/ Forside / Interesser / Rejser / Camping / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Camping
#NavnPoint
Nordsted1 8094
katekismus 1655
piaskov 1410
dova 1350
henrikkre.. 1330
alka 1272
refi 1024
transor 1015
Benjamin... 850
10  ans 800
Opel Vectra C Wagon som CV trækker
Fra : BJ


Dato : 21-03-06 17:42

Hej
er der nogen der har erfaring med en Opel Vectra C Wagon 1.8 16V som CV
trækker??

Håber der er nogen der vil fortælle lidt om den, da jeg står for at skulle
købe sådanne en.

Min CV har en total vægt 1200Kg og ejen vægt på 900kgt

PÅ FORHÅND TAK

Jørgen



 
 
Jens Ole Sørensen (23-03-2006)
Kommentar
Fra : Jens Ole Sørensen


Dato : 23-03-06 20:34

Jeg har selv trukket rundt med en dethleffs camper med egenvægt
på 1050 og total 1350 i en del år, først med en Passat 1,6
benzin med 104 Hk og siden med en Peugeot 406 st. car 1,8 med
117 Hk. og det er da gået ganske godt. Man kører meget i 4. gear
og må geare ned i 3. når det går noget op ad bakke samtidig med
at der er modvind. Min erfaring er, at det ikke er vægten så
meget som vindmodstanden der er problemet når man er i fart.
Ligeså vigtigt er det at kunne sætte igang når det går op, og
her, er det gearingen i 1. der skal være lav, samtidig med, at
koblingen kan tåle noget fileri.

Jeg har selv lige kort før jul fået leveret en ny Vectra Wagon
2,2 direct benzin. Har endnu ikke fået CV ud af vinterhiet
endnu, så jeg ved ikke hvordan den trækker. Men mit umiddelbare
indtryk er, at den er gearet lavere i 1. end min peugeot var. Så
igangsætning lover godt.

Ellers er det nok temmelig indiskutabelt at en dieselbil med det
højere drejningsmoment er at foretrække, hvis man har valget.

venlig hilsen

J Lindberg

BJ <h8722@tdcadsl.dk> skrev:
>Hej
>er der nogen der har erfaring med en
>Opel Vectra C Wagon 1.8 16V som CV
>trækker??
>
>Håber der er nogen der vil fortælle
>lidt om den, da jeg står for at skulle
>købe sådanne en.
>
>Min CV har en total vægt 1200Kg og
>ejen vægt på 900kgt
>
>PÅ FORHÅND TAK
>
>Jørgen


BJ (23-03-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 23-03-06 21:12

Ok mange Tak.............der skal jo lidt flere penge til 2.2 end 1.8 ;O(
Mvh
Jørgen





"Jens Ole Sørensen (slet L0FKT)" <jlindberg@L0FKTnewmail.dk> skrev i en
meddelelse news:11431426610.219266101927111@dtext.news.tele.dk...
> Jeg har selv trukket rundt med en dethleffs camper med egenvægt
> på 1050 og total 1350 i en del år, først med en Passat 1,6
> benzin med 104 Hk og siden med en Peugeot 406 st. car 1,8 med
> 117 Hk. og det er da gået ganske godt. Man kører meget i 4. gear
> og må geare ned i 3. når det går noget op ad bakke samtidig med
> at der er modvind. Min erfaring er, at det ikke er vægten så
> meget som vindmodstanden der er problemet når man er i fart.
> Ligeså vigtigt er det at kunne sætte igang når det går op, og
> her, er det gearingen i 1. der skal være lav, samtidig med, at
> koblingen kan tåle noget fileri.
>
> Jeg har selv lige kort før jul fået leveret en ny Vectra Wagon
> 2,2 direct benzin. Har endnu ikke fået CV ud af vinterhiet
> endnu, så jeg ved ikke hvordan den trækker. Men mit umiddelbare
> indtryk er, at den er gearet lavere i 1. end min peugeot var. Så
> igangsætning lover godt.
>
> Ellers er det nok temmelig indiskutabelt at en dieselbil med det
> højere drejningsmoment er at foretrække, hvis man har valget.
>
> venlig hilsen
>
> J Lindberg
>
> BJ <h8722@tdcadsl.dk> skrev:
>>Hej
>>er der nogen der har erfaring med en
>>Opel Vectra C Wagon 1.8 16V som CV
>>trækker??
>>
>>Håber der er nogen der vil fortælle
>>lidt om den, da jeg står for at skulle
>>købe sådanne en.
>>
>>Min CV har en total vægt 1200Kg og
>>ejen vægt på 900kgt
>>
>>PÅ FORHÅND TAK
>>
>>Jørgen
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste