"lås" på dvd-kassetten?
Fra : Peter T.

Dato : 19-03-06 17:40

Har lige pakket en film ud (war of the worlds), som jeg købte for en måneds
tid siden. I højre side på kassetten, hvor man åbner op, sad der en rød
plastikdims, som virkede som en slags "lås" på kassetten.
Seriøst, jeg anede ikke hvordan jeg fik den ud, så jeg kunne se filmen.
Efter noget fumleri i en 10-15 minutters tid fik jeg den omsider ud med en
flad skruetrækker! Men jeg nåede altså at lave et par revner i plastiken
og bøjet et par kanter. Så lige nu knurrer jeg over denne sikring/lås!

Er der et trick til at få denne lås ud uden at smadre kassetten?

--
Mvh. Peter T.

Fra : HC

Dato : 19-03-06 19:51

> [...]
> og bøjet et par kanter. Så lige nu knurrer jeg over denne sikring/lås!
>
> Er der et trick til at få denne lås ud uden at smadre kassetten?

Det lyder som en slags tyverisikring? Har ikke set sådan noget ellers.

HC

Fra : Peter T.

Dato : 19-03-06 21:08

HC udviste en rettidig omhu og skrev:

> Det lyder som en slags tyverisikring? Har ikke set sådan noget ellers.

Ja. Jeg sidder med dimsen/låsen mellem fingrene og kan se, at der er noget
metal inden i. om det er en RF-agtig chip eller hvad, aner jeg ikke. Men
den sad dælme godt fast og den er hammersolid. :(

--
Mvh. Peter T.

Fra : Peter T.

Dato : 19-03-06 21:25

Peter T. udviste en rettidig omhu og skrev:

> Ja. Jeg sidder med dimsen/låsen mellem fingrene og kan se, at der er
> noget metal inden i. om det er en RF-agtig chip eller hvad, aner jeg
> ikke. Men den sad dælme godt fast og den er hammersolid. :(

Okay. Det er ret sikkert en tyverisikring.

http://home19.inet.tele.dk/jodle/DSC00086.JPG
http://home19.inet.tele.dk/jodle/DSC00087.JPG

Fotos taget med mobilen. :)

Anyway. Jeg ville lige pille dvd #2 (bonus) ud. Men jeg kunne slet ikke
presse knappen ned i midten, så jeg var ved at knække skiven, da jeg
endelig fik den flået ud. Og det skyldtes altså at den røde pind lå
nedenunder og på den måde var i vejen.
Forresten er der et par chips i den hvide del af dimsen. RF-chips? Eller
er det nu jeg skal blive paranoid og tænke Echelon og big brother? :)

--
Mvh. Peter T.

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 20-03-06 09:06

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote in

> [...]
> Forresten er der et par chips i den hvide del af dimsen. RF-chips?
> Eller er det nu jeg skal blive paranoid og tænke Echelon og big

Nope - det er Brian og co. der logger om du nu også følger den udstukne
kanon og ser det du bør. Hvis ikke du ser Bennys Badekar eller Pelle
Erobreren inden en uge vil din dvd-afspiller blive konfiskeret. Basta!

/hilsner
--
| lars.g.j | e-mail: remove dots | www.lgj.dk | oz2lgj |
Jayne: You know what the chain of command is?

Fra : Peter T.

Dato : 20-03-06 11:38

Lars Gjerløw Jørgensen udviste en rettidig omhu og skrev:

> Nope - det er Brian og co. der logger om du nu også følger den udstukne
> kanon og ser det du bør. Hvis ikke du ser Bennys Badekar eller Pelle
> Erobreren inden en uge vil din dvd-afspiller blive konfiskeret. Basta!

Dvs. jeg ikke skal være nervøs for mænd med falsk skæg og blå briller, når
jeg drøner på min ugentlige tur i Hawaii Bio?

--
Mvh. Peter T.

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 20-03-06 17:43

> Dvs. jeg ikke skal være nervøs for mænd med falsk skæg og blå briller,
> når jeg drøner på min ugentlige tur i Hawaii Bio?

nej nej - det er med i "kanon - the lost chapters" så hvis
du ser nogen der ligner Groucho Marx der, så er det bare
Brian der ikke vil genkendes....

/hilsner

Fra : Allan Pedersen

Dato : 20-03-06 09:17

In article <Xns978BB3A5EBED1muh@130.225.247.90>, pinoc10
@hotmail.GEBIScom says...
> [...]
> flad skruetrækker! Men jeg nåede altså at lave et par revner i plastiken
> og bøjet et par kanter. Så lige nu knurrer jeg over denne sikring/lås!

Der er tale om det såkaldte 'RedTag' tyverisikring:

http://www.redtag.dk/dk/redtag.asp

Stedet, hvor den er købt, burde have fjernet dimsen .. og du burde
egentlig gøre dem opmærksom på problemet, da det er svært at fjerne den
selv uden at gøre skade på ihvertfald kasse men også disc.

Fra : Peter T.

Dato : 20-03-06 11:37

Allan Pedersen udviste en rettidig omhu og skrev:

> Der er tale om det såkaldte 'RedTag' tyverisikring:
>
> http://www.redtag.dk/dk/redtag.asp

aha!

> Stedet, hvor den er købt, burde have fjernet dimsen .. og du burde
> egentlig gøre dem opmærksom på problemet, da det er svært at fjerne
> den selv uden at gøre skade på ihvertfald kasse men også disc.

Ja. Jeg er ret sikker på, at jeg købte den i Kvickly i Valby. Så det
undrer mig, at deres alarmer ikke reagerede da jeg gik ud af butikken. For
jeg er taget to gange i deres tilfældighedsalarm, da RF-alarmer i ting, som
jeg havde købt andetsteds, aktiverede dem (hvilket forøvrigt er en temmelig
irriterende oplevelse når butikken er fuld af kunder).
Jeg har ikke længere kvitteringen, men jeg vil se om jeg ikke kan få den
erstattet på en eller anden måde hos dem.

--
Mvh. Peter T.

Fra : Peter T.

Dato : 20-03-06 15:55

Peter T. udviste en rettidig omhu og skrev:

> Jeg har ikke længere kvitteringen, men jeg vil se om jeg ikke kan få
> den erstattet på en eller anden måde hos dem.

Det kunne jeg så ikke.

--
Mvh. Peter T.