Valg af grafikkort til Sempron 3400+ ???
Fra : GRISEN

Dato : 20-03-06 00:58

Hvad skal man vælge til en pc med AMD Sempron 3400+ cpu og Asus K8N4-E Deluxe bundkort og Kingston 1024MB DDR400 ram ???
Maskinen skal bruges til div. office programmer og spil.
Kortet skal heslt ikke have en blæser, hvis det kan undgåes...

Jeg har kig på noget PCI Express x16 med ATI Radeon X1300PRO chip og 256 Mb ram.
F.eks. Club 3D Radeon X1300Pro eller Gigabyte GV RX13P256D-RH...
Lyder det fornuftigt?

*
Jan

Fra : GRISEN

Dato : 20-03-06 01:08

On Mon, 20 Mar 2006 00:57:33 +0100, GRISEN <fjern_grisen@grisen.org> wrote:

>Hvad skal man vælge til en pc med AMD Sempron 3400+ cpu og Asus K8N4-E Deluxe bundkort og Kingston 1024MB DDR400 ram ???

Skærmen er forresten en fladskærm med DVI indgang...

*
Jan

Fra : Marni

Dato : 20-03-06 02:27

"GRISEN" <fjern_grisen@grisen.org> wrote in message
> [...]
> Maskinen skal bruges til div. office programmer og spil.
> Kortet skal heslt ikke have en blæser, hvis det kan undgåes...

Pris?

Fra : GRISEN

Dato : 20-03-06 09:44

De nævnte ligger på 750,- og det skulle helst ikke være meget
dyrere...
Absolut max pris er 1000,-

*
Jan

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-06 18:24

Absolut max pris er 1000,-

Ærgerligt.. Man kan få et passivt kølet Radeon X800GTO for ca 1400kr - Det
apsolut bedste kort jeg kan komme i tanke om med passiv køling... (Det er
saphire)

Fra : GRISEN

Dato : 20-03-06 18:53

On Mon, 20 Mar 2006 18:23:55 +0100, "Morten Bo Jensen" <giant[AT]post.cybercity[DOT]dk> wrote:

>Ærgerligt.. Man kan få et passivt kølet Radeon X800GTO for ca 1400kr

Ja, men man skal jo sætte en grænse et eller andet sted. Kronerne skal jo passe...

*
Jan

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-06 21:04

Desværre tror jeg du får svært ved at finde et anstændigt kort til spil med
passiv køling, men der er måske andre der ved noget... Måske et Gaforce
6600gt - Evt med Zalman køler ved 5volt, der stort set ikke siger noget !!

Fra : GRISEN

Dato : 20-03-06 21:55

On Mon, 20 Mar 2006 21:04:21 +0100, "Morten Bo Jensen" <giant[AT]post.cybercity[DOT]dk> wrote:

>Desværre tror jeg du får svært ved at finde et anstændigt kort til spil med

Hmm... du mener altså ikke et PCI-E kort med ATI Radeon X1300PRO chip og 256 Mb ram er anstændigt?
Det er jeg da lidt ked af at høre...
Denne Sempron 3400+ er min nevøs maskine.

Min egen AthlonXP 3000+ med Radeon 9800 Pro synes jeg da er rimelig fornuftig....
Det kort er da væsentligt ældre, så jeg formoder at det også er langsommere?

*
Jan

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-06 18:00

Sådan er det desværre ikke... Der laves mange nye grafik kort, som er
væsentligt langsommere end tidligere tiders topmodeller...

Radeon 9800 Pro er lidt langsommere end et Geforce 6600GT, som trods andre
er kommet til, stadig er et fornuftigt kort til midrange... Og det er klart
at en Sempron ikke er tjent med alt for kraftige grafikkort

Kan ikke huske præcist hvor på scalaen Radeon X1300Pro ligger, men se slev
efter på f.eks. www.Tomshardware.com under VGA chart ...

Fra : GRISEN

Dato : 23-03-06 21:53

On Wed, 22 Mar 2006 18:00:02 +0100, "Morten Bo Jensen" <giant[AT]post.cybercity[DOT]dk> wrote:

>Radeon 9800 Pro er lidt langsommere end et Geforce 6600GT,

Tak... det er lige den info jeg manglede.
Har du også noget sammenligneligt i Radeon X serien?

> en Sempron ikke er tjent med alt for kraftige grafikkort

....skulle man hellere droppe Sempron 3400+ og satse på Athlon64 XP 3000+ ???

>Kan ikke huske præcist hvor på scalaen Radeon X1300Pro ligger, men se slev
>efter på f.eks. www.Tomshardware.com under VGA chart ...

Jeg har tidligere kigget på Toms uden held, men med ovenstående info er det nu blevet muligt at sammenligne med noget jeg kender.

Har du evt. en lynforklaring på Pro, XT, XL, XTX, GT, LE, GTS, GS Ultra betegnelserne (eller let link)?
Hvad med 2DHT ??
....og hvor meget ram er der brug for?

Det er godt nok en svær leg.

Pft.
Jan

Fra : GRISEN

Dato : 24-03-06 23:39

> [...]

>apsolut bedste kort jeg kan komme i tanke om med passiv køling... (Det er saphire)

Okay... situationen har ændret sig lidt, så en pris på ca. 1500,- kan godt accepteres.
Er der noget der er væsentligt bedre end ovennævnte X800GTO til den pris, hvis jeg accepterer aktiv køling?

Jeg var i gang med flytning fra kl. 15:30 til 21:30, så jeg nåede desværre ikke at deltage i Club3D 7800GT auktionen.
Tillykke med kortet.

*
Jan