ideer til klassiske filmposters
Fra : Brian Christensen

Dato : 22-03-06 18:38

Hej med jer!

Jeg er ved at indrette min hjemmebio, og har købt en stak store
filmplakater.

Jeg mangler dog et par små i ca A4 format.

Denne side indeholder en masse posters i god kvalitet, som jeg kan printe på
fotopapir.
http://www.impawards.com

Har I et par gode ideer til gode/klassiske filmtitler?? - jeg ved godt at
det afhænger meget at genre m.v., men jeg tænker på nogle billeder som man
typisk kunne finde i en biograf i klassisk - måske lidt engelsk stil.

Jeg tænker f.eks. lidt på Jaws, Chaplin, The shining, 007 - men har I et par
gode ideer?

Brian

Fra : Mr. D

Dato : 22-03-06 19:40

"Brian Christensen" <brianc@fjerndetteesenet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej med jer!
>
> Jeg tænker f.eks. lidt på Jaws, Chaplin, The shining, 007 - men har I et
> par gode ideer?

Hmmm, kan du virkelig printe ud i A4 størrelse på fotopapir?

Nå, men her har du nogle af klassikerne. Jeg kunne desværre ikke finde White
Christmas

simon

1956:
http://www.impawards.com/1956/forbidden_planet_ver1.html
http://www.impawards.com/1956/giant_ver5.html
http://www.impawards.com/1956/moby_dick.html

1955:
http://www.impawards.com/1955/lady_and_the_tramp_ver2.html

1953:
http://www.impawards.com/1953/invaders_from_mars.html

1951:
http://www.impawards.com/1951/african_queen.html
http://www.impawards.com/1951/quo_vadis.html

1946:
http://www.impawards.com/1946/its_a_wonderful_life_ver4.html
http://www.impawards.com/1946/its_a_wonderful_life_ver2.html
http://www.impawards.com/1946/notorious_ver2.html
http://www.impawards.com/1946/anna_and_the_king_of_siam.html

1945:
http://www.impawards.com/1945/tarzan_and_the_amazons.html
http://www.impawards.com/1945/objective_burma.html
http://www.impawards.com/1945/house_of_dracula.html
http://www.impawards.com/1945/body_snatcher.html
http://www.impawards.com/1945/dick_tracy.html

1941:
http://www.impawards.com/1941/citizen_kane.html

1940:
http://www.impawards.com/1940/pinocchio.html

1939:
http://www.impawards.com/1939/gone_with_the_wind_ver4.html

1936:
http://www.impawards.com/1936/modern_times.html

1935:
http://www.impawards.com/1935/night_at_the_opera.html
http://www.impawards.com/1935/top_hat.html
http://www.impawards.com/1935/thirty_nine_steps.html
http://www.impawards.com/1935/miracle_rider.html
http://www.impawards.com/1935/desert_trail.html

1933:
http://www.impawards.com/1933/king_kong.html

Fra : Mr. D

Dato : 22-03-06 20:13

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> skrev i en meddelelse

Fandt lige en anden posterside her med ret store billeder:

War of the Worlds:
http://www.cinemasterpieces.com/ty11.jpg

West World:
http://www.cinemasterpieces.com/westworld1sh.jpg

The Mac seven:
http://www.cinemasterpieces.com/magnificent7.jpg

AAaaand here we go! White Christmas:
http://www.cinemasterpieces.com/whitechristmasdec05.jpg

WOW, så lige den her. Ka' I huske den?
http://www.cinemasterpieces.com/warriorssubway.jpg

simon

Fra : ha

Dato : 25-03-06 16:34

Mr. D wrote:
> WOW, så lige den her. Ka' I huske den?
> http://www.cinemasterpieces.com/warriorssubway.jpg

Jeps, kan endnu høre flaskerne og "warrios .... come out to play-iii"

/ha

Fra : Mr. D

Dato : 05-04-06 07:29

"ha" <minnewsmail@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeps, kan endnu høre flaskerne og "warrios .... come out to play-iii"

.... filmens bedste scene

simon

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 23-03-06 20:35

Nu er den slags svar altid belagt med personlig smag, men nedenstående kan
vel stå som inspiration.

