Azumi og Pterodaltyl
Fra : Mr. D

Dato : 20-03-06 19:12

Så lige de to film hos udlejer idag. Den sidste af Mark L. Lester som for
mange år siden gav os Firestarter.

Kan nogen give anbefalinger eller advarsler om de to film?

simon

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 20-03-06 19:56

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Så lige de to film hos udlejer idag. Den sidste af Mark L. Lester som for
> mange år siden gav os Firestarter.
>
> Kan nogen give anbefalinger eller advarsler om de to film?

Ja om Azumi. Den skuffede mig fælt, var ret godt underholdt af Versus af
samme instruktør, men synes ikke særlig godt om Azumi, så skulle du hellere
se Princess Blade, som dog ikke er fantastisk, men bedre end Azumi.

Mvh. Brian

Fra : Optimus Prime

Dato : 21-03-06 10:04

Brian, Rikke og Kristian skrev:
> Ja om Azumi. Den skuffede mig fælt, var ret godt underholdt af Versus af
> samme instruktør, men synes ikke særlig godt om Azumi, så skulle du hellere
> se Princess Blade, som dog ikke er fantastisk, men bedre end Azumi.

Hmm måske skulle jeg give Princess Blade en chance til - jeg syntes ikke
om den første gang jeg så den

Fra : Jesper

Dato : 20-03-06 22:25

Mr. D <s-griis@post5DELETE.tele.dk> wrote:

> Så lige de to film hos udlejer idag. Den sidste af Mark L. Lester som for
> mange år siden gav os Firestarter.
>
> Kan nogen give anbefalinger eller advarsler om de to film?
>
> simon

Azumi er et mesterværk, intet mindre. Den handler om en gruppe af unge
der i det gamle Japan bliver trænet til at være snigmordere af en gammel
mester. Som afgangseksamen sættes de til at kæmpe til døden med deres
bedste ven, så kun den bedste halvdel overlever. Gruppen sendes på
mission mod en krigherre og dennes mange livvagter og stilles overfor
svære moralske valg. Er det f.eks. rigtigt at lade en flok banditter
slagte indbyggerne i en landsby fordi det ikke er deres mission at redde
dem? Og er det rigtigt at efterlade en hårdt såret kammerat, fordi
missionen kommer først?
Titelpersonen Azumi er en spinkel pige med fantastisk beherskelse af
sværdet. Der gives ingen præmier for at gætte at hun er med til
slutopgøret. Slutopgøret får House of Leaves scenen i Kill Bill Vol1 til
at ligne det rene vand. Dødstallet i denne film er trecifret. Meget,
meget flot film. Se den. Køb den. Ej den!
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 20-03-06 22:32

Hej!

Jesper wrote:
> Slutopgøret får House of Leaves scenen i Kill Bill Vol1 til
> at ligne det rene vand. Dødstallet i denne film er trecifret. Meget,
> meget flot film. Se den. Køb den. Ej den!

Helt enig med dig! Men man skal holde sig væk fra 2'eren - den indeholder
væsenligt mindre af alt det der gjorde 1'eren fed, og så er den ret kedelig :(

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Jesper

Dato : 21-03-06 00:00

Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote:

> Hej!

> Helt enig med dig! Men man skal holde sig væk fra 2'eren - den indeholder
> væsenligt mindre af alt det der gjorde 1'eren fed, og så er den ret kedelig :(

2'eren er ej heller instrueret af Ryuhei Kitamura.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 21-03-06 18:19

Hej!

Jesper wrote:

> 2'eren er ej heller instrueret af Ryuhei Kitamura.

Ok, det kunne jo være forklaringen. Blev ihvertfald fælt skuffet :(

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Optimus Prime

Dato : 21-03-06 10:05

Mr. D skrev:
> Så lige de to film hos udlejer idag. Den sidste af Mark L. Lester som for
> mange år siden gav os Firestarter.
>
> Kan nogen give anbefalinger eller advarsler om de to film?

Jeg fangede også at vores allesammens Mark (Class of 1984, Commando) L.
Lester stod for denne - jeg har ladet mig fortælle den er frygtelig og
CGI'en er rystende ringe... men som Commando-fan skal den ses på et
tidspunkt jo

Fra : Tue Sørensen

Dato : 21-03-06 19:43

Optimus Prime skrev:

> Hmm måske skulle jeg give Princess Blade en chance til - jeg syntes ikke
> om den første gang jeg så den

Mens jeg synes at Princess Blade var kedelig og gennemsnitligt, og til
gengæld er STOR FAN af Azumi. Jeg vil anbefale sidstnævnte vidt og
bredt til enhver.

- Tue

Fra : Tue Sørensen

Dato : 21-03-06 19:46

Optimus Prime skrev:

> [...]
> Lester stod for denne - jeg har ladet mig fortælle den er frygtelig og
> CGI'en er rystende ringe... men som Commando-fan skal den ses på et

Jeg kender ikke Pterodactyl, men jeg sad lige og så Class of 1984 i
går, og det er en god og gedigen film (omend dens virkelighed virker
lidt post-apokalyptisk).

