Undersøgelse : Hvor mange dykker DIR i DK
Fra : Johnny Christensen

Dato : 21-03-06 15:28

Af ren og skær nysgerrighed vil jeg spørge : Hvor mange dykker DIR i DK
En slags "forbruger undersøgelse"

I Danmark er defineret som: Man skal have fysisk adresse i landet - dvs.
ingen udenlandsdanskere, eller folk der _næsten_ føler at de kunne være
danske pga. familie eller afgiftsmæssige forhold.

DIR vil jeg definere som ca. 95% DIR. dvs. at man tager hele pakken med
udstyr, deko, teorimæssig baggrund og makkerdisciplin. Minus de ganske få
procent der gør at man nogen gange dykker med nogle ikke-DIR dykkere.

Jeg har allerede stillet spørgsmålet på DIR-skandinavien listen. Den og så
dk.fritid.dykning burde nå rimeligt langt omkring.

Dette er IKKE en for / imod tråd. Hvis du har en mening om et-eller-andet i
den forbindelse, så gem den venligst til det rette tidspunkt at debattere
dette.

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 21-03-06 15:41

"Johnny Christensen" <johnny_chri@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Af ren og skær nysgerrighed vil jeg spørge : Hvor mange dykker DIR i DK
> En slags "forbruger undersøgelse"

Inden man bekender kulør så ville det måske være meget interessant at vide
hvad du skal bruge det til. Jeg antager at der er motiver udover at
tilfredsstille din nysgerrighed?

www.dir-dk.org - An elite team of internet news posters
www.Andersbomholdt.dk - Total i orden dykker blog.
www.koebenhavnssportsdykkerklub.dk - Verdens bedste dykkerklub

Fra : Johnny Christensen

Dato : 21-03-06 15:53

Af ren og skær nysgerrighed. Jeg kan godt lide at vide lidt om hvad der
foregår rundt omkring i dykkermiljøet. Det skal IKKE bruges til noget 1.
aprils joke eller lignende, bare roligt.
Der er ikke nogen skjult dagsorden bag.

Du behøver ikke at bekende kulør Jonas, du er jo allerede en officiel del af
DIR segmentet.
Desuden står du som en del af de 11 danskere i medlems sektionen af
dir-skandinavien.

I den meget rodede bunker tilmeldinger på 270 stk med forskellig lande, var
det dog ikke muligt at se nærmere hvor de hørte hjemme. Så derfor stiller
jeg et spørgsmål i åbent forum.

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 21-03-06 16:01

> Af ren og skær nysgerrighed. Jeg kan godt lide at vide lidt om hvad der
> foregår rundt omkring i dykkermiljøet.

ok, du skrev bare forbruger undersøgelse.. ?

> Du behøver ikke at bekende kulør Jonas, du er jo allerede en officiel del
> af DIR segmentet.

Yes, jeg skrev også man.

> Desuden står du som en del af de 11 danskere i medlems sektionen af
> dir-skandinavien.

Jah men i den medlemsbase har jeg stået opført siden jeg bare var
interesseret i at vide mere, så det kan du ikke tage som et udtryk for at
man dykker DIR.

Fra : Johnny Christensen

Dato : 21-03-06 16:08

> Jah men i den medlemsbase har jeg stået opført siden jeg bare var
> interesseret i at vide mere, så det kan du ikke tage som et udtryk for at
> man dykker DIR.

I know, ved at gå ud med et direkte spørgsmål håber jeg at kunne danne et så
retvisende billede som overhovedet muligt.

Der kom jo lige 28 stk springende fra DIR_dk optegnelsen.

mvh
Johnny

Fra : KC

Dato : 21-03-06 18:18

Spørger du hvor mange? for det svar kan ingen vist give.
Eller beder du alle os, som dykke DIR række hånden op og sige "HER"?

HER!

