Kan ikke opdatere mit graffikkort!
Fra : ms

Dato : 22-03-06 18:21

Hejsa jeg har en IBM T40/P med et Radeon FireGL 9000 graffikkort. Når jeg
starter HL2 så får jeg en besked om at min driver er for gammel, men spillet
kører fint i et kvarters tid hvorefter skærmen pludselig begynder at flimre
helt vildt og jeg bliver nød til at holde power knappen nede indtil den
slukker.

Jeg har prøvet at finde en nyere driver på ati's hjemmeside men der findes
ikke nogen til FireGL 9000. Er jeg strandet med dette kort?

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 22-03-06 23:10

ms wrote:

> [...]
>
> Jeg har prøvet at finde en nyere driver på ati's hjemmeside men der findes
> ikke nogen til FireGL 9000. Er jeg strandet med dette kort?

Hvis maskinen kan køre en periode med en bestemt belastning og så går
ned med en fejl, så lyder det vist mest som et overophedningsproblem.
Det behøver ikke at have noget med driveren at gøre, men der kan godt
være en sammenhæng.

Ville det være en idé at afprøve maskinen i samme situation i et
køligere rum for at se om det giver længere tid inden den går ned ? Kan
der gøres noget for at skaffe mere ventilation til maskinens indre dele
? Det er lidt svært med en bærbar, men det kan måske fortælle om det er
et ophedningsproblem...

--
Venlig hilsen
Kurt

Fra : ms

Dato : 23-03-06 11:09

"Kurt Kjær Jensen" <kkjen_slet@aub.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> der gøres noget for at skaffe mere ventilation til maskinens indre dele
> ? Det er lidt svært med en bærbar, men det kan måske fortælle om det er

ok men stadig kunne det være rart hvis man kunne opdatere sine drivere. Men
nogen der har en ide om de helt er holdt op med at opdatere til FireGl
9000??

Fra : Martin Larsen

Dato : 23-03-06 19:57

"ms" <hk@asd.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har prøvet at finde en nyere driver på ati's hjemmeside men der findes
> ikke nogen til FireGL 9000. Er jeg strandet med dette kort?

Generelt så skal du finde drivere til de "bærbare" videokort hos producenten
af compueteren.
Da IBM har frasolgt sine PC-division skal du besøge www.lenovo.com og se om
du kan finde en nyere driver der (det løser dog næppe et evt.
overhedningsproblem).

Mvh.

Martin