Indbygningstoilet, højde på indbygningsdel~
Fra : jones_net

Dato : 21-03-06 15:08

Hejsa

Jeg vil gerne have et indbygningstoilet foran et vindue, hvor karmen starter
allerede 74 cm over gulvet.
Desværre er den laveste indbygningsdel jeg kan finde på 82 cm, så det kan
ikke være dér.

Kender I nogle fabrikater, som laver nogle specielt lave modeller, som måske
er bredere eller dybere i stedet for? Eller går det for meget ud over det
tryk, som vandet skyller med, når det "falder" ned i kummen?

/J

Fra : Anders Majland

Dato : 21-03-06 18:14

> [...]
> måske er bredere eller dybere i stedet for? Eller går det for meget ud
> over det tryk, som vandet skyller med, når det "falder" ned i kummen?

Kan du kommer til at placere cisternen et andet sted. F.eks på en vej ved
siden af eller over vinduet ?

I gammel byggeri er det ikke ualmindeligt at støde på toiletter med en
høj/væghængt cisterne og så et toilet på gulvet. Med lidt kreativitet skulle
det nok kunne lade sig gøre hvis du ellers kan få en vvs'er med på ideen.

Fra cisterne til kummen kommer vandet jo bare i et rør og cisterne kan jo
bare pilles ud af rammen og så kan den lige kortes ned med en vinkelsliber
og svejses op igen .....

Fra : jones_net

Dato : 22-03-06 08:22

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:4420607e$0$150$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
> bare pilles ud af rammen og så kan den lige kortes ned med en vinkelsliber

Jeg har tænkt over det, men der er jo så lidt problemer med skylleknapperne,
og den helt gamle træk og slip kæde er jeg ikke helt tilfreds med, selvom
det helt sikkert ville være moderne og retro...

/J

Fra : Anders Majland

Dato : 22-03-06 08:54

> Jeg har tænkt over det, men der er jo så lidt problemer med
> skylleknapperne,

F.eks shar gerberit en cisterne med vaumstyring. Der kan knapperne placeres
~1,5 meter fra cisternen

Den har vi valgt med et rundt dobbeltryk (Forestil dig en cirkel Ø80 der
lodret er delt lidt skævt i forhold til centrum så der bliver en stor og en
lille knap)

Fra : jones_net

Dato : 22-03-06 10:56

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:442105b2$0$934$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> F.eks shar gerberit en cisterne med vaumstyring. Der kan knapperne
> placeres ~1,5 meter fra cisternen

Hmmm, det lyder jo som er rigtig god løsning!

Er det en standard cisterne, med det ombygningssæt, som hedder
"Ombygningssæt til pneumatisk tryk"?

/J

Fra : Anders Majland

Dato : 22-03-06 11:31

> Er det en standard cisterne, med det ombygningssæt, som hedder
> "Ombygningssæt til pneumatisk tryk"?

Har ingen ide - det er købt hos VVS'eren ...
Men det en almindeliget lav cisterne så det skal såmend nok passe