Plantebog
Fra : lars bo

Dato : 21-03-06 18:10

Jeg mangler en bog der kun indeholder planter der kan vokse i danske haver.
Altså ikke noget med haveanlæg, nyttehaver og anlæg af stier m.m.m.
Der må meget gerne være billeder af de fleste planter da jeg ikke er særlig
kent
med vor flora.
hilsen
lars bo
www.stien.dk

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 21-03-06 20:16

On Tue, 21 Mar 2006 18:10:18 +0100, "lars bo" <lbh@postkasse.com> wrote:

> [...]
>Altså ikke noget med haveanlæg, nyttehaver og anlæg af stier m.m.m.
>Der må meget gerne være billeder af de fleste planter da jeg ikke er særlig

Du finder næppe en bog som dækker kun haveplanter, uden også at have en
større eller mindre mængde af det med haveanlæg i.

Hvis du skal have en bog kun om planter og det skla være haveplanter, så
er de normalt også delt op efter plantegruppe, dvs. nogle med træer og
buske, andre kun med stauder, nogle med rhododendron osv.

Er det vilde planter, så findes der glimrende florabøger. Men prøv at
søge tilbage i gruppen her, emnet var oppe at vende for få dage siden.

Gartneriet - nu ny indpakning (delvist i hvert fald): http://www.gartneriet.dk/

Fra : Gabel

Dato : 21-03-06 22:03

Ja, spørgsmålet var oppe og vende for nogle dage siden.
Men jeg slår gerne endnu et slag for Havens Planteleksikon, hvori der er
(næsten) alle buske og træer som kan findes i danske haver/planteskoler.
Der er nemlig ikke haveanlæg m.v. i, kun træer og buske med beskrivelser af
arter og sorter, og en del billeder. Find den her:
http://butik.haveselskab.dk/ under Bøger> Træer og buske
Mvh Karl Johan

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 22-03-06 06:53

"lars bo" <lbh@postkasse.com> wrote in

> [...]
> haver. Altså ikke noget med haveanlæg, nyttehaver og anlæg af stier
> m.m.m. Der må meget gerne være billeder af de fleste planter da jeg

Kongebogen er efter min mening "Danmarks Vilde Planter". Den er
ældgammel men har rigtig gode tegninger - der gør at de ting der
er væsentlige er fremhævet. Masser af gode beskrivelser af
planterne og historier om dem. Den fås antikvarisk men er stadig
dyr hvis man vil have den i en pæn udgave.

Til nyere importplanter har vi fået Politikens Havebog. Den er
udmærket, men mangler mange informationer om de enkelte planter
og har alt for meget sniksnak om japanske tryllehaver og hvad
ved jeg...

Men Danmarks Vilde Planter er værd at eje hvis man vil vide noget
om planter :) Kan kun anbefales.

/hilsner
--
| lars.g.j | e-mail: remove dots | www.lgj.dk | oz2lgj |
Jayne: You know what the chain of command is?

Fra : F.Hansen

Dato : 22-03-06 15:30

"lars bo" <lbh@postkasse.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Altså ikke noget med haveanlæg, nyttehaver og anlæg af stier m.m.m.
> Der må meget gerne være billeder af de fleste planter da jeg ikke er

Mit forslag er at du besøger et bibliotek og kigger i deres samling af
plante-bøger, der kan
du se en stor del af hvad der er på markedet og måske finde den ultimative
bog til dit brug.

Mvh Finn

Fra : lars bo

Dato : 23-03-06 17:11

"F.Hansen" <jerseycowdkNOSPAM@NOSPAMyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> plante-bøger, der kan
> du se en stor del af hvad der er på markedet og måske finde den ultimative

Jeg takker jer alle for hjælpen
hilsen
lars bo