Kvalitet på værktøj
Fra : Henning

Dato : 21-03-06 12:46

Der reklameres kraftigt for et (for mig) nyt mærke, DeWalt.
Deres priser er ikke helt i bund, men det er ikke nødvendigvis det
samme som kvalitet.
Hvor ligger DeWalt sammenlignet med Bosch, Black&Decker og flere af de
andre kendte?

Fra : Carsten Keller

Dato : 21-03-06 12:56

"Henning" <nomail@all.invalid> wrote in message
> [...]
> samme som kvalitet.
> Hvor ligger DeWalt sammenlignet med Bosch, Black&Decker og flere af de

Det er et prof mærke, men har også billige modeller der er på højde med de
ovennævnte. De skal altså sammenlignes med blå Bosch, Makita etc.

Keller

Fra : bem

Dato : 21-03-06 14:00

"Carsten Keller" <ck@no-more-swen.iha.dk> skrev i en meddelelse
> "Henning" <nomail@all.invalid> wrote in message
>

> Det er et prof mærke, men har også billige modeller der er på højde med de
> ovennævnte. De skal altså sammenlignes med blå Bosch, Makita etc.

Men vær opmærksom på, at også DeWalt sælger skodmaskiner - til høje priser.
Se evt. her:
http://www.atest.no/soeker.asp?kategori=984&fane=1 hvor de både er rangeret
som nummer 3 og som nummer 12 med forskellige maskiner.

Endvidere har Tænk lavet en test af akku-boremaskiner:
http://www.forbrugerport.dk/forbrugerenpaanettet/artikel.asp?ArtikelID=23 ,
hvor DeWalt maskinen betegnes som "dårlig".

"Akku-Boremaskiner (batteri-drevne)

AEG BDSE 18 STX (pris: 1900-2750 kr.) kåres som den bedste, mens Skil 2702
(1.150 kr) og Bosch PSR 18 VE-2 (900-1200) kåres til bedste køb.

5 boremaskiner får en samlet bedømmelse som "dårlige": Metabo BSP 12 Plus,
*DeWalt DW926K2*, Skil 2201, Best Price JOC 06-180, samt Toolmate Extra
JOC25S-2-180."

/Bo

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-06 12:57

Henning wrote:
> [...]
> samme som kvalitet.
> Hvor ligger DeWalt sammenlignet med Bosch, Black&Decker og flere af de

Det er et OK mærke. Det har været til salg i Tyskland i årevis. Det er ikke
kendt for at være billigt.

Stig Bang-Mortensen

Fra : Martin Bak

Dato : 21-03-06 13:24

"Stig Bang-Mortensen" <sbmatmortensen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det er et OK mærke. Det har været til salg i Tyskland i årevis. Det er
> ikke
> kendt for at være billigt.
> --

Det er kanongodt værktøj. De er forlovede med B&D i et eller andet onfang,
ihvertfald er importøren i dk, såvidt jeg ved den samme. Det har altid
undret mig lidt, idet jeg aldrig har anset B&D som værende kvalitet.
Jeg har selv 8-10 forskellige DeWalt maskiner. Ingen af dem er produveret
samme sted, så de får tilsyneladende ders værktøj lavet hos forskellige
underleverandører.

Martin

Fra : none

Dato : 21-03-06 13:14

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> samme som kvalitet.
> Hvor ligger DeWalt sammenlignet med Bosch, Black&Decker og flere af de

Jeg har selv brug deres borehammer i mange år, det er kvalitet.
Det er den første boremaskine/hammer som har kunnet holde mere en 3 måneder
med mit brug.

Fra : Karsten Andersen

Dato : 21-03-06 15:56

Tue, 21 Mar 2006 13:14:28 +0100, skrev none, på 15 linier, i
<441fee24$0$150$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, :

> [...]
>>
>Jeg har selv brug deres borehammer i mange år, det er kvalitet.
>Det er den første boremaskine/hammer som har kunnet holde mere en 3 måneder

Prøv Hilti

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Aksel

Dato : 21-03-06 21:50

> Prøv Hilti
>

> --
> MVH Karsten
> Horsens

Hilti, det er jo ikke os alle der er milionærer, men det er da absolut
toppen.

Hilsen Aksel

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 26-03-06 11:13

"Karsten Andersen" <karsten@jyde.dk> wrote in message
> Tue, 21 Mar 2006 13:14:28 +0100, skrev none, på 15 linier, i
> <441fee24$0$150$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, :

> Prøv Hilti

.....Men bed til guderne om det aldrig går i stykker.
Jeg har lige skiftet kul på en Hilti ophugger (TE.804) - de kostede 335klask
(!!!). Den lokale elektromand var så chokeret han ikke nænnede at tage nogle
procenter for at skaffe det hjem - han tilbød enda atjeg kunne se hans
faktura fra hilti.

Så nuvel er det kram , men huha jeg gruer for hvis andet går i stykker på
den - så er det noget der ligner pantsætning af bilen :)

--

/Dennis
Der kun repræsenterer sig selv.

Fra : Peter T.

Dato : 21-03-06 14:14

Henning udviste en rettidig omhu og skrev:

> Hvor ligger DeWalt sammenlignet med Bosch, Black&Decker og flere af de
> andre kendte?

Hvis du tænker på Bosch' grønne serie, så ligger DeWalt generelt et stykke
over de silvan-mærker, du muligvis tænker på. Men Makita, som også
betegnes som prof, er kommet efter det på det seneste. Så kig også efter
dette mærke, da der er ganske gode tilbud på Makita-maskiner rundt omkring.
Du kan forresten ikke bruge listepriserne på Makitas hjemmeside til en dyt,
da de er alt for høje i forhold til priserne i butikkerne.

