Det gamle danske lykkehjulet spil til PC?
Fra : none

Dato : 22-03-06 09:17

Nogen af jer kan vel huske de unge dage med lykkehjulet til PC med
kategorina
Er der nogen som stadig ligger inde med spillet på en diskette i deres skab?

Fra : Dorte Klerke

Dato : 22-03-06 09:58

"none" <""jesper\"@(none)"> skrev i en meddelelse
> Nogen af jer kan vel huske de unge dage med lykkehjulet til PC med
> kategorina
> Er der nogen som stadig ligger inde med spillet på en diskette i deres
> skab?

Hej
Er det dette spil du mener? Kan i hvert fald godt huske at jeg har spillet
det engang http://www.swb.dk/dan/spil/lykhjul.htm. Det kan downloades i det
link der står på siden ellers er det her
http://home6.inet.tele.dk/a_busch/Download.htm selvfølgelig kaldet
Lykkehjulet.exe.

Hvis det var dette, så god fornøjelse.

Dorte

Fra : Troels - around 9000

Dato : 22-03-06 18:05

> Hvis det var dette, så god fornøjelse.

Nu begynder jeg at lure på - hvad med den gamle Lykkehjulet der kun kørte på
DOS 5? :)

// Troels

Fra : Dorte Klerke

Dato : 22-03-06 18:24

"Troels - around 9000" <notavailable@nohost.dk> skrev i en meddelelse

> Nu begynder jeg at lure på - hvad med den gamle Lykkehjulet der kun kørte
> på DOS 5? :)
>
> // Troels

Kan ikke lige huske det, men ville det kunne køre på en pc, der er meget
bedre og hurtigere end dengang?

Fra : none

Dato : 22-03-06 21:00

Dorte Klerke wrote:
> [...]
> det engang http://www.swb.dk/dan/spil/lykhjul.htm. Det kan downloades i det
> link der står på siden ellers er det her

naaaah... Det er ikke det.
Det som jeg husker var nok før windows 95. Det var hvertfald til DOS

Fra : Jubii

Dato : 22-03-06 22:01

On Wed, 22 Mar 2006 21:00:25 +0100, none <""jesper\"@(none)"> wrote:
in dk.spil.computer

>naaaah... Det er ikke det.
>Det som jeg husker var nok før windows 95. Det var hvertfald til DOS

Den kørte på en Amiga 500.

Fra : none

Dato : 23-03-06 16:33

Jubii wrote:
> On Wed, 22 Mar 2006 21:00:25 +0100, none <""jesper\"@(none)"> wrote:
> in dk.spil.computer

> Den kørte på en Amiga 500.

hmmm... Heller ikke... Det var skam DOS 5.x min bror brugte tilbage den
gang.

Fra : Jubii

Dato : 23-03-06 20:43

On Thu, 23 Mar 2006 16:32:31 +0100, none <""jesper\"@(none)"> wrote:
in dk.spil.computer

>hmmm... Heller ikke... Det var skam DOS 5.x min bror brugte tilbage den
>gang.

Joh, den kom i en gui version til Amiga 500, og at debattere omkring spil til
noget der ikke længere eksistere er til hvad nytte?
bye

Fra : none

Dato : 23-03-06 22:38

Jubii wrote:
> [...]
>
> Joh, den kom i en gui version til Amiga 500, og at debattere omkring spil til
> noget der ikke længere eksistere er til hvad nytte?

Det spørgsmål er irriterende uintelligent at jeg nægter at besvare dig
det... Tror godt mange herinde ved at ikke kun nutidens spil er "in".
Gamle spil har en vis mindeværdi...

Fra : Bent Nielsen

Dato : 21-04-06 21:21

none wrote:

> Det spørgsmål er irriterende uintelligent at jeg nægter at besvare dig
> det... Tror godt mange herinde ved at ikke kun nutidens spil er "in".
> Gamle spil har en vis mindeværdi...
Spilet er fra 1991

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-04-06 07:56

Jubii wrote:

> Joh, den kom i en gui version til Amiga 500, og at debattere omkring
> spil til noget der ikke længere eksistere er til hvad nytte?
> bye

Lykkehjulet blev også udgivet til PC
Jeg har spillet det og jeg har aldrig haft en Amiga!