--
KC

www.kcdk.com
PADI OWSI, CMAS***, GUE Fundamentals

Fra : Johnny Christensen

Dato : 21-03-06 19:10

"KC" <kc@kcdk.com> skrev i en meddelelse
> Spørger du hvor mange? for det svar kan ingen vist give.
> Eller beder du alle os, som dykke DIR række hånden op og sige "HER"?
>
> HER!

Ja, det er noget i retningen af det sidste.

Det er for at se hvor mange uden for den registrerede gruppe på dir_dk der
kommer til.
Så må det vel være muligt at give et relativt godt estimat på hvor mange gør
det "the DIR way" når jeg luger ud i de som blivet dobbelt registreret.

mvh
Johnny

Fra : Rene B. Laursen

Dato : 23-03-06 21:31

On Tue, 21 Mar 2006 19:09:33 +0100, "Johnny Christensen"
<johnny_chri@hotmail.com> wrote:

> [...]
>det "the DIR way" når jeg luger ud i de som blivet dobbelt registreret.

HER

Men det kommer vel ikke rigtig bag på nogen

/Rene B. Laursen
---
Rene B. Laursen
www.divepoint.dk
DIR-diving in Denmark

Fra : Jan Birk

Dato : 21-03-06 19:36

> DIR vil jeg definere som ca. 95% DIR. dvs. at man tager hele pakken med
> udstyr, deko, teorimæssig baggrund og makkerdisciplin. Minus de ganske få
> procent der gør at man nogen gange dykker med nogle ikke-DIR dykkere.

Hvis du endvidere kan trække forbrug af alkohol og røg fra?, rækker jeg
da gerne hånden i vejret

/Jan

Fra : Johnny Christensen

Dato : 21-03-06 22:23

"Jan Birk" <jb@invalid.domain.null> skrev i en meddelelse
> Hvis du endvidere kan trække forbrug af alkohol og røg fra?, rækker jeg da
> gerne hånden i vejret

OK. Det samme tilhørsforhold gælder vel for Sune går jeg ud fra ?

Er I to også på dir-dk listen ?

mvh
Johnny

Fra : __vaDer

Dato : 22-03-06 00:54

Hej,

"Johnny Christensen" <johnny_chri@hotmail.com> wrote in message
> "Jan Birk" <jb@invalid.domain.null> skrev i en meddelelse
> OK. Det samme tilhørsforhold gælder vel for Sune går jeg ud fra ?
>
> Er I to også på dir-dk listen ?

Nej, de er ikke medlem af DIR-DK listen.

Best

Ilhan

Fra : Johnny Christensen

Dato : 22-03-06 07:12

"__vaDer" <vaderFJERNES@city.dk> skrev i en meddelelse
> Nej, de er ikke medlem af DIR-DK listen.
>
> Best
>
> Ilhan

Fint, så er antallet foreløbigt på 30 stk

Byd endlig ind med flere

mvh
Johnny

Fra : Allan Jensen

Dato : 22-03-06 09:58

Det er ikke så længe siden jeg læste, at man regnede med at der er 10.000
aktive dykkere i Danmark.

Det vækker jo lidt bekymring at kun 30 "doing it right", for det betyder jo
at 9.970 "doing it wrong"

Verden er fuld af ignoranter, som ikke vil vide hvad der er rigtigt, suk!

mvh. Allan Jensen

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 22-03-06 16:52

TROLL!

Fra : Allan Overgaard

Dato : 22-03-06 20:27

Hej peter.
Var du nogensinde i tvivl???

http://hometown.aol.com/intwg/trolls.htm#WIAT

Fra : JCN

Dato : 22-03-06 17:50

Ja, vi er det forfulgte mindretal

Fra : Jan Birk

Dato : 22-03-06 21:59

> Verden er fuld af ignoranter, som ikke vil vide hvad der er rigtigt, suk!

Som den gode Winston Churchill sagde, den eneste statisik man kan stole
på, er den man selv har forfalsket.