--
Mvh. Peter T.

Fra : bem

Dato : 21-03-06 14:16

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse

> Hvis du tænker på Bosch' grønne serie, så ligger DeWalt generelt et stykke
> over de silvan-mærker, du muligvis tænker på.

Hvad bygger du det på? Jeg mener ikke der er belæg for at påstå, at DeWalt
skulle være generelt bedre end f.eks. Bosch - hverken blå eler grøn. Se evt.
mit tidligere indlæg med henvisning til Tænk.

/Bo

Fra : Peter T.

Dato : 21-03-06 14:31

bem udviste en rettidig omhu og skrev:

> Hvad bygger du det på? Jeg mener ikke der er belæg for at påstå, at
> DeWalt skulle være generelt bedre end f.eks. Bosch - hverken blå eler
> grøn. Se evt. mit tidligere indlæg med henvisning til Tænk.

Jeg har haft rigtig mange mærker imellem hænderne i mit arbejde.

At Tænk har testet nogle modeller, kan man allerhøjst bruges som en mulig
pegepind ved indkøb og ikke som en ultimativ købeguide. Desuden har jeg
heller ikke adgang til hele testen.

--
Mvh. Peter T.

Fra : Martin Bak

Dato : 21-03-06 15:54

"bem" <nospambemb@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> evt.
> mit tidligere indlæg med henvisning til Tænk.

Jeg har aldrig haft noget grønt BOSCH der kunne klare mit daglige arbejde.
DeWalt kan. Den grønne BOSCH serie må betegnes som hobbymaskiner.

Martin

Fra : tb

Dato : 21-03-06 17:36

> Jeg har aldrig haft noget grønt BOSCH der kunne klare mit daglige arbejde.
> DeWalt kan. Den grønne BOSCH serie må betegnes som hobbymaskiner.

Enig, og så alligevel. Jeg synes faktisk at grøn bosch er rigtigt godt til
prisen, og klart bedre end B&D. Dewalt er over i klasse, men også en del
dyere. Hvis en dewalt er dobbelt så dyr er den måske 50% bedre.

Blå bosch er i mine øjne rigtigt godt, og måske endda bedre end dewalt, men
uden at man behøver at betale for prestigen i navnet, så blå bosch når
engang mine dewalter er slidt op...

Husk med dewalt, at der oftest er RET store rabatter rundt omkring = de
tjener godt på dem = du skal handle prisen ned

Fra : Martin Bak

Dato : 21-03-06 18:46

"tb" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Enig, og så alligevel. Jeg synes faktisk at grøn bosch er rigtigt godt
> til prisen, og klart bedre end B&D.

Det giver jeg dig ret i, men begge dele er stadig kun til hobbybrug.

> Blå bosch er i mine øjne rigtigt godt, og måske endda bedre end dewalt,
> men uden at man behøver at betale for prestigen i navnet, så blå bosch når
> engang mine dewalter er slidt op...

Ja, og det sker jo også desværre.. Jeg har måtte skifte lejer og motorhus i
min kapsav og min elskede DW 505 har jeg måtte kassere..

Martin

Fra : CopyCat

Dato : 21-03-06 17:03

> Hvor ligger DeWalt sammenlignet med Bosch, Black&Decker og flere af de
> andre kendte?

Vi bruger ., og har brugt DeWalt i flere år på min arbejdsplads ., og taget
i betragtning af at vi har over 100 maskiner 'ude at køre' så er der
forbavsene få defekte .. faktisk så er det oftest laderen der går istykker.

Maskinen der er testet i tænk. er tilsyneladene en 9,6 volt maskine som
sikkert ikke yder det samme som de 18 volt maskiner som er testvindere ..

Bemærk at maskinerne som sælges i bilka og andre steder tit er med 1 styk
12V - 1,3Ah batteri + i nogen tilfælde en dårligere lader, hvor imod dem vi
køber (til en højere pris) er med 2 styk 12 V - 2,0 Ah batterier + en
hurtiglader som lader batterierne på omkring 30 min.

Personligt ville jeg nok vælge en anden maskine, evt en prof. makita, mest
fordi jeg synes at de virker lidt mere solide og en anelse mere kompakte.
prisen er dog også derefter ..

~~Frank .,

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 21-03-06 17:38

Henning wrote:
> Hvor ligger DeWalt sammenlignet med Bosch, Black&Decker og flere af de
> andre kendte?

Som nævnt på linie med Blå Bosh eller Metabo.

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed... www.st-roerbaek.dk www.kokkeriet.info

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 21-03-06 18:28

Hej!

Henning wrote:

> Der reklameres kraftigt for et (for mig) nyt mærke, DeWalt.
> Deres priser er ikke helt i bund, men det er ikke nødvendigvis det

Vil bare lige tilføje, at du kan finde gode priser på DeWalt hos
http://www.24tools.de hvis det har interesse. Har netop købt en DW849
poleremaskine til 2038,- incl. porto hvilket er en del under hvad den kan
skaffes til herhjemme. Det tog en lille uge inden den dukkede op og portoen
udgjorde kun 7 Euro(!). Samtidigt tager de Visa, så ingen problemer dér.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 21-03-06 19:00

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse news:7ipv12hgr2efcton51608rli1qjorc5sap@4ax.com...
> [...]
> samme som kvalitet.
> Hvor ligger DeWalt sammenlignet med Bosch, Black&Decker og flere af de

DeWalt er ejet af Black&Decker så ..... de købte det godt nok for nogle år
siden og DeWalt har været på markedet en del år.
Bliver primært markedsført til professionelle og kvalitetet er vel nogenlunde.