badeværelse 1. sal
Fra : Martin

Dato : 22-03-06 17:44

vi vil have lavet det badeværelse færdigt som den tidl. ejer var påbegyndt
på (MØGSVIN SIGE JEG BARE,han var vvs'er og har brugt alm gulvspånplader og
alm gipplader,,,, tak for kaffe,han skal ALDRIG lave noget hos mig)

nå.... vi vil selvfølgelig have vask og toilet,og så en bruser,vi havde
tænkt på en brusekabine med gulv,jeg synes bare der er meget få af disse ?
hvor kan man købe gulve ? (eller kan man ?)det skal stå i et hjørne og der
er 40 cm fra hjørnet til afløbet,skal vi have vådrumsgips og spånplader ?
når afløbet er så tæt ved bruser og er lukket inde i en boks ?

Martin

Fra : Anders Majland

Dato : 22-03-06 18:10

> [...]
> er 40 cm fra hjørnet til afløbet,skal vi have vådrumsgips og spånplader ?
> når afløbet er så tæt ved bruser og er lukket inde i en boks ?

Hvis der er et gulvafløb så skal der. Indtil fornyligt var det meget
almindeligt at bruge "lidt af hvert" hvis der alligevel skulle vinyl på. Så
måske i kan lave en halv redning bare ved at få vinyl med svejste samlinger
på gulv og væg. Det bliver godt nok ikke efter gældende standard men måske
godt nok... Prøv evt at tale med en autoriseret vinylsvejser om det (GVK
Gulvbranchens Vådrums Kontrol)

Fra : Niels

Dato : 22-03-06 20:41

Bræk skidtet ned og brug de nye LITEX plader .

De vejer næsten ingenting, og er lovlige til bad på 1. sal.

De skal heller ikke spartles med vådrums spartel, men man skal bruge fuge
strimler i alle samlinger.

mvh. Niels