Nyt keyboard.
Fra : Bjarne K.

Dato : 23-03-06 11:18

Skal have et nyt keyboard. Blev så gal på det gamle møgtastatur, under et
spil BF2, at det ikke kan mere. Problemet er/var at det er et kompakt
tastatur, så jeg rammer hele tiden forkert på tasterne.

Har overvejet at købe et egentligt gamingtastatur ala.

Zboard http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=520386
eller
et alm billigt kombineret med et Flexiglov
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=520483

men jeg synes det er for dyrt, så er der nogen der kan anbefale et
almindeligt USB tastatur til gaming.

Så lidt BF2 kamp på kanal DK4 i aftes, men kunne i skyndingen ikke se
hvilket tastatur der blev brugt.

Bjarne K.

Fra : Hagar

Dato : 23-03-06 12:37

"Bjarne K." <nej@niet.ne> skrev i en meddelelse
> [...]
> almindeligt USB tastatur til gaming.
>
> Så lidt BF2 kamp på kanal DK4 i aftes, men kunne i skyndingen ikke se

Hvad med dette ? http://www.zboard.com/us/products/mercgamingkeyboard.asp
Jeg kan dog ikke finde hvor det kan købes her i Danmark, og kender ikke
prisen heller, men det er da ret fedt, så kan man også bruge de "normale"
taster uden at skifte. Mon ikke SHG kan få det hjem, for det er jo samme
producent som dem du har kig på.

Hagar

Fra : Bjarne K.

Dato : 23-03-06 12:54

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> taster uden at skifte. Mon ikke SHG kan få det hjem, for det er jo samme

Ja, det ville se godt ud hjemme på midt skrivebord. Har søgt lidt på Merc på
danske sider, men intet fundet. Ville jo gerne have et med dansk Layout.
Håber at der er nogen der begynder at importerer dem til DK.

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 23-03-06 13:11

"Bjarne K." <nej@niet.ne> wrote in message
> [...]
> tastatur, så jeg rammer hele tiden forkert på tasterne.
>
> Har overvejet at købe et egentligt gamingtastatur ala.

Nå, det er åbenbart mig der ikke har sat sig ordentlig ind i sagerne. Har
lige checket lidt mere info om ovenstående Zboard, og det ser ud til at der
i prisen til 350,- også følger et allround gamer keyset med.

Jeg troede at man først skulle købe et standart keyboard til 350, og
derefter et keyset til BF2 der af en eller anden mærkelig grund koster 295,-
hos SHG, (selvom det kan købes til 20$ på nettet.)

Tror jeg satser på Zboard grundpakken. Så kan jeg jo senere udvide.

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 24-03-06 11:26

> [...]
> 295,- hos SHG, (selvom det kan købes til 20$ på nettet.)
>
> Tror jeg satser på Zboard grundpakken. Så kan jeg jo senere udvide.

Ja, så fik jeg køt Zboard grundpakken, og der følger rigtigt nok et game
keyset med, og den kan også sættes op til BF2 o.m.a..

Nu så jeg lige et sted på nettet hvor man kan købe det egentlige BF2 keyset
til 99 kr., men kan det betale sig. Den eneste forskel på basic og BF2
keyset'et er vel kun teksten på tasterne, eller er der en eller anden grund
til at jeg bare Må ofre 99 kr mere.

Bjarne K.

Fra : Hagar

Dato : 24-03-06 12:34

> [...]
> BF2 keyset'et er vel kun teksten på tasterne, eller er der en eller anden
> grund til at jeg bare Må ofre 99 kr mere.

Som jeg ser det, så er det denne her du har købt
http://www.zboard.com/us/products/zboardgamingkeyboard.asp# Hvad med den del
der skal sidde til venstre ?
Det du tænker på til 99 kroner, er det ikke det der "billede" der bliver
langt over, så man har et fan-billede af ens spil ?

Hagar

Fra : Bjarne K.

Dato : 24-03-06 14:53

> [...]
> Det du tænker på til 99 kroner, er det ikke det der "billede" der bliver
> langt over, så man har et fan-billede af ens spil ?

Man køber et nyt keyset, og alså ikke bare nogle billeder.

Forskellen kan ses her ved at klikke på billedet.
http://shop.boomtown.net/da_dk/shop/view.product.php?id=569082

(der "mangler" vist et par knapper på det originale BF2 set)

Men det ville nu være rart at høre fra nogen, om der virkelig er anden
forskel end et par billeder og en passende tekst på knapperne.

Bjarne K.

Fra : Hagar

Dato : 24-03-06 15:44

> [...]
>
> Men det ville nu være rart at høre fra nogen, om der virkelig er anden
> forskel end et par billeder og en passende tekst på knapperne.

Når han skrev han havde købt et standard keyboard, så gik jeg ind på
Zboard's egen hjemmeside og kiggede, og her ser et standard keyboard sådan
her ud
http://www.zboard.com/global_images/products/zboard/zboard_standardkeyset.jpg
derfor min reaktion

Hagar

Fra : Bjarne K.

Dato : 24-03-06 16:13

> [...]
> Når han skrev han havde købt et standard keyboard, så gik jeg ind på
> Zboard's egen hjemmeside og kiggede, og her ser et standard keyboard sådan

Det er sådan set også rigtigt. Systemet går ud på at man får et mother
keyboard hvorpå man kan lægge mange keysets.

Du må undskylde hvis jeg har misforstået det du skriver og har styr på
Zboard konceptet, men

Der følger 2 keysets med. Et standart, som du selv ovenstående linker til og
så et allround game-keyset, som kan sættes op til mange spil. Men derudover
kan man så købe specialicerede keysets til de forskellige spil, som er
konfigureret helt specielt til netop det spil man køber det til. D.v.s at
hvis jeg køber et desideret BF2 keyset, vil alle knapper være tekstet med
aktuelle ting fra spillet, f.eks er der sikkert en knap på BF2 keysettet der
hedder spawn map o.s.v.
Når jeg f.eks skal spille, piller jeg hele keysettet (altså alle taster) af,
og montere gamekeyset tasterne.
Prøv eventuelt "Watch the zboard sizzle video"
her http://www.zboard.com/us/products/zboardgamingkeyboard.asp

Så det jeg er lidt interesseret i at høre, er om jeg vil opnå nogle store
fordele i BF2 (og jeg har virkelig brug for dem), hvis jeg køber BF2
keysettet, istedet for at kører videre med standart game keysettet.

Bjarne K.