While my guitar gently weeps
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 23-03-06 00:18

Meget imponerende version af George Harrisons klassiker - og så på en
Ukulele!:

http://video.google.com/videoplay?docid=1352016870638076087

Fra : Jacob Vind

Dato : 23-03-06 01:07

Lars Hoffmann wrote:
> Meget imponerende version af George Harrisons klassiker - og så på en
> Ukulele!:
>
> http://video.google.com/videoplay?docid=1352016870638076087

Ja, sådan ca. lød det også da jeg sidst havde en Ukulele i hænderne i
femte klasse, eller noget...

/Jacob.

Fra : Ove Thomsen

Dato : 23-03-06 08:28

> Meget imponerende version af George Harrisons klassiker - og så på en
> Ukulele!:
>
> http://video.google.com/videoplay?docid=1352016870638076087

Ja han er saft susemig skrap men det viser bare at en stor virtuos kan få
meget ud af lidt MEN .... Det er nu heller ikke nogen almindelig ukulele
der, det man normalt forstår ved en ukulele er kun ca halv så stor.

Den "rigtige" model var "in action" ved George's mindekoncert ved det for
mig mest kuldegysende øjeblik ved hele koncerten (sammen med Claptons
udgave af While my.... ). Joe Brown gik op til mikrofonen, spillede og sang
"I'll se you in my dreams" medens han akkompagnerede sig selv på Ukulele.
Lidt inde i sangen blev han støttet af Paul Mc. på en stilfærdig kontrabas
og et sæt whiskers på en lilletromme. Så simpelt og forrygende godt kan
musik laves og der var ikke et øje tørt i Royal Albert Hall.

Fra : Martin Bak

Dato : 23-03-06 09:40

"Ove Thomsen" <Ovemunk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Lidt inde i sangen blev han støttet af Paul Mc. på en stilfærdig kontrabas
> og et sæt whiskers på en lilletromme.

Ja, han kan noget særligt, ham Sir Paul.. Hvem ville kunne gøre ham dét
efter ;)

Martin

Fra : Ove Thomsen

Dato : 23-03-06 16:48

> Ja, han kan noget særligt, ham Sir Paul.. Hvem ville kunne gøre ham
> dét efter ;)

Læste den lige da jeg havde trykket sendt mente naturligvis Paul på bas
og en anden på wiskers lol...

Fra : Kristian Amby

Dato : 23-03-06 08:33

Det var også George Harrisons ynglingsinstrument!

Mvh
Kristian Amby

Fra : Henrik

Dato : 24-03-06 13:26

"Lars Hoffmann" skrev i en meddelelse
>Meget imponerende version af George Harrisons klassiker
>- og så på en Ukulele!:

Der ligger faktisk et hav af sjove og gode numre inde på
http://www.ukuleledisco.com/

F.eks. dette G'N'R nummer sweet child http://www.ukuleledisco.com/sweetchild

Fra : Robert Eriksen

Dato : 25-03-06 23:06

Henrik wrote:

> Der ligger faktisk et hav af sjove og gode numre inde på
> http://www.ukuleledisco.com/
>
> F.eks. dette G'N'R nummer sweet child http://www.ukuleledisco.com/sweetchild

Ja det hører vist til blandt de ufrivilligt morsomme ;)

Så foretrækker jeg alligevel Sheryl Crows udgave.