Hypotetisk fradrag
Fra : Basil Fawlty

Dato : 20-03-06 22:28

Hej.
Dette er bare et tankespil.
Hvis jeg kunne låne 50 mill. i banken, så ville jeg sikkert få et
fradrag der klart overstiger min indkomst, så det ville blive et
uudnyttet fradrag.
Ville jeg så få penge udbetalt af skat for denne difference, og evt.
hvorfor ikke ?
Kai

Fra : Geert Lund

Dato : 20-03-06 22:42

Basil Fawlty wrote:

> Ville jeg så få penge udbetalt af skat for denne difference, og evt.
> hvorfor ikke ?

Man kan selvfølgelig ikke få penge retur man ikke har betalt - så hvis
du ikke har tjent penge nok og betalt nok i skat til at dække et fradrag
kan du selvfølgelig kun få det tilbage du rent faktisk har indbetalt i skat.

Geert Lund

Fra : Poul Christensen

Dato : 20-03-06 22:44

Basil Fawlty <KuntaNO@SPAMstarmail.co.za> wrote in

> [...]
> uudnyttet fradrag.
> Ville jeg så få penge udbetalt af skat for denne difference, og evt.

Nej. Det er ikke hjemmel til I stedet er der i personskatteloven regler om
fremførsel af underskud til efterfølgende år, hvor du så kan modregne
underskuddet i din indkomst.

mvh
poul christensen

Fra : Jesper Lund

Dato : 20-03-06 23:01

> [...]

> uudnyttet fradrag.
> Ville jeg så få penge udbetalt af skat for denne difference, og

En lille detalje: du skal *betale* renterne af de 50m for at du kan
trække dem fra i skat....

--
Jesper Lund

Fra : Basil Fawlty

Dato : 21-03-06 16:14

Basil Fawlty skrev d. 20-03-2006 i meddelelse
> [...]
> Ville jeg så få penge udbetalt af skat for denne difference, og evt. hvorfor

Tak for jeres svar, det løste et hovedbrud jeg havde.
Kai