HomerBartSimpson - surprise forever
Fra : Bo Warming

Dato : 21-03-06 21:56

HomerBartSimpson - surprise forever

På 17 år blir tegnefilms-TV-serien med Nietzsche-dagsordenen ved med
at forny sig og FoxTV og Groening lover fortsættelse igen-igen "sålænge
vi kan blive ved at overraske" og det ser de ikke ende på. Snart har
de lavet 40 film.

Har man set 9/10 af Shakespeares cirka 50 skuespil, så er man vel ikke
så overrasket ved de sidste - men de geniale bagmænd i
MattGroening-teamet har passet på, at meget lidt er tidsbundet og kan
forældes.

Anders And fra trediverne bliver opdateret, og man kan også forestille
sig de 17 år gamle klassikere kopieret over i en mere tidssvarende
kapitalist end Montgomery Burns

Overraske sit publikum" mener det at kunne blive ved med - og gør det
da enormt godt. Muslimerne har fået et kopiprodukt. Publikum fornyes
og udvides og deri kan nogle af de vedvarende overraskelser bestå.

Groenings første kanin-tegneserier var ikke vildt fornyende, så den
HCAndersen overgående succes må forklares ved fornemt styret teamwork.

Fra : KO

Dato : 22-03-06 05:34

> [...]
> kan blive ved at overraske" og det ser de ikke ende på. Snart har de lavet

The Simpsons er da også noget af det mest suplime der bliver lavet

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 22-03-06 14:32

Det var smuk og solrig dag da KO skrev
news:4420d3c2$0$128$edfadb0f@dread16.news.tele.dk i dk.politik:

> The Simpsons er da også noget af det mest suplime der bliver lavet

Ja, altså næst efter Futurama...

--
Rune D. Jørgensen

Fra : GB

Dato : 22-03-06 21:04

"Rune D. Jørgensen" <RUNE_dahl@hotmailREMOVE_THIS.com> wrote in

> Ja, altså næst efter Futurama...

Hørt! Den bliver vist bare ikke lavet mere?

(Walter & Gromit er heller ike så tossede - øh, jo, det er de vist...)

Fra : Snuden

Dato : 23-03-06 19:36

On 22 Mar 2006 20:03:48 GMT, GB <nospam@nospam.invalid> wrote:

>"Rune D. Jørgensen" <RUNE_dahl@hotmailREMOVE_THIS.com> wrote in

>Hørt! Den bliver vist bare ikke lavet mere?

Nope, desværre.. 5 sæsoner (72 episoder) fra 28/3-1999 til 10/8-2003
var hvad det kunne blive til.

TIl sammenligning har Simpsons snart rundet 17 sæsoner.. episode 370
blev vist på FOX i søndags.
--
Snuden

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 24-03-06 12:13

Det var smuk og solrig dag da GB skrev
news:Xns978ED64448B1EYouremail@62.243.74.162 i dk.politik:

> "Rune D. Jørgensen" <RUNE_dahl@hotmailREMOVE_THIS.com> wrote in

> Hørt! Den bliver vist bare ikke lavet mere?

Nej, men de skal igang med at lave nogle Futurama film, og der var også
snak om at lave flere afsnit. Så helt død er den ikke!

--
Rune D. Jørgensen

Fra : GB

Dato : 24-03-06 17:47

> Nej, men de skal igang med at lave nogle Futurama film, og der var også
> snak om at lave flere afsnit. Så helt død er den ikke!

Jubiiii!

Fra : David Rasmussen

Dato : 22-03-06 21:18

Rune D. Jørgensen wrote:
> Det var smuk og solrig dag da KO skrev
> news:4420d3c2$0$128$edfadb0f@dread16.news.tele.dk i dk.politik:

> Ja, altså næst efter Futurama...

Jeg elsker Futurama, men jeg synes Simpsons er en tand stærkere end
Futurama.

/David

Fra : Bo Warming

Dato : 22-03-06 21:40

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message

> Jeg elsker Futurama, men jeg synes Simpsons er en tand stærkere end
> Futurama.

Langt stærkere.
Forsøget på en ungdomsserie som supplement var fra starten uden håb om
at nå Simpson Family til sokkeholderne

Gasolin er kaldt "hybrid af Jimmi Hendrix og Osvald Helmuth", og der
er tilsvarende genialitet - at langt større dimensioner i den
nietzscheske moral-relativisme og anti-autoritetstro som Simpson har
præsteret

Gasolin-filmen viser et heldigt band, der var "rette legebørn på rette
sted" - med betragtelig flid, ganske vist.
Simpson successen er ikke om held, men om medie-topfolk, der har
sammesat super-intelligente , kreative team omkring Matt Groening - en
reel genistreg af dimensioner, langt større end Disney koncernens

Fra : Silver

Dato : 23-03-06 05:38

> [...]
> sammesat super-intelligente , kreative team omkring Matt Groening - en
> reel genistreg af dimensioner, langt større end Disney koncernens

Hørt hørt!, lad os få Gasolin ind i The Simpsons som gæstestjerner!!!....

Silver.

Fra : HC

Dato : 22-03-06 15:25

> The Simpsons er da også noget af det mest suplime der bliver lavet

Jeg har intet andet end respekt og misundelse overfor skaberne af den serie.
Det er, for mig at se, utroligt at en tv-serie kan køre i 19 år... Jeg håber
s'gu de kommer over 20 års mærket...

Waow...

HC

Fra : Per Vadmand

Dato : 22-03-06 16:54

HC wrote:

> [...]
> serie. Det er, for mig at se, utroligt at en tv-serie kan køre i 19
> år... Jeg håber s'gu de kommer over 20 års mærket...

Det er jo ikke noget kvalitetsstempel i sig selv. "Days of our Lives"
(Horton-sagaen) har mig bekendt kørt siden midt i tresserne - og det er hver
dag.

Per V
--
Forslag til ny "Goodwin"-regel: Den, der bruger "Kejserens nye
klæder"-argumentet, har tabt.