/Jan

Fra : Johnny Christensen

Dato : 22-03-06 15:52

">
> Fint, så er antallet foreløbigt på 30 stk
>
> Byd endlig ind med flere
>
> mvh
> Johnny

Jeg er lige blevet opmærksom på endnu en der dykker DIR når han laver
teknisk dykning.
Nu er antallet 31 stk.

Der må stadig være nogle tilbage. Lad os se hvor mange reelt bruger
teknikkerne.

mvh
Johnny

Fra : Allan Hansen

Dato : 22-03-06 17:09

> [...]
> teknisk dykning.
> Nu er antallet 31 stk.
> Der må stadig være nogle tilbage. Lad os se hvor mange reelt bruger

Bare for at være sikker på din optælning hvis mit navn skulle være med på
listen. Selvom jeg både har en sort maske, gummifinner, bagplade, dobbeltsæt
og vinge så er jeg nok ikke at finde i DIR kredsen. Til gengæld så kender
jeg 3 epileptikere, 1 med impulsive dødsønsker og 1 der aldrig har modtaget
nogen form for undervisning, der dykker

Allan Hansen " solodykning er vel egentligt yderst ansvarsfuldt"

Fra : f_chinmart@yahoo.dk

Dato : 23-03-06 00:07

jeg tilslutter mig på stort set samme præmisser som de to andre
naughty boys (Jan og Sune)
Dog tillader jeg mig selv den luksus at kaste mig i vandet med elever
hvilket jo nærmest kan betragtes som solo dyk...

Felix
1/3 of the naughty boys.

Fra : Jan Birk

Dato : 23-03-06 11:44

> jeg tilslutter mig på stort set samme præmisser som de to andre
> naughty boys (Jan og Sune)

Du kommer vel til at tilføje endnu en præmis, vi kalder det overvægt men
din egen beskrivelse om hyper-kraftige knogler er sikkert bedre )

/Jan

Fra : Johnny Christensen

Dato : 23-03-06 13:14

<f_chinmart@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Fino, 32 stk

mvh
Johnny

Fra : f_chinmart@yahoo.dk

Dato : 23-03-06 15:05

Tsk Tsk
Vi kan jo ikke allesammen gå rundt og være splejsede som dig...
bare fordi man går rundt og ser godt ud...

Felix

Fra : AK

Dato : 23-03-06 15:38

med hensyn til de 28 fra DIR-DK listen, ville jeg nok lige vente lidt,
Medlemstallet skulle blive reduceret inden for de næste par dage, da
de DIR dykkere der ikke længere dykker/ har mistet interessen i DIR
ville blive sorteret fra.
Eller bare dem der ikke længere her interesse i at deltage på DIR-DK.

På den anden side, er der sikkert mange som, jeg ville mene havde
meget med DIR at gøre, men som nægter at blive kaldt DIR, grundet det
fanatiske rygte som mange DIR dykkere har fået.

Fra : Allan Jensen

Dato : 23-03-06 16:03

fanatiske rygte som mange DIR dykkere har fået.<<

Ja det er mærkeligt ikke. Kun de som dykker "wrong" ville sætte sådanne
rygter igang

Allan Jensen

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 23-03-06 17:08

Sune Jorgensen skrev i Message-ID:
<4422ba28$0$15789$14726298@news.sunsite.dk>:

> Mon ikke jeg var den første som blev "smidt" ud fra DIR-DK af
> dykkerpolitiet

Dykkerpolitiet?

Det har vist ikke meget med politi at gøre. Hvis man ikke har lyst til
at følge "medlemsparagrafferne" af en forening er det måske bedre at
finde en anden forening. Jeg kan ikke se at det er urimeligt og jeg kan
heller ikke se hvorfor man skulle ville være medlem af en forening, man
ikke er enig med?