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Bent Nielsen

Dato : 21-04-06 21:10

none wrote:
> Nogen af jer kan vel huske de unge dage med lykkehjulet til PC med
> kategorina
> Er der nogen som stadig ligger inde med spillet på en diskette i deres
> skab?
ja der er et hvor der er lyd på PC spekeren

Jeg har selv bruget dette , og har det install

Directory of D:\GAMES\LYKKEHJU

[.] [..] BEGIV.TXT BEGIVEN.SAY BEGREB.SAY
BEGREB.TXT BGAVE1.PIC BGAVE2.PIC BGAVE3.PIC BGAVEFIL.DAT
BUTIK.SAY CIRLYK.EXE CIRLYK.PIF CIRLYK10.PIC CIRLYK11.PIC
CIRLYK14.PIC CIRLYK17.PIC CIRLYK18.PIC CIRLYK19.PIC CIRLYK20.PIC
CIRLYK30.PIC CIRLYK32.PIC CIRLYK4.PIC CIRPER1.PIC CIRPER2.PIC
CIRPER3.PIC CIRPER4.PIC CIRPER5.PIC CIRPER6.PIC CIRPERS.DAT
CIRPERS.TXT CIRSPR1.PIC CIRSPR10.PIC CIRSPR11.PIC CIRSPR12.PIC
CIRSPR13.PIC CIRSPR14.PIC CIRSPR15.PIC CIRSPR16.PIC CIRSPR17.PIC
CIRSPR18.PIC CIRSPR19.PIC CIRSPR2.PIC CIRSPR20.PIC CIRSPR21.PIC
CIRSPR3.PIC CIRSPR4.PIC CIRSPR5.PIC CIRSPR6.PIC CIRSPR7.PIC
CIRSPR8.PIC CIRSPR9.PIC DIDADA.SAY EXTRABRU.SAY EXTRATUR.SAY
GAVE1.PIC GAVE2.PIC GAVE3.PIC GAVE4.PIC GAVE5.PIC
GAVE6.PIC GAVE7.PIC GAVE8.PIC GAVE9.PIC GAVEFIL.DAT
HERGAELD.SAY KATGORI.SAY KATPATAV.SAY KGAETTE.SAY KONS5.SAY
KONSO1.SAY KONSO2.SAY KONSO3.SAY KONSO4.SAY KRHJEM.SAY
LYKKEHJU.SAY MGAETTE.SAY NAILONA.SAY NATUR.TXT NATUREN.SAY
PAGENSYN.SAY PALETTE.SVG PALETTE.VGA PERSON.SAY PERSON.TXT
RBON.SAY RULLETXT.FNT RUND1.SAY RUND2.SAY RUND3.SAY
SKAVIGA.SAY SKYDEGOR.SAY STED.SAY STED.TXT SWAP.TMP
TALEMAD.SAY TALEMADE.TXT TING.SAY TING.TXT TITEL.TXT
TITTEL.SAY TUSIND.SAY VOKAL.SAY WORDCUT.EXE WORDCUT.PAS
105 file(s) 827.532 bytes used

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-04-06 07:57

none" <""jesper\"@(none) wrote:

> Nogen af jer kan vel huske de unge dage med lykkehjulet til PC med
> kategorina
> Er der nogen som stadig ligger inde med spillet på en diskette i
> deres skab?

Skal det være det "originale"
Der findes masser af lykkehjul (eller "wheel of fortune") spil på nettet

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Bent Nielsen

Dato : 23-04-06 10:04

Peter Lykkegaard wrote:

> Skal det være det "originale"
> Der findes masser af lykkehjul (eller "wheel of fortune") spil på nettet
>
> - Peter

Det jeg har er med dansk tale