matrix motorolie ?
Fra : The MANN

Dato : 19-03-06 16:41

Hejsa NG

Hvordan tjekker man motorolie på en matrix 30km ? og hvilken olie skal man
hælde på ? bruger den oxo gearolie?

PFT

The MANN

Fra : RpR

Dato : 19-03-06 20:40

> Hvordan tjekker man motorolie på en matrix 30km ? og hvilken olie skal
> man hælde på ? bruger den oxo gearolie?

Nu aner jeg ik om det er en 2t eller 4t motor den kører med, men hvis det er
en 2t så skal den kun have fyldt 2t olie på i beholderen når lampen lyser.
Så er der en smule gearolie i bagtøjet der skal skiftes en gang årligt.

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : The MANN

Dato : 19-03-06 21:19

> Nu aner jeg ik om det er en 2t eller 4t motor den kører med, men hvis det
> er en 2t så skal den kun have fyldt 2t olie på i beholderen når lampen
> lyser.

Ups det er en 2 takter !

> Så er der en smule gearolie i bagtøjet der skal skiftes en gang årligt.
>
> --

OK kan læse mig frem til 0.1 L men hvordan tjekker man om der er påfyldt
olie ? da den er spritny regnede med at olie skulle løbe ud af hullet når
maskinen blev tiltet lidt , men der kommer intet selvom den ligger i 45
grader

The MANN

Fra : RpR

Dato : 20-03-06 18:40

> [...]
> olie ? da den er spritny regnede med at olie skulle løbe ud af hullet
> når maskinen blev tiltet lidt , men der kommer intet selvom den ligger i

Du kan garanteret vende den på hovedet uden der kommer noget ud
Olien er der, ellers havde du ikke nået mange meter nedad gaden før
baghjulet havde låst sig fast, der blir meget varmt derinde, og uden olien
til at mindske friktionen så brænder metallerne sig fast.

Man kan hos de fleste forhandlere købe tuber á 100ml lige til at fylde i
påfyldningen. Husk at aftappe det gamle først

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : The MANN

Dato : 20-03-06 19:38

> [...]
>
> Man kan hos de fleste forhandlere købe tuber á 100ml lige til at fylde i
> påfyldningen. Husk at aftappe det gamle først

Jeg takker

The MANN