--
Peter Fjelsten (DIR-DK, EKPP) Om DIR <http://www.dir-dk.org/>
MSN "fjelsten@yahoo.com" Huledykning <http://www.ekpp.org/>

Fra : Sune Jorgensen

Dato : 23-03-06 17:25

Nu var det jo også skrevet lidt ironisk, og som du nok husker meldte jeg mig
selv ud af samme årsag
På den anden side som Anders skriver:
"med hensyn til de 28 fra DIR-DK listen, ville jeg nok lige vente lidt,
Medlemstallet skulle blive reduceret inden for de næste par dage,"
så bliver det jo en meget lille forening for en meget lille sluttet kreds,
som derfor vil få det svært at bringe deres budskab ud til det danske
dykkerfolk, men det er jo som man ser på det.

/Sune

Fra : KC

Dato : 23-03-06 17:36

"Sune Jorgensen" <sune.jorgensen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som derfor vil få det svært at bringe deres budskab ud til det danske
> dykkerfolk, men det er jo som man ser på det.

Hej Sune!

DIR-DK listen er ikke en forening og har ikke til formål at "bringe deres
budskab til det danske dykkerfolk".....

KC

Fra : Sune Jorgensen

Dato : 23-03-06 17:58

Hej KC med udråbstegn

Det var nu Peter der kaldte det en forening, "I don't care".
Jeg synes bare det er ærgeligt at der er så få, der skal vide hvad I render
rundt og laver af spændende ting

/Sune

Fra : KC

Dato : 23-03-06 18:14

> [...]
>
> Det var nu Peter der kaldte det en forening, "I don't care".
> Jeg synes bare det er ærgeligt at der er så få, der skal vide hvad I

Hej Sune med skråstreg foran

Alle ved jo at DIR-DK er en loge med rituelle afbrændinger af OMS-udstyr,
uendelige remser af deco-teorier, hårde intervalløb med 2x18 og v-vægte,
dartpilekast efter et billede af Arnvig så hvad mere skal folk vide?

KC

Fra : Søren Arnvig

Dato : 23-03-06 18:53

> [...]
> OMS-udstyr, uendelige remser af deco-teorier, hårde intervalløb med
> 2x18 og v-vægte, dartpilekast efter et billede af Arnvig så hvad

Og det skal man høre efter at man har skrevet et forsvar for DIR.
Iøvrigt troede jeg at det var harpunskydning.

Hvad skal man iøvrigt kigge efter, hvis man skal have en DIR-harpun ?

Søren Arnvig

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 23-03-06 21:01

"Søren Arnvig" <sarnvig@FJERNget2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad skal man iøvrigt kigge efter, hvis man skal have en DIR-harpun ?

Du skal i hvert fald mindst have 2 :)

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 23-03-06 21:00

> [...]
> Medlemstallet skulle blive reduceret inden for de næste par dage,"
> så bliver det jo en meget lille forening for en meget lille sluttet kreds,

Hvis Johnnys tal holder stik så er det vel rettere en stor forening for en
meget lille kreds.

Fra : Johnny Christensen

Dato : 23-03-06 21:28

> Hvis Johnnys tal holder stik så er det vel rettere en stor forening for en
> meget lille kreds.

Vil det være helt forkert at gætte på ca 30 stk der vil kalde sig dir, helt
officielt?
Og så yderligere 10-15 stk der ikke kan lide prædikatet, men reelt gør det
samme som de officielle?

mvh
Johnny

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 23-03-06 21:42

> Vil det være helt forkert at gætte på ca 30 stk der vil kalde sig dir,
> helt officielt?

Jeg vil tro det passser meget godt, der er sikkert også nogle der er
forsamlet lokalt eller som ikke gider at dykke på nettet.

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 23-03-06 22:59

Johnny Christensen skrev i Message-ID:
<442304e8$0$15781$14726298@news.sunsite.dk>:

> Vil det være helt forkert at gætte på ca 30 stk der vil kalde sig dir, helt
> officielt?

Sikkert ikke.