The General (Buster Keaton)
Gold Rush (Chaplin)
The Great Train Robbery (1903)
M (Fritz Lang)
A Night at the Opera (Marx Brothers)
Frankenstein (1931)
Gone With the Wind
Ben Hur
Once Upon a Time in the West
The Man who Shot Liberty Valance
In the Heat of the Night (Sidney Poitier)
The French Connection
All the President's Men
The Godfather
Dances With Wolves
The Deer Hunter
Dirty Harry
Quai des Orfevres (fransk film noir)
The Third Man
Citizen Kane
Chinatown
Psycho (Hitchcock)
2001: A Space Odyssey
Battleship Potemkin (Eisenstein)
Seven Samurai (Kurusawa)
The Seventh Seal (Ingmar Bergman)
Lola Rennt (Tyskland)
Way of the Dragon (Bruce Lee)
Star Wars
The Terminator
First Blood
Blade Runner
Alien / Aliens
Nightmare on Elm Street
Se7en
Pulp Fiction
Fargo
Pink Floyd's The Wall
Festen
Olsenbanden (Ser Rødt, altid en god repræsentant for serien)

Man kan skrive tusind film på, og listen ville stadig blive for kort...

Fra : Mr. D

Dato : 23-03-06 20:49

"C. H. Engelbrecht" <chris@ bitfrost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> The General (Buster Keaton)
> osv.
kan skrive tusind film på, og listen ville stadig blive for kort...

Okay, jeg bakker Engelbrechts liste op, hvis bare White Christmas kommer på

simon

Fra : Brian Christensen

Dato : 24-03-06 16:31

Tak til både Mr.D og Engelbrecht for de rigtig gode forslag - mange af
titlerne havde jeg i forvejen overvejet og andre er meget oplagte og nogle
jeg ikke havde overvejet, så det er bare rigtigt fint.

Jeg har det problem, at jeg ikke har plads til ret mange - måske 2-4 stk i
A4 format - måske laver jeg et par stk i A5 format også, så jeg må i gang
med at vælge.
Jeg skal nok skrive når jeg får billederne lavet.

Jeg har købt en stak plakater i "rigtig" størrelse, ca 60*80cm, men det er
ret aktuelle titler, jeg har valgt at sætte 2 op, som indtil videre er
SinCity og Alexander - de er mest valgt ud fra udseendet - jeg kan ikke
sætte flere op, idet glasset i rammerne giver genskin fra lærredet, så de
skal være monteret udfor den bagerste række sæder eller længere tilbage.

Det er her ideen med at udskrive billeder på A4 i kraftig mat fotopapir og
montere i rammen uden glas (eller udenpå for at tykkelsen passer) kommer
ind, idet genskinnet her er kraftigt reduceret.
Jeg har allerede printet én ud i a4 og sat i ramme, og det bliver flot. Men
det er en film der ikke er anbefalet, og som man formodentlig enten elsker
eller hader, nemlig Austin Powers - som også er ret farverig og festlig.

Mht olsen banden har jeg en plan om at lave en silhuet lampe, hvor jeg i
f.eks. 6mm mdf skærer silhuettet fra de 3 gutter ud, maler sort, monterer
bitte små lyskilder bagpå og monterer et par cm fra væggen, således lyset
vil lyse bagfra og fremhæve silhuetten af banden.

Brian

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-06 18:13

On Fri, 24 Mar 2006 16:30:45 +0100, Brian Christensen wrote:

> Jeg er ved at indrette min hjemmebio

[manipulerende klip]

> Jeg har det problem, at jeg ikke har plads til ret mange - måske 2-4 stk i
> A4 format - måske laver jeg et par stk i A5 format også, så jeg må i gang
> med at vælge.

Der bliver vist ikke plads til at du kan tage Cola og popcorn med ind i
salen
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : A.And

Dato : 25-03-06 12:33

"Kurt Hansen" <kurt-snabela-towle.dk> skrev i en meddelelse

> [manipulerende klip]

> Der bliver vist ikke plads til at du kan tage Cola og popcorn med ind i
> [...]

Forslag :
Til Badeværrelset : "Den Gamle Mand og Havet"
Til Køkkenet : "Far Laver Sovsen"
Til Soveværelset :"That´s Entertainment!"
Til Stuen "Where There´s Life"
De Bedste Hilsner
Lars

Fra : Brian Christensen

Dato : 28-03-06 18:52

> Der bliver vist ikke plads til at du kan tage Cola og popcorn med ind i
> salen

jo jo - det er der skam fint plads til.
(nu er det jo heller ikke meningen at billederne skal sidde i stolene, men
på væggen