Hvortdan får man mest muligt spam ?
Fra : N_B_DK

Dato : 22-03-06 14:31

Er igan med at udvikle et spam filter, og har derfor brug for mest muligt
spam (nok ikke det mest typiske spørgsmål i denne gruppe *GG*)

Folk må gerne svare pr mail, så folk ikke fristes til at misbruge det ;)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-03-06 18:24

N_B_DK skrev:

> Er igan med at udvikle et spam filter, og har derfor brug for mest muligt
> spam

Jeg kan anvise dig nogle metoder der vil generere ægte spam, men
jeg synes ikke at vi skal forøge den mængde, og det er ikke til
at slukke for når først det er sat i gang.

Så jeg vil anbefale dig at få nogle venner til at 'spamme' dig
med spamlignende mails.

Eller også bare vente til den ægte spam alligevel kommer.

--
Bertel

Fra : N_B_DK

Dato : 23-03-06 10:02

Bertel Lund Hansen wrote:

> Jeg kan anvise dig nogle metoder der vil generere ægte spam, men
> jeg synes ikke at vi skal forøge den mængde, og det er ikke til
> at slukke for når først det er sat i gang.

Gør det gerne pr. email.

> Så jeg vil anbefale dig at få nogle venner til at 'spamme' dig
> med spamlignende mails.

Det skal være "rigtigt" spam.

> Eller også bare vente til den ægte spam alligevel kommer.

Alligevel kommer ? nu har jeg brugt denne IKKE spoofede email add
N_B_DKSPAM@hotmail.com (ja den virker uden at slette spam) og jeg modtager
maks 4-6 spam mails om måneden på den konto, og der er utrolig nok ingen
spam filtre på den konto, total underligt, men ikke destro mindre sandt

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-03-06 13:51

N_B_DK skrev:

> Gør det gerne pr. email.

Du misforstår. Der er intet hemmeligt ved dem, men jeg synes bare
ikke du skal bruge dem.

Svar på alle de spammails du får.

--
Bertel

Fra : N_B_DK

Dato : 23-03-06 14:23

Bertel Lund Hansen wrote:

> Svar på alle de spammails du får.

suk, jeg får jo ingen spammails.

Fra : Kent Friis

Dato : 23-03-06 17:17

Den Thu, 23 Mar 2006 10:02:07 +0100 skrev N_B_DK:

> [...]
> maks 4-6 spam mails om måneden på den konto, og der er utrolig nok ingen
> spam filtre på den konto, total underligt, men ikke destro mindre sandt

Spammere undgår adresser der indeholder ordet "spam", da det typisk er
en falsk adresse.

Mvh
Kent

Fra : Peter Brodersen

Dato : 23-03-06 18:18

On 23 Mar 2006 16:16:31 GMT, Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

>Spammere undgår adresser der indeholder ordet "spam", da det typisk er
>en falsk adresse.

Er det noget, du ved, "de" (som var de én entitet med same metode)
gør? Det ville jo være direkte dumt for en spammer at undlade en
adresse (og i øvrigt være et fantastisk spamfilter). Mon ikke at dem,
der overhovedet bekymrer sig om den slags, blot inkluderer begge
kombinationer (med og uden "spam") i e-mail-adressen?

Med mindre, mængden af ugyldige adresser er hysterisk højt, så koster
det ikke noget for spammeren at prøve flere kombinationer som
alternativ til kun at prøve én af kombinationerne eller helt at
udelade til at sende til den adresse (eller variant heraf).

--
- Peter Brodersen
Find dig selv: http://map.ter.dk/

Fra : Kent Friis

Dato : 23-03-06 18:31

Den Thu, 23 Mar 2006 18:17:50 +0100 skrev Peter Brodersen:

> Er det noget, du ved, "de" (som var de én entitet med same metode)
> gør?

Jeg har hørt fra flere der bevidst har valgt en sådan adresse at de får
meget mindre spam end de gjorde med deres gamle adresse.

> Det ville jo være direkte dumt for en spammer at undlade en
> adresse

Nej, der er millioner af adresser at tage af, så hvorfor spilde tid
på at finde de få brugbare imellem de mange "remove 'spam' to send
e-mail" adresser...

> (og i øvrigt være et fantastisk spamfilter). Mon ikke at dem,
> der overhovedet bekymrer sig om den slags, blot inkluderer begge
> kombinationer (med og uden "spam") i e-mail-adressen?

Det tyder det ikke på.

> Med mindre, mængden af ugyldige adresser er hysterisk højt,

På usenet tror jeg efterhånden vi nærmer os 50% ugyldige adresser i
en eller anden form.

Mvh
Kent

Fra : Benny Amorsen

Dato : 23-03-06 21:44

> [...]
PB> dem, der overhovedet bekymrer sig om den slags, blot inkluderer
PB> begge kombinationer (med og uden "spam") i e-mail-adressen?

Adresser, der indeholder +, får næsten ingen spam. F.eks. den jeg
sender fra nu, som er en gyldig adresse. (Jeg kunne da aldrig finde på
at ignorere en RFC...)

