Hvilke billeder må jeg lægge på nettet?
Fra : Ulla Degn Jensen

Dato : 20-03-06 21:29

I forbindelse med opbygningen af en hjemmeside for en daginstitution
for børn i alderen 0-6 år, er jeg kommet lidt i tvivl.
Jeg vil gerne lægge nogle billeder af børnene på siden - men har nu
fået at vide at dette kræver forældrenes skriftlige samtykke.

Gælder dette også hvis:
1. Der er et billede taget af mig til en social begivneheden - og der
er mange børn på billedet?
2. Det er et opstillet billede af ALLE børn og voksne i institutionen
(men ikke nævnt med navn eller lignende)?
3. Hvis forældrene ikke klager - og jeg derfor kan regne med det er
okay?

Skulle nogle ligge inde med links til sider med relevant indhold i
forbindelse med disse spørgsmål, må I gerne maile mig på udn@c.dk

På forhånd tak for hjælpen!

Fra : Anders Christensen

Dato : 20-03-06 21:57

Ulla Degn Jensen wrote:
> [...]
> okay?
>
> Skulle nogle ligge inde med links til sider med relevant indhold i

Jeg har lige et par links du sikkert vil finde relevante:

http://datatilsynet.dk/include/show.article.asp?art_id=584&sub_url=/Vaerd_at_vide/indhold.asp
samt
http://datatilsynet.dk/include/show.article.asp?art_id=515&sub_url=/Vaerd_at_vide/indhold.asp

Det er nok mest det første der er relevant for dig, men det andet er
sikkert også ganske godt.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Ulla Degn Jensen

Dato : 22-03-06 11:43

Anders Christensen <vladimirr@vladimirr.dk> skrev:

> [...]
>http://datatilsynet.dk/include/show.article.as
>p?art_id=515&sub_url=/Vaerd_at_vide/indhold.as p
>
>Det er nok mest det første der er relevant for

Mange tak for hjælpen - det ser ud som om, jeg
hellere må gå i gang med at indhente tilladelser...

Venlig hilsen
Ulla