told på film
Fra : dan

Dato : 20-03-06 21:29

fik forleden en indkøbt fra usa. måtte dog hoste op med en toldafgift
så prisen på filmen blev fordoblet!!
gælder dette kun film indkøbt fra lande udenfor usa?
bliver alt taget i tolden?

dan

Fra : Jesper

Dato : 20-03-06 22:25

dan <kaffebord@hotmail.com> wrote:

> [...]
> så prisen på filmen blev fordoblet!!
> gælder dette kun film indkøbt fra lande udenfor usa?

Toldreglerne er således, at alle forsendelser til en værdi incl.
forsendelse på over 80 kr som kommer fra lande udenfor EU skal
fortoldes. Fortoldningen sker efter flg. takster:

Værdi med forsendelse 80-120 kr

25% moms af værdi
70 kr i fortoldningsgebyr til PostDanmark.

Værdi med forsendelse over 120 kr

25% mons af værdi
3,5% told af værdi med moms, afrundet til hele kroner
70 kr i fortoldningsgebyr.

Det er ikke altid at PostDanmark følger de officielle toldregler mht
afrundinger og fortoldning af værdi med moms, det fandt jeg ud af da jeg
selvfortoldede en pakke der kom med FedEx på Kystvejens Toldstation,
Københavns Lufthavn.

Som selvfortolder slipper man for fortoldningsgebyr. FedEx tager 156 kr
+ moms for det.

Ikke alt bliver taget i tolden, da det kun er en stikprøvekontrol.
Tolderne (eller PostDanmarks Toldservice) går naturligvis efter
forsendelser som de mener har en vis værdi, så her skal tænke som en
tolder, de går naturligvis efter:

• Grønne toldmærkater
• Stempler og mærkater der indikerer indhold af værdi, f.eks. Amazon.com
• R - Rekommanderet forsendelsesmærker
• Luftpostforsendelser
• Tunge forsendelser
• Forsendelser med meget porto på
• Pakker og breve over en vis størrelse.
--
Jesper
The saw is family!