> Og så yderligere 10-15 stk der ikke kan lide prædikatet, men reelt gør
> det samme som de officielle?

Så mange tror jeg ikke der er.

Fra : Claus Grell Hansen

Dato : 24-03-06 09:33

Jeg tror at de fleste som dykker DIR gerne vil vedkende sig det. Jeg tror de
fleste er stolte af det (det er IKKE nedsættende ment), og som følge deraf
er de heller ikke "bange" for at frem.

Tværtimod tror jeg der er nogle som gerne VIL være DIR uden helt at være det
(i folkemunde kaldet wannabies). Så måske er tallet 30 endda lidt for højt.

Fra : Johnny Christensen

Dato : 25-03-06 15:05

"Peter Fjelsten" <fjelsten@despammed.com> skrev i en meddelelse

> Sikkert ikke.

> Så mange tror jeg ikke der er.

OK, med reduktioner af medlems tal fra DIR-DK listen fra de der ikke længere
dykker osv osv. Lad os sige 30 - 35 personer der har valgt at gøre det
anderledes end den normalt accepterede norm, ved at følge DIR konceptet så
langt som det nu er praktisk muligt.

Tror ikke at der kommer en helt flok DIR'iske dykkere springene her i
slutningen af tråden.

Så vil jeg gå videre med næste undersøgelse, med fare for at irritere folk
der føler sig forpligtet til at læse en tråd der ikke interesserer dem.

mvh
Johnny

Fra : f_chinmart@yahoo.dk

Dato : 24-03-06 10:34

Claus Grell Hansen skrev:

> Tværtimod tror jeg der er nogle som gerne VIL være DIR uden helt at være det
> (i folkemunde kaldet wannabies). Så måske er tallet 30 endda lidt for højt.

Det tor jeg du har fået galt i halsen ...
Hvorfor skulle man kalde sig DIR dykker og egentlig bare ønske síg at
være det,
så svært er det altså heller ikke at lure af...
Det sværeste er at svømme baglæns, men det kan der rådes bod på
med et par timer i svømmehal

Felix

Fra : Claus Grell Hansen

Dato : 24-03-06 10:56

Jeg tror du misforstod mig.. Jeg tror ikke at nogle (få måske) kalder sig
DIR, og kun ønsker sig at være det.
Jeg tror bare det er de færeste (det har Johnny vel også bevist), der at
disciplin til at gå linen helt ud, men alligevel lysten og ønsket om at
"blive" DIR. DIR er ikke noget man bliver på en uge, så meget ved jeg. Og
jeg har mødt folk som på vejen til at blive DIR (en vej som de måske aldrig
fuldfører), kalder sig DIR. Fair nok. Folk må for min skyld kalde sig hvad
de vil. Men jeg har, med min ringe kendskab til DIR, kunne se at nogle af de
dykkere som jeg mødt som kaldte sig DIR, egentlig ikke var det.

Jeg er rimelig sikker på at mange ser op til DIR-folket, og det kan jeg godt
sætte mig ind i (uden helt at forstå det), men en del af disse bliver aldrig
DIR.

Claus
kan du se det, eller skal jeg stave det for dig?

Fra : Sune Jorgensen

Dato : 24-03-06 11:30

"Claus Grell Hansen" <nospam@divein.dk> wrote in message
> [...]
> godt sætte mig ind i (uden helt at forstå det), men en del af disse bliver

Min opfattelse er at der nok er flere som ser ned på dem der siger DIR. Der
er stadig mange fordomme og mange som hurtigt fordømme. Personligt nævner
jeg aldrig ordet DIR når jeg kontakter et udenlandsk dykkercenter for at
høre hvad de kan tilbyde mig, for min opfattelse er at de så straks tænker
"besvææærligt"...

Men mon ikke det ender lykkeligt ligesom "kampen" mellem padi og cmas, når
alle indser at det bare er en lidt forskellig måde at gøre den sammen ting
på, og vi kun gør det for sjovt

/Sune

Fra : Claus Grell Hansen

Dato : 24-03-06 12:03

Sune..