Til gengæld får jeg en del spam på usenet@..., men den er der
alligevel ikke nogen konto tilknyttet.

/Benny

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-03-06 23:11

Peter Brodersen skrev:

> Er det noget, du ved

Jeg ved at nospam-adresser sjældent spammes. En der havde en
spammerliste over adresser, fortale at ud af 50 mio. adresser var
der 38 hvori indgik "nospam".

I tidernes morgen var folk med antispam i deres mailadresse
lynhuritge til at klage, og dengang hjalp det. Jeg gætter på at
det er det der afholder spammerne fra at benytte dem selv om det
ikke betyder noget i dag.

> gør? Det ville jo være direkte dumt for en spammer at undlade en
> adresse (og i øvrigt være et fantastisk spamfilter).

§ 1. Spammere er dumme.

--
Bertel

Fra : Bo Simonsen

Dato : 07-06-06 10:06

On 2006-03-23, Bertel Lund Hansen <nospamfilius@lundhansen.dk> wrote:

| § 1. Spammere er dumme.

Måske. Men folk der udvikler SPAMware ser ikke udtil at være så dumme endda.

--
Bo Simonsen | E-Mail : bo@geekworld.dk
Stud.Scient | Homepage : http://bo.geekworld.dk/

"Computer Science is no more about computers than astronomy is about telescopes."
--- Edsgar Dijkstra

Fra : Johnny Rose Carlsen

Dato : 22-03-06 18:25

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:

> Er igan med at udvikle et spam filter, og har derfor brug for mest
> muligt spam (nok ikke det mest typiske sp_rgsm_l i denne gruppe *GG*)
>
> Folk m_ gerne svare pr mail, s_ folk ikke fristes til at misbruge
> det ;)

Jeg har et par konti som kun bruges til at modtage spam på, jeg kan
sikkert godt oprette en account så du kan hente det med POP3, eller jeg
kan pakke en hvis mængde sammen til dig - hvis du ønsker det.

Spørgsmålet er om du vil have historisk eller realtime spam.

Med venlig hilsen,
Johnny Rose Carlsen

Fra : N_B_DK

Dato : 23-03-06 09:59

Johnny Rose Carlsen wrote:
> Spørgsmålet er om du vil have historisk eller realtime spam.

realtime

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 22-03-06 19:18

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:

> Er igan med at udvikle et spam filter, og har derfor brug for mest
> muligt
> spam (nok ikke det mest typiske spørgsmål i denne gruppe *GG*)

Når du får de første, skal du gå ind og framelde dig på spammerens Remove
site. Så vælter det ind.

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 22-03-06 19:52

Axel Hammerschmidt skriblede:

> Når du får de første, skal du gå ind og framelde dig på spammerens
> Remove site. Så vælter det ind.

They don't take no for an answer :)

--
Lars Fragstrup

Fra : snuden

Dato : 23-03-06 15:41

En anden god metode er, at besøge en masse obskure sider på nettet og
efterlade din mailadresse. Det skulle gerne give pote...

Snuden

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 23-03-06 22:21

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> crashed Echelon writing

> Er igan med at udvikle et spam filter, og har derfor brug for mest
> muligt
> spam (nok ikke det mest typiske spørgsmål i denne gruppe *GG*)

Godt nok fra 2003 men stadig aktuel
http://www.cdt.org/speech/spam/030319spamreport.shtml

--
Bjarke Andersen

Fra : N_B_DK

Dato : 24-03-06 02:09

Bjarke Andersen wrote:
> Godt nok fra 2003 men stadig aktuel
> http://www.cdt.org/speech/spam/030319spamreport.shtml

Tak det ser jo fornuftigt ud det der ;)

Fra : Peter G

Dato : 24-03-06 08:33

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> writes:

> Er igan med at udvikle et spam filter, og har derfor brug for mest muligt
> spam (nok ikke det mest typiske spørgsmål i denne gruppe *GG*)

Du poster mange indlæg i diverse alt.-grupper med den ønskede spam-adresse.

--
M.v.h. Peter.
"Personlig ser jeg med stor tilfredshed på den udvikling, offentliggørelsen af

Fra : riaceessee@kriocouck~

Dato : 26-03-06 03:06

Følg disse råd:

brug ikke ordene spam eller nospam i din mailadresse.

brug flere mailadresser, hvis du vil lære om spam. Du vil så opdage
en den spam du modtager har dynamisk indhold selvom den er sendt fra
samme spammer. Derved kan mailen passere spamblockere på mailserveren.
Glem alt om at lave spamfilter på en lokal PC, det skal køre på
mailserveren INDEN den poppes. Glem alt om at blokere på navne og
emailadresser samt IP adresser, det hele er fake, og samme navn,
mailadresse og IP nummer bruges kun en gang

Jeg tror ikke på at du kan lave en effektiv spamblokering. Spammerne
er rigtigt kloge. Det mest effektive man kan gøre er at stoppe open
relays, men selv dette kan omgås.

