Sammenligning mellem nVidia grafikkort
Fra : Kirsten og Hans Erik

Dato : 21-03-06 20:40

Hej i gruppen

Jeg har lige fået udskiftet min pc'er og jeg er i tvivl om den nye pc'er har
dårligere specifikationer på grafikkortet. Jeg vil derfor gerne vide,
hvor/hvordan man sammenligner forskellige nVidia grafikkort.

Den oprindelige pc'er havde et nVidia Geforce 6610 XL grafikkort (128 MB DDR
ram) og en Pentium 4 processor 3400 MHz. Jeg fik et score på ca. 7000 på
3Dmark03.

Den nye pc'er har et nVidia Geforce 6500 grafikkort (512 MB) og en AMD
Athlon 64 3400+ processor. Den får et score på ca. 2500 på 3Dmark03.

Er det rigtigt, at det nye grafikkort er så meget langsommere eller mangler
jeg at opdatere noget? Jeg har opdateret de almindelige nVidia drivere. Gode
råd modtages med tak.

På forhånd tak.

Hans Erik Jensen

Fra : FedeDorit

Dato : 22-03-06 16:09

"Kirsten og Hans Erik" <hanserik@kastbort.post9.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:44205699$0$837$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
>
> Er det rigtigt, at det nye grafikkort er så meget langsommere eller
> mangler jeg at opdatere noget? Jeg har opdateret de almindelige nVidia

Hmmm det er sgu en lav score..
Jeg scorer selv 7550 med en Athlon 64 3000+ og et 6600GT 128 mb AGP kort og
2 Gb PC3200 ram.Alt står på Auto i Bios.

Er drivere til chipset (bundkort) også installeret?? Er det et AGP eller
PCI-E kort??

Men jeg tror desværre det er grafikkortet der sutter røv !

Fra : Kirsten og Hans Erik

Dato : 22-03-06 19:25

Tak for svaret.

Hmmm.... PCI/AGP? Når jeg kigger på kortets egenskaber kan jeg se, at det er
tilsluttet PCI slot 5. Er det svaret på spørgsmålet? Og er det godt eller
skidt? Kan det passe, at der ikke er AGP på PC'eren?

mvh

Hans Erik

Fra : FedeDorit

Dato : 22-03-06 20:07

"Kirsten og Hans Erik" <hanserik@kastbort.post9.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:44219691$0$38729$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
> er tilsluttet PCI slot 5. Er det svaret på spørgsmålet? Og er det godt
> eller skidt? Kan det passe, at der ikke er AGP på PC'eren?

Prøv at hent everest fra
http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=3&lang=en
Det kan fortælle en masse om bundkortet etc.