- Tue

Fra : Mr. D

Dato : 21-03-06 21:46

"Tue Sørensen" <sorensonian@gmail.com> skrev i en meddelelse
Optimus Prime skrev:
> [...]
> Lester stod for denne - jeg har ladet mig fortælle den er frygtelig og
> CGI'en er rystende ringe... men som Commando-fan skal den ses på et

Commando? Arnold-Commando?

simon

Fra : Optimus Prime

Dato : 23-03-06 16:35

Mr. D skrev:
> Commando? Arnold-Commando?

Der er kun EN Commando

Fra : Jesper

Dato : 26-03-06 16:23

Optimus Prime <Prime@optimus.dk> wrote:

> Der er kun EN Commando

Nemmerli', og det er den med Arnold og den søde Rae Dawn Chong!
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Mr. D

Dato : 05-04-06 07:32

> Nemmerli', og det er den med Arnold og den søde Rae Dawn Chong!

Jeg vil ikke virke fornærmende, men hvad mener I med Commando-fans? Er det
for sjov, eller er det sådan en kitch-ting, eller en måde at ramme lidt
skævt på hele tilværelsen på - eller mener I det sådan virkelig i ramme
alvor?

simon

Fra : Optimus Prime

Dato : 06-04-06 13:11

Mr. D skrev:
> [...]
> for sjov, eller er det sådan en kitch-ting, eller en måde at ramme lidt
> skævt på hele tilværelsen på - eller mener I det sådan virkelig i ramme

Ramme alvor... Ikke forstået på den måde at jeg mener Commando er snydt
for en Oscar for bedste film; men rent "sæt dig tilbage og nyd det"
underholding fås ikke meget bedre imho.

Den hører til på en relativ kort liste over film jeg kan hive ned fra
hylden og se hvilken som helst dag (i selskab med Rambo, Predator, Last
Boyscout og andre)...

Og min filmsmag er meget alsidig, disse "mesterværker" har bare en
særlig plads i mit hjerte... Glemmer aldrig første gang vi så Commando,
lejet sammen med en moviebox og en stak andre film... Commando spolede
vi tilbage og så igen med det samme

Fra : Jesper

Dato : 21-03-06 22:24

Tue Sørensen <sorensonian@gmail.com> wrote:

> Jeg kender ikke Pterodactyl, men jeg sad lige og så Class of 1984 i
> går, og det er en god og gedigen film (omend dens virkelighed virker
> lidt post-apokalyptisk).
>
> - Tue

Dens sequel, Class of 1999 er postapocalyptisk . Også instrueret af
Mark L. Lester.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Tue Sørensen

Dato : 05-04-06 07:40

Mr. D skrev:

> [...]
> for sjov, eller er det sådan en kitch-ting, eller en måde at ramme lidt
> skævt på hele tilværelsen på - eller mener I det sådan virkelig i ramme

Nå, du kender ikke rigtig til kult-kulturen? Ingen synes den er
GOD - det er jo latterlig macho-action -, men vi er mange der finder
den SJOV; endda sjov nok til at anse den for lidt af en klassisker, som
godt kan ses igen og igen (sådan, en gang hvert andet år eller
deromkring).

I øvrigt dyrker mange mennesker den dårlige smag, især i film. Der
er jo ikke tilstrækkelig mange gode film til at man kan nøjes med at
fordybe sig i *dem*, og så må man jo finde nogle flere værdier i de
dårlige film...

- Tue

Fra : Jesper

Dato : 05-04-06 10:39

> [...]

> er jo ikke tilstrækkelig mange gode film til at man kan nøjes med at
> fordybe sig i *dem*, og så må man jo finde nogle flere værdier i de

Det er ikke noget filmhistorisk mesterværk. Men den er underholdende. OG
er man tilhænger af både Arnold og den søde Rae Dawn Chong, så er det
naturligvis en "must".
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Mr. D

Dato : 05-04-06 17:15

Mr. D skrev:

> Nå, du kender ikke rigtig til kult-kulturen?

Jow jow da, men jeg synes bare ikke filmen har kvaliteterne, der kan gøre
den til kult.

> I øvrigt dyrker mange mennesker den dårlige smag, især i film.

Den er jeg også med på. Men det er jo ofte scifi og horror fra 30erne,
40erne og 50erne eller ligefrem kitch fra 70erne. Heller ikke her synes jeg
den passer ind.

Så er der kun én kategori tilbage: Just plain dårlige film.

simon

Fra : Tue Sørensen

Dato : 06-04-06 01:25

Mr. D skrev:
> "Tue Sørensen" <sorensonian@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jow jow da, men jeg synes bare ikke filmen har kvaliteterne, der kan gøre
> den til kult.

Det ved du så nu, at den har! Men smag og behag....

> Den er jeg også med på. Men det er jo ofte scifi og horror fra 30erne,
> 40erne og 50erne eller ligefrem kitch fra 70erne. Heller ikke her synes jeg
> den passer ind.

For os der var unge i '80erne er der masser fra det årti som er TOTALT
kult!

> Så er der kun én kategori tilbage: Just plain dårlige film.

Ja, det er jo hovedparten af dem. Sådan har det altid været.

- Tue