Find adressedatabaserne hos spammerne. Du kan både downloade dem
gratis, købe dem, eller melde dig ind i spammerklubberne. Lav en
megaspampakke til andre spammere ud af de databaser du har, men tilføj
dine egne emailadresser i dem. Upload så og del med de andre, så er
du garanteret så meget spam at det ikke kan ligge i din mailboks

Fra : Rado

Dato : 26-03-06 10:33

On 25 Mar 2006 17:06:26 -0800, riaceessee@kriocoucke.mailexpire.com
wrote:

>Jeg tror ikke på at du kan lave en effektiv spamblokering. Spammerne
>er rigtigt kloge.

Jeg vil nu nærmere mene de ikke er rigtig kloge. I hvert fald ikke der
hvor de burde være det... :)

--
Rado

"The obvious is that which is never seen
until someone expresses it simply."
- Christian Morgenstern

Fra : Kristian Thy

Dato : 26-03-06 19:21

Quoth riaceessee@kriocoucke.mailexpire.com:
> Jeg tror ikke på at du kan lave en effektiv spamblokering. Spammerne
> er rigtigt kloge. Det mest effektive man kan gøre er at stoppe open
> relays, men selv dette kan omgås.

Øh? Jeg modtager i omegnen af 400 spammails om ugen på den her konto, og
det er kun 1-2 om måneden der slipper gennem filteret ...

\\kristian
--
"Power is only given to the man who dare stoop to pick it up. Nothing
more is needed, except courage. From the moment this truth had dawned

Fra : Sune

Dato : 26-03-06 19:29

On 26 Mar 2006 18:20:43 GMT, Kristian Thy <thy@itu.dk> wrote:

>Øh? Jeg modtager i omegnen af 400 spammails om ugen på den her konto, og
>det er kun 1-2 om måneden der slipper gennem filteret ...

Og du bruger ca. lige så meget tid på at scanne SPAM folderen igennem for at se om den har fanget
noget forkert, som du ville benytte på at slette spam manuelt hvis du slet ikke benyttede et
filter....

Mvh
Sune

Fra : Peter Brodersen

Dato : 26-03-06 19:34

On Sun, 26 Mar 2006 20:28:47 +0200, Sune <januar2001@tdcadslx.dk>
wrote:

> [...]
>noget forkert, som du ville benytte på at slette spam manuelt hvis du slet ikke benyttede et

Forstyrrelsen er i praksis langt mindre, idet man igen kan reagere på
notifikationer om at man har fået post. Plus, det er langt lettere at
skimme fx 400 mailheaders i forlængelse af hinanden, end evt. at blive
afbrudt 400 gange.

--
- Peter Brodersen
Find dig selv: http://map.ter.dk/

Fra : Kristian Thy

Dato : 26-03-06 23:26

Quoth Sune:

> Og du bruger ca. lige så meget tid på at scanne SPAM folderen igennem
> for at se om den har fanget noget forkert, som du ville benytte på at
> slette spam manuelt hvis du slet ikke benyttede et filter....

Nej, hvorfor i himlens navn skulle jeg det? Efter en måneds
indkøringsperiode kører det fint; det eneste jeg oplever problemer med
er bekræftelses- og "glemt password"-mails, og dem ved jeg jo når de
skal komme, så jeg kan selv fiske dem ud ved lejlighed

Ellers er to minutters skimmen en gang om måneden nok til at overbevise
sig selv om at Spamassassin er rigtig, rigtig rart.

\\kristian

Fra : Bo Simonsen

Dato : 07-06-06 10:09

On 2006-03-26, Kristian Thy <thy@itu.dk> wrote:
| Quoth riaceessee@kriocoucke.mailexpire.com:
|
| Øh? Jeg modtager i omegnen af 400 spammails om ugen på den her konto, og
| det er kun 1-2 om måneden der slipper gennem filteret ...

På min server kører jeg spamassassin men den tager stortset intet. Det der
tager mest hos mig er greylistningen.

Den eneste ulæmpe er at jeg må leve med et delay på en 15-30 minutter for at
modtage en mail.

Fra : Kristian Thy

Dato : 07-06-06 21:36

Quoth Bo Simonsen:
> På min server kører jeg spamassassin men den tager stortset intet.

Øh? Den virker upåklageligt hos mig - 1 ud af ca. 800 spammails ryger
igennem filteret om ugen. Har du oplært den?

\\kristian

Fra : Bo Simonsen

Dato : 08-06-06 11:36

On 2006-06-07, Kristian Thy <thy@itu.dk> wrote:
| Quoth Bo Simonsen:

| Øh? Den virker upåklageligt hos mig - 1 ud af ca. 800 spammails ryger
| igennem filteret om ugen. Har du oplært den?

Gør den også hos mig, men greylisting tager stortset _alt_ :)

Jeg får også cirka en spammail om ugen, hvilket jeg sagtens kan tillade,
mod jeg kan offentliggøre min e-mail adresse på bl.a. usenet, min hjemmeside
etc.