tilføje et semikolon til alle celler i Exc~
Fra : rasmus carlsen

Dato : 21-03-06 11:59

Hejsa,

Har et regneark med 1500 mailadresser. Dem skal jeg have kopieret ind i
Outlook (99 adgangen), men så vidt jeg kan forstå skidtet skal de adskilles
af st semikolon.

Findes der en smart måde at tilføje et semikolon efter hver adresse? Altså
tilføje et semikolon i hver celle?

ras

Fra : Joergen Bondesen

Dato : 21-03-06 17:45

Hej Rasmus

Her er det ønskede. Om det er smart, vides ikke.

'MODULE ***
Option Explicit

Sub AddSemicolon()
'Joergen Bondesen, 20060321
'// Marker dit område og kør denne makro og du får
'// tilføjet semikolon
Dim cell As Range
Dim rrange As Range

Set rrange = Selection

For Each cell In rrange
cell.Value = cell.Value & ";"
Next cell

Set rrange = Nothing
End Sub

Hvis personerne der skal ind i en mail i Outlook, kommer efter hinanden i
Excel, kan vi da også klarer dette.

Jørgen Bondesen

Fra : Jan Kronsell

Dato : 21-03-06 20:32

"rasmus carlsen" <rasmus(PUNKTUM)carlsen@tdcadsl_dot_dk> skrev i en
meddelelse news:441fdcaf$0$15794$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> af st semikolon.
>
> Findes der en smart måde at tilføje et semikolon efter hver adresse? Altså

Du behøver ikke semikolon. Kopier hele dynen i et hug, sæt ind i Outlook, så
skal den nok selv sætte semikolonerne. Hvis altså mailadresserne strår i
hver sin celle.

Jan

Fra : rasmus carlsen

Dato : 22-03-06 10:24

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Du behøver ikke semikolon. Kopier hele dynen i et hug, sæt ind i Outlook,

> skal den nok selv sætte semikolonerne. Hvis altså mailadresserne strår i
> hver sin celle.

- det forsøgte jeg også, men den var vist ikke helt glad for det. Nuvel -
jeg fandt en nem løsning; I kolonnen til højre for kolonnen med
mailadresser satte jeg et semikolon og trak det til bunds. Dernæste
kopierede jeg begge kolonner og satte dem i Outlook

ras

Fra : Jan Kronsell

Dato : 22-03-06 23:07

"rasmus carlsen" <rasmus(PUNKTUM)carlsen@tdcadsl_dot_dk> skrev i en
meddelelse news:442117df$0$15786$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> mailadresser satte jeg et semikolon og trak det til bunds. Dernæste
> kopierede jeg begge kolonner og satte dem i Outlook

Det virker fint hos mig - det er den måde jeg altiod sender mails til mage
på - men det vigtigste er jo at du fandt en løsning .-)

Jan

Fra : Lars Klintholm

Dato : 22-03-06 23:26

Den 22 mar 2006 skrev rasmus carlsen i
dk.edb.programpakker.ms-office:

> - det forsøgte jeg også, men den var vist ikke helt glad for det.

Prøv at trykke Ctrl+K (Kontroller navne), så kommer semikolonnerne

Lars Klintholm