ |
Dato : 23-03-06 20:02 |
|
Sune wrote:
> Er vi enige om at jeg ikke hæfter for hverken fragten eller returfragten på
> varen?
Hvis der skal betales returfragt så skal du betale, men det er også det
eneste du hænger på.
| |
Martin Mogensen (23-03-2006)
| Kommentar Fra : Martin Mogensen |
Dato : 23-03-06 20:10 |
|
"Sune" <januar2001@tdcadslx.dk> skrev i en meddelelse
news:r3q522ttpnau9fah7d3ckoofttipu0hi92@4ax.com...
>
> Hej
>
> Kl. 07.55 i morges bestilte jeg en vare via nettet.
> Kl. 08.00 ringer jeg og fortryder bestillingen.
> Kl. 09.00 kan jeg online se at varen er pakket og afsendt kl. 09.00.
>
> Bestillingen er sikkert blevet sat i kø i et fuldautomatisk system der gør
> at varen ikke uden videre
> kan blive afbestilt kl. 08.00.
>
> Er vi enige om at jeg ikke hæfter for hverken fragten eller returfragten
> på
> varen?
>
> Og at jeg blot skal nægte at modtage pakken?
Du nægter blot at modtage pakken, har selv prøvet noget lignende. Pakken var
i mit tilfælde sendt pr. efterkrav, så jeg havde intet økonomisk
udestående/tilgode hos firmat efterfølgende. Selv om du har betalt med
Dankort, er du naturligvis berettiget det fulde beløb, altså varens pris
excl. forsendelse til dig.
Jeg vil mene at du ikke skal betale for fragt, når du nu har afbestilt din
ordre så hurtigt, blot fordi de ikke har kunne standse afsendelse. Jeg ved
ikke om firmaet kan/må trække returfragt fra dit tilgodehavende hvis du
nægter modtagelse, det er ihvertfald svært ved efterkrav, det må andre kunne
svare på.
Martin
| |
HKJ (23-03-2006)
| Kommentar Fra : HKJ |
Dato : 23-03-06 20:25 |
|
Martin Mogensen wrote:
> Du nægter blot at modtage pakken, har selv prøvet noget lignende. Pakken var
> i mit tilfælde sendt pr. efterkrav, så jeg havde intet økonomisk
> udestående/tilgode hos firmat efterfølgende. Selv om du har betalt med
> Dankort, er du naturligvis berettiget det fulde beløb, altså varens pris
> excl. forsendelse til dig.
Ifølge forbrugerombudsmandens retningslinier, skal man også have fragten
(fra firma til en selv) tilbage, det er kun returnfragten man kan komme
til at betale.
| |
Sune (23-03-2006)
| Kommentar Fra : Sune |
Dato : 23-03-06 20:31 |
|
On Thu, 23 Mar 2006 20:09:55 +0100, "Martin Mogensen" <mm_2kNO@SPAMhotmail.com> wrote:
>Jeg vil mene at du ikke skal betale for fragt, når du nu har afbestilt din
>ordre så hurtigt, blot fordi de ikke har kunne standse afsendelse.
Det mener jeg også. Det er købt på Dankort.
Dog ikke trukket endnu.
Mvh
Sune
| |
KT (23-03-2006)
| Kommentar Fra : KT |
Dato : 23-03-06 20:17 |
|
Du må være noget vægelsindet - måske radikal? - når du kan fortryde efter 5
minutter.
Knud
"Sune" <januar2001@tdcadslx.dk> skrev i en meddelelse
news:r3q522ttpnau9fah7d3ckoofttipu0hi92@4ax.com...
>
> Hej
>
> Kl. 07.55 i morges bestilte jeg en vare via nettet.
> Kl. 08.00 ringer jeg og fortryder bestillingen.
> Kl. 09.00 kan jeg online se at varen er pakket og afsendt kl. 09.00.
>
> Bestillingen er sikkert blevet sat i kø i et fuldautomatisk system der gør
> at varen ikke uden videre
> kan blive afbestilt kl. 08.00.
>
> Er vi enige om at jeg ikke hæfter for hverken fragten eller returfragten
> på
> varen?
>
> Og at jeg blot skal nægte at modtage pakken?
>
> På forhånd tak
> Sune
| |
Sune (23-03-2006)
| Kommentar Fra : Sune |
Dato : 23-03-06 20:31 |
|
On Thu, 23 Mar 2006 20:17:02 +0100, "KT" <knud.thomsenssslet@tesprivat.dk> wrote:
>Du må være noget vægelsindet - måske radikal? - når du kan fortryde efter 5
>minutter.
Nej, jeg bestilte det forkerte.
Mvh
Sune
| |
|
|