Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
6800 GX GS GT SE LE XT ultra?
Fra : Peter T.

Dato : 22-03-06 10:31

Jeg står og mangler et 6800-kort til agp, da mit TI4200 er modent til
udskiftning, nu hvor Morrowind Oblivion er på trapperne. :)

Jeg er godt klar over, at GT og Ultra er det ypperste i 6800-serien (eller
tager jeg fejl?). Men hvad med de andre (GX GS SE LE XT)?

Jeg har googlet på begreberne, men har ikke fundet noget brugbart. Og det
jeg er ude efter, er ydelse i GT-klassen eller bedre, men samtidig er den
_absolutte_ smertegrænse sat til 1500-1700 kr. Så det er altså ydelse
kontra pris.

Er der Radeonkort, der er bedre i pris/ydelse end 6800? Eller en helt
tredje type kort?

Eller er et 6800GT-kort overkill og burde jeg holde mig til et billigere
6600GT-kort?

--
Mvh. Peter T.

Fra : Peter T.

Dato : 22-03-06 10:32

Peter T. udviste en rettidig omhu og skrev:

> Jeg står og mangler et 6800-kort til agp, da mit TI4200 er modent til
> udskiftning, nu hvor Morrowind Oblivion er på trapperne. :)

Ah ja. Glemte at nævne, at det meget gerne må have passiv køling eller i
det mindste mulighed for det.

--
Mvh. Peter T.

Fra : FedeDorit

Dato : 22-03-06 15:51

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse
> [...]
> tredje type kort?
>
> Eller er et 6800GT-kort overkill og burde jeg holde mig til et billigere

SE og LE er nedroslede udgaver af std.kort så hold dig fra dem.
XT synes jeg kun at have set i forbindelse med ATI (Radeon) kort og ikke
kort fra Nvidia??

Fra : Peter T.

Dato : 22-03-06 17:00

FedeDorit udviste en rettidig omhu og skrev:

> SE og LE er nedroslede udgaver af std.kort så hold dig fra dem.

Tak. Det gør jeg så. :)

> XT synes jeg kun at have set i forbindelse med ATI (Radeon) kort og
> ikke kort fra Nvidia??

Alle betegnelser fandt jeg på edbpriser, da jeg slog 6800 op, og jeg fandt
faktisk en betegnelse mere, efter jeg skrev mit første indlæg.

Så mangler jeg bare GX og GS, som jeg vil forsøge at google på igen. :)

--
Mvh. Peter T.

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-06 17:33

Lige nu er det Geforce 6800 GS modellen der er kongen over "mid range" til
ca 1500kr

Du kan også få et passivt kølet Radeon X800GTO - Meget fint til prisen !!

Fra : Peter T.

Dato : 22-03-06 22:20

Morten Bo Jensen udviste en rettidig omhu og skrev:

> Lige nu er det Geforce 6800 GS modellen der er kongen over "mid range"
> til ca 1500kr
>
> Du kan også få et passivt kølet Radeon X800GTO - Meget fint til prisen
> !!

Har netop tjekket dem. Det er fint nok, men alle er til pci-e og ikke til
agp. :/ Men tak for buddene. :)

--
Mvh. Peter T.