Jeg tillader mig lige at gen-poste et tidliger sendt indlæg, som fortæller
hvordan jeg tror folk ser på "Jer".
Jeg tror nemlig ikke der bliver set ned på DIR.. nok mere hen på DIR (og
nogen gange med undren).

-->
"Jeres" opsætning kan der nok ikke siges så meget til. Det spiller jo.
"Jeres" holdninger kan diskuteres, på samme måde som alle andres
holdninger. Der hvor (tror jeg) bekymringerne (og antipati'en) kommer
ind i billedet er den, _nogen_gange_, fanatiske holdning der bliver lagt for
dagen. Det er jo altid bekymrende når man 100% er enig i et system.
Jeg tror (håber) det er de færeste socialdemokrater som er 100% enige
i den sicialdemokratiske politik, og det samme om venstres politik.
Er man det, kan det lede nogle til at tro, at man ikke selv stiller
spørgsmåltegn ved holdningerne. Og så er det at det hele kommer til at
_ligne_ en religion.
Jeg tror egentlig ikke der er ret mange, som inderst inde,
ikke kan se noget som helst fornuft i DIR. På samme måde tror jeg
heller ikke der er nogle DIR-dudes (kærligt ment), som ikke ind imellem
springer over hvor rælingen er lavest. Det er måske ikke hver gang man
laver drills, og der er sikkert også andre ting man ser igennem fingrene
med en gang imellem. Men derfra og så til at få dem til at indrømme det
er der sikkert langt. Og det er ærgerligt. Jeg (og andre) ved godt at det
ikke er udstyret, men holdninger (og kundskaber) som gør en dykker til
en god dykker, men super meget holdning gør ikke nødvendigvis en dykker
til en super god dykker.

Kan du se det? (eller skal jeg stave det for dig )

Claus Grell Hansen

<--

Claus
Lad mig sige det igen: Jeg hader at gentage mig selv.

Fra : Sune Jorgensen

Dato : 24-03-06 12:34

Claus vi er helt enige, jeg er imod alt fanatisme, diktat og single
mindeness, dykning eller ej.
Desværre var der i DIR's barndom (som der nok også var i padi og cmas
barndom) nogle som havde meget firkantede og skarpe holdninger, som nemt
kunne fjerne fokus fra konceptet til personen. Nu er dem som var med i DK
DIR's begyndelse også komme op i trediverne og tager det hele lidt mere
afslappet
Jeg synes allerede at de to seneste tråde har løsnet lidt op for og imod, og
tegnet et mere nuanceret billede af virkeligheden
/Sune

Fra : f_chinmart@yahoo.dk

Dato : 24-03-06 11:24

Godt indlæg claus...

Trist at du så slutter af med et i mine øjne arrogant side
bemærkning som

"kan du se det, eller skal jeg stave det for dig?"

Det støder folk (mig) og virker nedsættende

Det er et af de prædikater DIR dykker har fået på sig .....
(arrogante og bedre videne)
uvist af hvilken årsag så fremmer den slags ikke folks lyst til at
træde frem og kommentere noget i gruppen

ps
jeg dykker ikke DIR for at folk skal se op til mig (jeg er kun170 høj)

men fordi jeg kan se fordele ved at dykke DIR-style

/Felix
SEMI-DIR dykker

Fra : Sune Jorgensen

Dato : 24-03-06 11:33

Så så min lille ven jeg giver en trøste-bamse senere idag
Claus plejer at slutte af med et "mærkeligt" citat.
/Sune

Fra : Claus Grell Hansen

Dato : 24-03-06 11:53

Jeg takker for backup'en Sune.
Og jeg skal selvfølgelig også beklage til Felix.
Det var på ingen måde ment arrogant!

Claus
Vi undskylder ikke, vi beklager kun.